افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه!

جوان آنلاین:  المپیک ۲۰۲۴ پاریس هرچند از روز جمعه به‌صورت رسمی با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود، اما با شروع مسابقات فوتبال و تیروکمان از امروز عملاً ورزشکاران حاضر در پاریس برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان به مصاف هم می‌روند. 
هرچند طی نیم قرن گذشته المپیک برخلاف تمام شعار‌های غیرسیاسی بودن ورزش میدانی برای تاخت و تاز استکبار جهانی بوده و برخلاف منشور المپیک برخی دوره‌ها همزمان با جنگ‌ها و جنایات استکبار در جای‌جای دنیا برگزار شده، اما المپیک ۲۰۲۴ پاریس در این مورد بخصوص روی تمام دوره‌های دیگر را سفید کرده است. 
بازی‌های المپیک در حالی از روز جمعه با مراسم منحصر‌به‌فرد رژه تیم‌ها روی رودخانه سن آغاز می‌شود که نزدیک به یک سال است جنایتکاران رژیم صهیونیستی در غزه رودخانه خون راه انداخته‌اند. پاریس امروز میزبان ورزشکاران این رژیم منحوس نیز هست، در حالی که ورزشکاران فلسطینی حتی فرصت نفس کشیدن برای ادامه زندگی را هم ندارند، چه برسد به اینکه بخواهند خود را آماده حضور در المپیک کنند. 
 


طی یک‌سال گذشته، ۴۰۰ ورزشکار فلسطینی توسط جنایتکاران صهیونیست کشته شده‌اند و تقریباً تمامی زیر‌ساخت‌های ورزشی فلسطین نابود شده است. شعار المپیک «صلح و دوستی» است، اما فقط تا جایی که منافع قدرت‌های جهانی تأمین می‌شود. ورزشکار فلسطینی نمی‌تواند در پاریس حاضر باشد، اما در عوض وزیر کشور فرانسه پیش‌تر اعلام کرده که از ورزشکاران رژیم صهیونیستی در طول بازی‌های المپیک پاریس به صورت شبانه‌روز محافظت می‌شود. 
المپیک سیاسی‌ترین عرصه ورزشی دنیاست و هرچه غیر از این عنوان می‌شود حرف باطلی است که فقط از بلندگو‌های همین جانیان نسل‌کشی و نژادپرستی مدرن شنیده می‌شود. مدت‌هاست که درخواست‌های حذف رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی به مجامع بین‌المللی ورزش ارسال شده و حتی کمپین‌هایی در فضای مجازی شکل گرفته که اتفاقاً با استقبال گسترده تمام آن‌هایی که قدری از انسانیت بو برده‌اند، مواجه شده، اما واکنش مجامع جهانی ورزش از جمله کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی فوتبال به این درخواست‌ها یا سکوت بوده یا انجام تحقیق بیشتر تا ثابت شود عرصه ورزش سیاسی‌ترین عرصه جهانی است که جنایتکاران عالم تنها تا وقتی منافع‌شان اقتضا کند آن را از سیاست جدا می‌دانند! 
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا رأی‌گیری برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در فیفا را به تعویق می‌اندازد و اعلام می‌کند که این نهاد برای بررسی درخواست فلسطین، تیم حقوقی مستقل تشکیل می‌دهد که نیازمند دو ماه زمان است. جالب است که کسی در این عالم پیدا نمی‌شود از این سوئیسی بی‌خیال صهیونیست‌مسلک بپرسد که آیا این همه جنایت و نسل‌کشی را در طول یک سال گذشته ندیده که هنوز برای اثبات آن محتاج دو ماه زما نو تشکیل تیم تحقیق است؟!
کمیته بین‌المللی المپیک هم در این میان دست‌کمی از فیفا ندارد. مدت‌هاست که کمپین «المپیک بدون اسرائیل» راه افتاده، اما عکس‌العمل سران المپیک جهان فقط سکوت بوده و البته حفاظت از ورزشکارانی که نماینده رژیم کودک‌کش هستند و شریک جرم در تمام جنایت‌هایی که این رژیم مرتکب می‌شود. 
 
امروز دیگر همه فهمیده‌اند که با یک دوگانگی خاص در ورزش جهان روبه‌رو هستیم. جلوگیری از شرکت روسیه و بلاروس در المپیک قبلی و دادن اجازه به رژیم صهیونیستی در المپیک کنونی، نمونه عیان این دورویی است. در خود فرانسه هم فریاد‌های اعتراض بابت این دورویی بلند شده است. توما پورت، نماینده چپ‌گرای پارلمان این کشور جلوگیری از شرکت بازیکنان «اسرائیلی» در المپیک پاریس را خواستار شده است. در ژانویه گذشته امریک کارون، نماینده پارلمان فرانسه از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته بود مانع شرکت «اسرائیل» در بازی‌های المپیک فرانسه به جرم نسل کشی در باریکه غزه شود. 
این روز‌ها در جای‌جای دنیا می‌توان مشاهده کرد که چگونه همه علیه رژیم کودک‌کش به پا خاسته‌اند. می‌توان دید که در خیابان‌های اروپا مردم با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها نوشته «جنایتکاران نسل‌کشی حق شرکت در بازی‌های المپیک را ندارند» و «نسل‌کشی، ورزش نیست»، «نسل‌کشی در فلسطین را متوقف کنید» و «زنده باد مقاومت ملت فلسطین»، چگونه انزجار خود را از رژیم کودک‌کش اعلام می‌کنند. اما سکوت مرگباری که بر فضای مجامع بین‌المللی ورزش حاکم است، نشان از آن دارد که منافع سیاسی استکبار جهانی مهم‌تر از تمام این حرف‌هاست. 
المپیک آغاز می‌شود؛ با خنده و فریاد شادی روی رودخانه سن، اما همزمان با این غریو شادی، کودکان غزه منتظر هستند تا بمب‌های رژیم غاصب خانه و کاشانه‌شان را ویران کند. المپیک آغاز می‌شود و ورزشکاران رژیم جنایتکار صهیونیستی ژست انسان‌دوستی به خود می‌گیرند و در سایه حمایت‌های فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک مسابقه می‌دهند تا باور کنیم که زیر تمام این خنده‌ها جنایتی نهفته است.
سایر اخبار این روزنامه
شکایت از سهم‌خواهان عاقبت جعل هویت سیاسی  اعتراض عارف به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از پزشکیان  پزشکیان و فیلسوفی از «بعید» و پخمگانی از «قریب» سود فروش سبوس موجب مقاومت کارخانه‌ها  در تولید آرد کامل شده‌است تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! هدایت با راهیان هدایت با راهیان «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد بازداشت باند‌های اعجوبه‌ها و لاشخور‌های پایتخت قدردانی جوانان بلژیکی  از رهبر معظم انقلاب شکوفایی مقاومت در بستر پایداری مردم غزه