احتمال تعطیلی بیمارستان‌های غزه در 48 ساعت آینده

وزارت بهداشت غزه روز گذشته هشدار داد در صورت تامین نشدن اکسیژن و برق مورد نیاز، بیمارستان‌ها در 48 ساعت آینده تعطیل خواهند شد.
به گزارش فارس؛ وزارت بهداشت غزه هشدار داد که فعالیت بیمارستان‌ها در سراسر نوار غزه به دلیل کاهش سوخت ناشی از  ادامه جنگ با رژیم اسرائیل، در 48 ساعت آینده متوقف خواهد شد.
 بر اساس این گزارش، نوار غزه بیش از 8 ماه است که شاهد جنگی ویران‌گر است. ارتش رژیم اسرائیل با حمله گسترده و بمباران مناطق مختلفی از غزه بسیاری از تاسیسات حیاتی این منطقه از جمله تاسیسات درمانی را ویران کرده است.
این وزارتخانه از همه سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا با تامین سوخت مورد نیاز و همچنین ژنراتورهای برق و قطعات یدکی لازم برای تعمیر و نگهداری، به سرعت وارد عمل شوند. «حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه روز جمعه گفت که این بیمارستان به دلیل کمبود سوخت مورد نیاز برای ژنراتورهای برق خود فعالیت خود را متوقف می‌کند.



با گذشت 8 ماه از جنگ اسرائیل با حماس، بخش‌های وسیعی از غزه ویران شده است.اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم است.
وزارت بهداشت غزه، اعلام کرد شمار شهدای غزه به 37 هزار و 877 نفر رسیده و تعداد مجروحان نیز به 86 هزار و 969 نفر افزایش یافته است.
این وزارتخانه خبر داد طی 24 ساعت گذشته، 3 کشتار گروهی در نوار غزه صورت گرفته که در پی آن، 43 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و 111 نفر دیگر مجروح شده‌اند.
در این بیانیه مانند بیانیه‌های پیشین وزارت بهداشت غزه اشاره شده است که همچان تعداد زیادی از شهدای فلسطینی زیر آوارها هستند. «محمود بصل» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، گفت که به علت شرایط جنگی و تبادل آتش نیروهای امدادی امکان انتقال شهدا و مجروحان در مناطق جنگی را ندارند.
روابط عمومی دولت غزه اعلام کرده است که حدود 79 هزار تن بمب روی غزه ریخته شده است.
مردم غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی قرار دارند و نیاز مبرمی به غذا و دارو دارند. با این حال، ارتش رژیم اسرائیل تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به این منطقه را می‌دهد.