پیشرفت کشور با رأی مردم

جوان آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، میزان مشارکت در مرحله اول انتخابات را کمتر از حد توقع و خلاف پیش‌بینی‌ها خواندند و گفتند: این مسئله عللی دارد که اهل سیاست و جامعه‌شناسان آن‌ها را بررسی می‌کنند. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب در دیدار تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری، تصور برخی‌ها را مبنی بر اینکه هر کسی در مرحله اول رأی نداده مخالف نظام است، صد‌در‌صد اشتباه خواندند و گفتند: ممکن است عده‌ای، از برخی مسئولان یا حتی نظام اسلامی خوششان نیاید، همان‌گونه که آزادانه این حرف‌ها را می‌زنند، اما این ذهنیت که هر کسی رأی نداده متصل به این افراد و این طرز فکر است کاملاً غلط و اشتباه است. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: خیلی‌ها مشکل و کار و گرفتاری دارند یا به علل دیگر در رأی‌گیری شرکت نکردند که ان‌شاءالله در مرحله دوم اجتماع مردم پای صندوق‌های رأی، شوق‌انگیز و مایه آبروی نظام باشد. رهبر انقلاب مشارکت مردم را پشتوانه و مایه سربلندی نظام خواندند و تأکید کردند: هر قدر مشارکت بهتر، صریح‌تر و روشن‌تر باشد نظام برای تحقق اهداف خود در داخل و پیگیری اهداف در مجموعه امتداد راهبردی کشور، از توانایی بیشتری برخوردار خواهد شد که این مسئله فرصت بسیار بزرگی است. رهبر معظم انقلاب در همین زمینه تصریح کردند: «آن چیزی که مسلم است. این است که اگر کسی تصور کند که این عده‌ای رأی ندادن به خاطر این بود که با نظام مخالف بودن سخت در اشتباه است. این برداشت و این فهم صد درصد اشتباه است خب بله ممکن است یک تعدادی از یک مسئول خوشش نیامد یا تعدادی باشند که از اصل نظام خوششان نیاد. نه اینکه نداریم چرا هستند. آزادانه هم حرف می‌زنند، حرفشان را هم می‌شنویم و ما هم می‌دانیم که چه حرفی می‌گویند. این‌جوری نیست که از چشم‌ها پنهان باشد می‌دانیم چه کسانی هستند. با اصل این نظام و اصل تشکیلات اسلامی حکومت خیلی موافقتی ندارند. بله این‌ها هستند. اما اینکه هر کس که رأی نداده را ملحق به این‌ها بکنیم این خیلی خطای بزرگی است. این خطا را نباید کسی مرتکب بشود. نه این نیست، مشکل دارد، گرفتاری دارد. کار دارد، حوصله ندارد، وقت نمی‌کند و انواع و اقسام موانع برای این کار وجود دارد. امیدواریم این مرحله دوم شاهد اجتماع شوق انگیز باشیم و مایه آبرو برای نظام اسلامی باشد. مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه است. مایه سربلندی است. اگر چنان که مردم مشارکت واضح‌تر و بهتری و روشن‌تری داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی این توانایی را پیدا خواهد کرد که حرف خود، مقاصد خود و اهداف خود را چه در داخل کشور و چه در مجموعه امتداد راهبردی کشور تحقق ببخشد و این فرصت خیلی بزرگی برای کشور است. امیدواریم خداوند متعال دل‌های همه ما را هدایت کند به آنچه که مورد رضای او است؛ و همه کسانی که اسلام را، جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور و بهبود اوضاع کشور و پر کردن خلأ‌ها و بهبود اوضاع را دوست دارند، به وسیله آرای خود را روز جمعه ارائه کنند و نشان دهند؛ و خداوند توفیق دهد که بهترین را انتخاب کنند کسی که بتواند این اهداف را محقق کند.»
رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار، برنامه‌های تحولی مدرسه عالی شهید مطهری را حرکتی ضروری و صحیح خواندند و گفتند: برنامه ها، باید با حفظ اصول و مبانی و بر حسب نیاز‌های زمان، نوبه‌نو متحول شود چراکه حوزه‌های علمیه واقعاً به حرکات جدید نیاز دارند. ایشان با تأکید بر مسئله انضباط و اشراف مدیریتی بر فعالیت‌‎ها گفتند: مدرسه عالی شهید مطهری می‌تواند مظهر حوزه تهران بشود ضمن اینکه به عنوان محیطی حوزوی و دانشگاهی باید افرادی را پرورش دهد که علاوه بر علم، دارای تقوا و تزکیه نفس باشند.