«تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله 

جوان آنلاین: پس از حمله رژیم صهیونیستی به انبار‌های سوخت یمن، انصارالله هم قاعده «چشم در برابر چشم» را برای اهداف بانکی خود در سرزمین‌های اشغالی انتخاب کرده است؛ چیزی که منابع صهیونیستی آن را تأیید کرده و گفتند که یمنی‌ها قصد دارند به تأسیسات و ذخایر انرژی اسرائیل حمله کنند، عملیاتی چندوجهی که به گفته رهبران صنعا در اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت انجام شده و سامانه‌های پدافندی دشمن را به لرزه درخواهد آورد.  مقامات رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند که با حمله هوایی به بندر الحدیده، می‌توانند انصارالله را از عملیات خود در دریای سرخ و سرزمین‌های اشغالی باز دارند، اما این اقدام نتیجه عکس داده و یمنی‌ها برای دور جدیدی از حملات گسترده به منافع صهیونیست‌ها آماده می‌شود. 
شرکت دولتی پخش همگانی اسرائیل (IPBC) روز سه‌شنبه اعلام کرد که یمنی‌ها قصد حمله به میدان‌های گازی «لویاتان» و «تمار» و نیروگاه برق «اوروت رابین»، «روتنبرگ»، «اشکول» و «حیفا» در سرزمین‌های اشغالی را دارند. هرچند رهبران انصارالله هنوز درباره بانک اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی اظهارنظر نکرده‌اند، اما از آنجا که حمله اخیر اسرائیل به یمن به انبار‌های سوخت و نیروگاه برق انجام شد، به نظر می‌رسد یمنی‌ها هم اقدامات مشابهی را در اولویت قرار داده‌اند. با این حال، آن‌گونه که از اظهارات مقامات صنعا برمی‌آید حمله انصارالله فقط به تأسیسات انرژی در سرزمین‌های اشغالی محدود نخواهد شد.   حمله از چند جبهه
 برخی منابع نظامی و سیاسی در صنعا در گفتگو با روزنامه «الاخبار» لبنان تأکید کردند عملیات آتی یمن همگی انفرادی نخواهد بود بلکه مجموعه‌ای از این عملیات‌ها، با همکاری چند جنبش مقاومت برنامه‌ریزی شده است. این منابع افزودند تأثیر این حملات مشترک به گونه‌ای است که تمام سامانه‌های پدافندی دشمن اسرائیلی را به لرزه درخواهد آورد و نقش مؤثری در اعمال محاصره بر آن خواهد داشت. پیش از این محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن فاش کرد که آمادگی‌ها جهت اجرای عملیات‌هایی با مشارکت تمامی جنبش‌های مقاومت انجام شده است. الحوثی در پلتفرم «ایکس» عبارت «پنج یگان» را نوشت و در ادامه هشتگ «محور الاقصی» را به اشتراک گذاشت. به گفته برخی منابع نزدیک به انصارالله، عبارت پنج یگان به کشور‌های محور مقاومت یعنی فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن اشاره دارد. 
به گزارش الاخبار، «ویژگی‌های مرحله پنجم عملیات یمن کاملاً با مراحل قبلی متفاوت است، نیرو‌های صنعا در این مرحله قصد دارند اصول جدید درگیری را که شامل غافلگیری و اجرای شبیخون‌ها در مناطق جدید است به دشمن صهیونیستی تحمیل کنند و این عملیات تأثیر گسترده‌ای بر توانمندی‌های نظامی و دفاعی دشمن خواهد گذاشت و حملات علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با این رژیم تشدید خواهد شد.» همچنین انتظار می‌رود مرحله پنجم شامل غافلگیری‌هایی در حوزه صنایع نظامی و رونمایی از تسلیحات جدید در میدان جنگ باشد. محمد العاطفی، وزیر دفاع دولت صنعا در اظهاراتی رژیم صهیونیستی را به حملات شدیدتری در مرحله آتی و تحمیل معادلات نظامی منطقه‌ای تهدید کرد که برای این رژیم بی‌سابقه خواهد بود. 


