پرونده کرسنت همچنان مفتوح است

سخنگوی قوه قضائیه توضیحاتی درباره پرونده کرسنت ارائه کرد. 
اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه گفت: از سال‌های بسیار دور پرونده‌ای در این زمینه مطرح است و در دولت‌های مختلف برای کار کارشناسی تقاضا‌های متعددی برای توقف رسیدگی مطرح شده‌است و شاید یکی از علل روند طولانی این پرونده این باشد که هر دولتی نظر خاصی داشت. 
جهانگیر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون برای تعدادی از متهمان در این پرونده رأی صادر و قطعی شده و حتی برخی احکام صادره اجرا شده‌است. 
وی اضافه کرد: نسبت به برخی از افراد متهم در این پرونده، همچنان پرونده مفتوح است و برخی احضار شده‌اند و تحقیقات لازم انجام شده‌است و در رابطه با تحقیقات، مجدد با مراجع اجرایی به‌ویژه وزارت نفت استعلاماتی صورت گرفته‌است که پس از وصول گزارش‌ها به‌ویژه وزارت نفت اقدامات مقتضی و نتیجه تکمیلی اعلام می‌شود. 


سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت ستاد‌های پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: در دوران برگزاری انتخابات ستاد‌های پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی در سه سطح تشکیل شد. 
وی با تأکید بر رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی ادامه داد: در این مدت ۳هزارو۹۸۰ نفر مورد توجیه و ارشاد قرار گرفتند، همچنین ۱۰۰ نفر احضار شدند. 
جهانگیر با اشاره به دستگیری ۱۱۳ نفر در روز جمعه ۱۵ تیرماه و در دور دوم انتخابات افزود: این افراد مرتکب جرم و تخلف شده‌بودند که اغلب آن‌ها در همان روز با تعهد و قرار تأمین مناسب و وثیقه آزاد شدند. 
سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: در این مدت برای دو کانال خبری نیز اعلام جرم شد؛ همچنین ۴هزارو۵۰۰ صفحه در اینستاگرام که تلاش بر تشویق مردم برای تحریم انتخابات و ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه داشتند نیز شناسایی شد. 
جهانگیر در پاسخ به سؤالی درباره آماری از بازداشت متخلفان انتخابات گفت: در مرحله اول برگزاری انتخابات ۵۸ نفر از مرتکبین جرائم و تخلفات انتخاباتی دستگیر شدند که در این خصوص پرونده‌هایی تشکیل شده که عمده آن‌ها با قرار‌های متناسب آزاد هستند تا تحقیقات کافی انجام شود. 
وی در ادامه گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده‌است و باید رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود و به مسائل اساسی کشور به‌ویژه مسائل اقتصادی و معیشتی بیشتر توجه شود. 
سخنگوی قوه قضائیه به فعالان فضای مجازی نیز هشدار داد و گفت: در اظهار‌نظر‌های خود مسائل اخلاقی، قانونی و شرعی مراعات شود و با ایجاد تفرقه اجازه خوشحالی به دشمن ندهند. 
وی تصریح کرد: این توصیه ادامه دارد و اگر رفتار‌های مجرمانه تداوم داشته‌باشد، به وظیفه قانونی خود عمل خواهیم کرد.