هدایت با راهیان

جوان آنلاین: هر ساله تعداد زیادی از عاشقان و علاقه‌مندان به مناطق عملیاتی و جنگی به مناطق جنوب و غرب کشور اعزام می‌شوند. راهیان نور فرصتی است تا بتوانیم شهیدان خود را در بیابیم و در کاروان منتظران قرار بگیریم. 
به مناسبت تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و راهیان پیشرفت همایشی از سوی بسیج مستضعفین برگزار شد.   پیشرفت اعزام ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر - روز به راهیان
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در راهیان نور و راهیان پیشرفت بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر - روز اعزام داشتیم، گفت: در اعزام‌ها به سرزمین نور استقبال بسیار وسیع است، ولی به تناسب زیرساخت‌ها و آمادگی‌ها مجبوریم اعزام‌ها را محدود کنیم. 
به گزارش فارس، سردار قاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش تجلیل از دست اندرکاران و برگزیدگان راهیان نور و راهیان پیشرفت گفت: سازمان بسیج مستضعفین با اجرای دو عملیات بزرگ راهیان نور و پیشرفت سعی کرده جوانان و عموم مردم را با تلاش‌های رزمندگان در دفاع مقدس و همچنین پیشرفت‌های کشور آشنا کند. 


وی با بیان اینکه در راهیان نور و راهیان پیشرفت بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روز اعزام داشتیم، گفت: البته استقبال و علاقه عاشقان سرزمین‌های نور بیش از این میزان است، اما به دلیل برخی محدودیت‌ها و مطابق با زیرساخت‌های موجود، اعزام‌ها را محدود کردیم که این باعث‌شده متأسفانه بخش عظیمی از علاقه‌مندان از حضور در این اردو‌ها محروم شوند.   بهترین فرمول برای هدایت جامعه راهیان نور است 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بهترین فرمول و نسخه اصلی برای هدایت جامعه، راهیان نور و راهیان پیشرفت است؛ لذا تا جایی که بتوانیم علاقه‌مندان را از این فرصت ارزشمند بهره‌مند خواهیم ساخت. 
سردار قریشی در ادامه به ایام محرم اشاره و عنوان کرد: این روز‌ها را که مصادف با ایام شهادت امام‌حسین (ع) و به اسارت رفتن خاندان پیامبر اسلام (ص) است، متأسفانه با ضعیف‌ترین تعبیر حوادث بعد از عاشورا به کار می‌بریم، زیرا این حوادث را به رفتن اسرا و کاروان اسرای کربلا محدود می‌کنیم در صورتی که باید آن را به صورت کامل عنوان کنیم؛ بدین شکل که کاروان اسرای کربلا «کاروان جهاد تبیین» است. جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: امروز باید در جهت تلاش در عرصه جهاد تبیین و برگزاری اردو‌های راهیان نور به وظایف خودمان عمل کنیم.   اعتبار ۵۴۰ میلیاردی برای ایجاد زیر ساخت‌ها 
سردار مجید سوری، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم در این مراسم اظهار کرد: در ۳۲ سپاه استانی ستاد پشتیبانی از اردو‌های راهیان نور در سراسر کشور شکل گرفته‌است و سال گذشته ستاد‌های پشتیبانی بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف زیرساختی و اعزام و پشتیبانی از اعزام‌ها مساعدت داشتند که این مساعدت‌ها امسال نیز ادامه دارد. 
وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۶۵ هزار نفر به شکل خانوادگی در راهیان نور شرکت کردند. امسال نیز ۵۰ رویداد مرتبط با راهیان نور برگزار می‌شود. سال گذشته اردو‌های راهیان نور با خودرو‌های شخصی در دستور کار قرار گرفت و اردو‌های راهیان نور رویدادمحور مثل بازدید از منطقه «بازی‌دراز» هم در دستور کار قرار دارد. 
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: سال گذشته هم شاهد هیچ حادثه تلخ سانحه‌ای و امنیتی در جریان برگزاری اردو‌های راهیان نور نبودیم.   قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی ۱۳ سال پیش تشکیل شد 
در ادامه نیز سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار کرد: ۱۳ سال پیش قرارگاه مرکزی راهیان نور دریایی را تشکیل دادیم. ذیل این قرارگاه مرکزی، پنج قرارگاه تشکیل دادیم و شاهد برکات بسیار قابل‌توجهی در زمینه راهیان نور دریایی بودیم. 
وی تأکید کرد: آشنایی جوانان ما با دریا و جزایر بسیار پراهمیت است. زمانی در جزیره سیری استان هرمزگان پنج انگلیسی را به دلیل ورود غیرقانونی یک شناور دستگیر کردیم که وقتی آنان را دیدم، متوجه شدم یکی سن بالایی دارد و باقی جوان هستند. وقتی با آنان صحبت کردم یکی‌شان گفت در انگلستان ۸۰ درصد شناکردن بلدند و با دریا آشنا هستند، این موضوعی است که نشان می‌دهد جوانان ما هم باید با دریا آشنا باشند. 
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما سال گذشته در یادمان والفجر۸ بیش از ۹۵ هزار زائر را پذیرا بودیم و در راهیان پیشرفت هم بیش از ۳۰هزار دانشجو و نخبه را در مناطق دریایی پذیرا شدیم.
سایر اخبار این روزنامه
شکایت از سهم‌خواهان عاقبت جعل هویت سیاسی  اعتراض عارف به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از پزشکیان  پزشکیان و فیلسوفی از «بعید» و پخمگانی از «قریب» سود فروش سبوس موجب مقاومت کارخانه‌ها  در تولید آرد کامل شده‌است تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! هدایت با راهیان هدایت با راهیان «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد بازداشت باند‌های اعجوبه‌ها و لاشخور‌های پایتخت قدردانی جوانان بلژیکی  از رهبر معظم انقلاب شکوفایی مقاومت در بستر پایداری مردم غزه