از سوی دیگر، برخی منابع نظامی آگاه به الاخبار گفتند، مرحله جدید تنش با مقدمه‌ای برای نبرد «وعده آخرت» با اسرائیل خواهد بود و پس از آن مرحله ششم اجرا خواهد شد. این منابع افزودند: «مرحله پنجم با دقت بالایی برای رسیدن به اهداف استراتژیک آماده شد. آن‌ها با اشاره به وجود اتاق عملیات‌های مشترک با محور‌های مقاومت اعلام کردند که در این اتاق عملیات‌ها، داده‌ها، اطلاعات و به‌روزرسانی‌های نظامی تبادل می‌شوند.» منابع یادشده اعلام کردند: «تسلیحاتی که برای این مرحله آماده شده، پیشرفته، ویژه و دوربرد بوده و براساس جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی تولید شده و سامانه‌های پدافندی امکان رهگیری آن را ندارند، این تسلیحات از قدرت مانور بالایی برخوردار بوده و می‌توانند از رادار‌های ویژه دشمن پنهان بمانند، همین‌طور در این مرحله موشک‌های سریع و نقطه‌زن به کار گرفته می‌شوند که قادر به هدف قرار دادن دقیق اهداف هستند.»
به نظر می‌رسد گروه‌های مقاومت در یمن و عراق و حتی حزب‌الله در حمله آتی به سرزمین‌های اشغالی، موج گسترده‌ای از حملات پهپادی و موشکی را اجرا کنند. در صورتی که تعداد موشک‌ها و پهپاد‌ها بیشتر باشد، روند رهگیری آن‌ها از سوی سامانه‌های پدافندی اسرائیل نیز دشوارتر خواهد شد. هدف قرار دادن تأسیسات انرژی و مراکز حساس اسرائیل، می‌تواند ضربه مهلکی به این رژیم وارد کند و آن‌ها را به سمت توقف جنگ در غزه سوق دهد. چرا که ادامه جنگ در غزه با توجه به تشدید دامنه حملات گروه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی، هزینه‌های دشمن اشغالگر را افزایش خواهد داد. در ماه‌های اخیر تنها در اثر حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله، بیش از ۷۰ هزار نفر خانه‌های خود را در نزدیکی مرز لبنان ترک کرده‌اند و با هدف قرار دادن تل‌آویو و دیگر شهرک‌های اسرائیلی، احتمال آواره شدن هزاران نفر دیگر نیز وجود دارد و این مسئله موج اعتراضات داخلی علیه کابینه نتانیاهو را تشدید خواهد کرد که هر روز با حضور در خیابان‌ها خواستار توقف جنگ غزه و بازگرداندن اسرای خود هستند.   ترس نتانیاهو از انصارالله 
با اینکه یمن ۲ هزار کیلومتر از اسرائیل فاصله دارد و به لحاظ نظامی هم قابل مقایسه با ارتش مجهز صهیونیستی نیست، اما موفقیت‌های نظامی انصارالله لرزه به تن مقامات تل‌آویو انداخته است. در این راستا، «نحمیا اشترسلر» تحلیلگر اقتصادی در مقاله‌ای با عنوان «بی‌بی از حوثی‌ها هم می‌ترسد» در روزنامه هاآرتص نوشت: کشتی جنگی که جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا برای مقابله با حوثی‌ها به دریای سرخ اعزام کرد آسیب واقعی به یمنی‌ها نزد و جهان فوراً فهمید که اسرائیل ضعیف است. ترس نتانیاهو و پاسخ ندادن وی و واگذار کردن این مسئله به امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای حمایت از اسرائیل، تل‌آویو را به یک «بچه کتک خورده در خاورمیانه» که با حلقه‌ای از آتش احاطه شده است، تبدیل کرد.» وی نوشت: «یمنی‌ها ضعف نتانیاهو را فهمیدند و ۲۰۰ موشک و پهپاد را ظرف ۹ ماه گذشته به سمت اسرائیل شلیک کردند و برای فلج کردن کشتیرانی و ممانعت از ورود کشتی‌ها به بندر ایلات به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله کردند و موفق شدند. حمله یمن به تل‌آویو دلیل موثقی برای این مسئله است که «سیاست بزدلانه مهار» که توسط نتانیاهو در پیش گرفته شده است، درباره یمنی‌ها موفق نشد. همچنین درباره حماس، حزب‌الله یا ایران نیز این سیاست موفق نبود.»
سایر اخبار این روزنامه
شکایت از سهم‌خواهان عاقبت جعل هویت سیاسی  اعتراض عارف به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از پزشکیان  پزشکیان و فیلسوفی از «بعید» و پخمگانی از «قریب» سود فروش سبوس موجب مقاومت کارخانه‌ها  در تولید آرد کامل شده‌است تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! هدایت با راهیان هدایت با راهیان «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد بازداشت باند‌های اعجوبه‌ها و لاشخور‌های پایتخت قدردانی جوانان بلژیکی  از رهبر معظم انقلاب شکوفایی مقاومت در بستر پایداری مردم غزه