فرار اسرائیلی‌ها از سرزمین موعود!

جوان آنلاین: یهودیان زمانی با هدف یافتن پناهگاه امن به سرزمین‌های اشغالی رهسپار شدند. حالا، اما در آستانه هشتاد سالگی رژیم جعلی اسرائیل، سرزمین موعود چنان برای مهاجران ناامن شده که فرار را به زندگی زیر بیرق صهیونیسم ترجیح می‌دهند. گزارشی که از وضعیت مهاجرت معکوس در رسانه‌های عبری منتشر شده حکایت از این دارد که پس از شروع جنگ غزه، خروج از اراضی اشغالی ۲۸۵ درصد رشد داشته و در عوض حجم ورودی سالانه به اسرائیل نیز کاهش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. با حملات مکرر گروه‌های مقاومت و شکاف‌های گسترده در داخل، امنیت از سرزمین‌های اشغالی رخت بربسته و به عامل دافعه‌ای برای شهرک‌نشینان تبدیل شده است تا جایی که عطای ماندن در این منطقه پرتنش را به لقایش بخشیده‌اند.  جنگی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیستی و دیگر وزرای تندرو در غزه به بهانه دفاع از امنیت شهرک‌نشینان راه انداخته‌اند، نه‌تن‌ها امنیت صهیونیست‌ها را تأمین نکرده، بلکه در اقدامی موازی آن‌ها را به سمت مهاجرت سوق داده است. روزنامه «تایمز» اسرائیل روز شنبه به نقل از داده‌های منتشر شده اداره مرکزی آمار اسرائیل گزارش داد که مهاجرت دائم اسرائیلی‌ها پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ شاهد ۲۸۵ درصد افزایش بوده است. طبق این گزارش، این افزایش در ماه پس از آغاز جنگ در غزه آشکار شد و داده‌های آماری نشان می‌دهد که ۳۰هزار نفر به طور دائم از نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ اراضی اشغالی را ترک کردند. 
رسانه‌های صهیونیستی همچنین از تشدید مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان الاقصی و همچنین تکمیل ظرفیت پرواز‌ها و برنامه‌های سفر به خارجِ دفاتر خدمات مسافرتی در پی ترس شهرک‌نشینان از گسترش جنگ با حزب‌الله لبنان خبر دادند. به گزارش روزنامه «زمان» رژیم صهیونیستی، فقط در شش ماه ابتدایی جنگ علیه غزه، ۵۵۰هزار صهیونیست، سرزمین‌های اشغالی را به مقصد کشور‌های جهان ترک کرده‌اند. دفاتر گردشگری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند که هزاران صهیونیست دیگر نیز از ترس گسترش جنگ بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، در حال ترک فلسطین اشغالی هستند. 
علاوه بر افزایش مهاجرت معکوس، روند ورود یهودیان به سرزمین‌های اشغالی هم کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. این داده‌ها حاکی از کاهش ۲۱درصدی یهودیانی است که از خارج به اراضی اشغالی آمده‌اند، به‌طوری که ۸ هزار و ۸۹۸ نفر از اکتبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ به اراضی اشغالی بازگشته‌اند و این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر بوده است. روزنامه هاآرتص نیز فاش کرد که تمایل صهیونیست‌ها به مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی افزایش یافته است. هاآرتص نوشت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد یک نفر از هر چهار یهودی اسرائیلی و چهار نفر از هر ۱۰ عربی که تابعیت این رژیم را دارند، آماده‌اند در صورتی که فرصت پیدا کنند به محل دیگری مهاجرت کنند. این روزنامه گزارش داد که این امر بیانگر بی‌اعتمادی مستمر به سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی است. به گزارش روزنامه جروزالم‌پست به نقل از «مؤسسه سیاست مردم یهود»، «این گزارش تصویری از ملتی را ترسیم می‌کند که با درگیری‌های داخلی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اعتماد به نهاد‌های خود را کاهش می‌دهد. اعتماد عمومی به فرماندهی ارشد نیرو‌های دفاعی اسرائیل به طور چشمگیری کاهش یافته است.»  شکست‌های مکرر از گروه‌های مقاومت 
بخش عمده‌ای از مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی به دلیل جنگ‌های مکرر اسرائیل با گروه‌های مقاومت است و با ناامن شدن سرزمین‌های اشغالی، در یک دهه گذشته صد‌ها هزار نفر راهی کشور‌های دیگر شده‌اند. صهیونیست‌ها امیدوار بودند که با مهاجرت به اسرائیل در آرامش زندگی کنند، اما سران صهیونیستی به خاطر جاه‌طلبی‌های سیاسی خود، زندگی را برای مهاجران ناامن کرده‌اند. گزارش‌های مهاجرت صهیونیست‌ها درحالی است که سرزمین‌های اشغالی در ۷۶ سال گذشته تا این حد ناامن نشده بود که هر روز از چندین جبهه از سوی گروه‌های مقاومت مورد هدف قرار گیرد. با حملات گروه‌های مقاومت از یمن گرفته تا عراق و لبنان، در ۹ ماه گذشته جای امنی برای اشغالگران باقی نمانده است. از آنجا که اخیراً موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت به تل‌آویو هم رسیده است، شهرک‌نشینان بیش از پیش در اندیشه فرار از اسرائیل هستند. حمله پهپادی انصارالله یمن که برای اولین بار تل‌آویو را هدف قرار داد، قواعد جدیدی را در معادلات درگیری ایجاد کرد. روزنامه نیویورک‌تایمز روز شنبه به نقل از کارشناسان گزارش داد: «حمله پهپاد انصارالله بزرگ‌ترین عملیات تخریبی از زمان ۷ اکتبر بود و اگر پهپاد رادارگریز باشد، این یک پیشرفت قابل‌توجه برای محور مقاومت است.» رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز شوک وارده به این رژیم در پی اولین حمله به تل‌آویو را انعکاس داده و این اتفاق را شبیه به شوکی دانستند که هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با عملیات طوفان الاقصی به آن وارد شد. وبگاه صهیونیستی «اینتل تایمز» درباره نفوذ پهپاد یمنی و عبور آن از پدافند‌های هوایی رژیم صهیونیستی نوشت: «امروز تل‌آویو بود و فردا آن‌ها به سکوی گاز خواهند رسید.» انصارالله با حمله اخیر به سران تل‌آویو هشدار داد که در صورت تداوم جنگ‌افروزی در غزه و خطای محاسباتی در حمله به لبنان، شگفتانه‌های دیگری در چنته دارد که هنوز رو نشده‌اند. شکست‌های پی در پی ارتش اسرائیل از گروه‌های مقاومت، ترس و وحشت را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرده است و نسبت به موفقیت در این بحران خودساخته امیدی ندارند. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز در سخنانی گفت: «هیچ کدام از اقدامات جنایت‌آمیز رژیم صهیونیستی نمی‌تواند جبران‌کننده شکست‌های راهبردی آنان در برابر ملت صبور و مقاوم فلسطین باشد.» 
جدای از درگیری بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، عوامل داخلی هم وجود دارند که به عنصر دافعه برای یهودیان تبدیل شده‌اند. شکاف‌های سیاسی بین تندرو‌های کابینه و دیگر احزاب اپوزیسیون در دو سال گذشته یکی از دلایلی است که سبب شده صهیونیست‌ها زندگی در خارج از اراضی اشغالی را انتخاب کنند. اعتراضات گسترده شهروندان و رهبران احزاب علیه کابینه نتانیاهو که خواستار توقف جنگ در غزه هستند، سرزمین‌های اشغالی را ناامن‌تر از قبل کرده و فضایی از سرخوردگی را در بین شهرک‌نشینان به وجود آورده است. کارشناسان نیز با اشاره به وضعیت نامطلوب حکمرانی و اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی اذعان دارند که اگر این رژیم با همین فرمان جلو رود، آینده‌ای نخواهد داشت و باید منتظر فروپاشی و مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین اشغالی فلسطین بود.