هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد

جوان آنلاین: کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور امریکا به سرعت خود را به‌عنوان نامزد غالب دموکرات‌ها مطرح می‌کند. انصراف دیرهنگام بایدن باعث شده دموکرات‌ها زمان کافی برای رقابت درون‌حزبی نداشته باشند؛ موضوعی که سبب شده اغلب رقبای بالقوه باقی‌مانده، تسلیم نامزدی هریس شوند و به احتمال قوی، او از حمایت نمایندگان کافی برای کسب نامزدی برخوردار است. 
به گزارش «جوان»، در حالی که آسوشیتدپرس دوشنبه شب خبر داد که کامالا هریس از حمایت بیش از هزار و ۹۷۶ نماینده دموکرات برخوردار شده، رویترز پا از این هم فراتر گذاشت و گزارش کرد که هریس در حال حاضر حمایت ۲هزار و ۲۱۴ نماینده کنوانسیون ملی دموکرات‌ها را کسب کرده است. این بدان معناست که هریس حمایت نمایندگان مورد نیاز برای کسب نامزدی در دور اول رأی‌گیری در میان دموکرات‌ها را دارد. به نوشته واشینگتن‌پست، ۳۰ سناتور از ۵۰ سناتور دموکرات مجلس سنا و ۱۳۷نماینده از ۱۸۸ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و ۲۳فرماندار دموکرات نیز حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کردند. هرچند تا وقتی کنوانسیون ملی دموکرات‌ها برگزار نشود، این حمایت به لحاظ ترتیبات حزبی الزام‌آور نیست ولی تا زمان برگزاری این کنوانسیون در فاصله یک تا ۷ آگوست، دموکرات‌ها خواهند توانست به انسجام حزبی بیشتری برسند. خود هریس هم، دوشنبه شب بدون اینکه به آمار و ارقام غیررسمی استناد کند، گفت که «امشب، من مفتخرم که حمایت گسترده‌ای را که برای نامزد شدن حزب ما لازم است به دست آورده‌ام» ولی این را هم گفت که تا زمان رأی‌گیری رسمی، منتظر خواهد ماند. کمپین هریس همچنین صبح سه‌شنبه اعلام کرد که ظرف ۴۸ ساعت منتهی به بعدازظهر یک‌شنبه، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار کمک جمع‌آوری کرده است؛ عددی که یک رکورد قابل‌توجه به حساب می‌آید. 
سطح حمایت‌ها از هریس طی ۴۸ ساعت بعد از کناره‌گیری بایدن، کمپ جمهوریخواهان را نگران کرده، تا جایی که چند منبع مطلع به مجله امریکایی «پیپل» گفته‌اند «کامالا هریس» که حدود ۲۰ سال از ترامپ جوان‌تر است و دانش و مهارت سیاسی و حقوقی خوبی دارد، تیم اطرافیان ترامپ را نگران کرده است. برخی نظرسنجی‌ها این را تأیید می‌کنند که هریس در مقایسه با بایدن، عملکرد بهتری مقابل ترامپ خواهد داشت ولی همین نظرسنجی‌ها همچنان می‌گویند که ترامپ در حال حاضر، در نظرسنجی‌ها جلوتر است. نظرسنجی که Morning Consult بعد از کناررفتن بایدن انجام داده، نشان می‌دهد که کامالا هریس در رقابت با دونالد ترامپ، بیشتر از بایدن مورد حمایت است ولی همچنان از ترامپ عقب است. نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان حمایت از ترامپ ۴۷ درصد و حمایت از هریس ۴۵ درصد است، در حالی که بایدن در نظرسنجی قبلی ۶ درصد از ترامپ عقب‌تر بود.   نابودی حزب دموکرات قدیم؟!
با وجود حمایت اولیه قابل‌توجه از کامالا هریس در میان دموکرات‌ها، نگرانی‌های جدی درباره تبدیل شدن این روند به یک «تاج‌گذاری» به جای «انتخاب» وجود دارد، موضوعی که به خصوص بعد از اصرار جو بایدن بر کناره‌گیری نکردن، در میان دموکرات‌ها حساسیت‌برانگیز شده است. به رغم کمک‌های مالی قابل توجه از کمپین دموکرات‌ها ظرف ۴۸ ساعت گذشته، برخی از حامیان اصلی دموکرات‌ها، از جمله مایک بلومبرگ و وینود خوسلا، سرمایه‌دار خطرپذیر، هنوز از هریس حمایت نکرده‌اند. بلومبرگ در پستی که روز دوشنبه در ایکس منتشر شد، تأکید کرد که بایستی روند نامزدی (انتخاب) انجام شود. خوسلا هم در ایکس نوشت: «یک فرآیند باز به همه این امکان را می‌دهد که ادعای خود را مطرح و نظرات خود را بیان کنند. تاج‌گذاری برای دموکراسی بد است.» برخی دیگر، نگرانی‌هایی فراتر از این دارند. جو بایدن ۸۱ ساله در مقام رئیس‌جمهور، نماینده طیف سنتی دموکرات‌ها به حساب می‌آمد، طیفی که ریشه آن‌ها به چیزی برمی گردد که برخی عنوان «آرمان‌های لیبرال» روی آن گذاشته‌اند. این طیف، به عنوان حزب کارگران، روی مسائلی ماند مسکن، دستمزد، شرایط زندگی و کار، تمرکز داشت. جو کوتکین، ستون‌نویس spiked-online. com دراین باره نوشت: «با صعود کامالا هریس، دموکرات‌ها به طور کامل از ریشه‌های تاریخی خود به عنوان حزب کارگران فاصله گرفتند و به سمت سیاست قطعی فراصنعتی ترقی‌خواهان به سبک کالیفرنیا گرایش پیدا کردند. آن‌ها به جای اینکه در درجه اول نگران ارتقای استاندارد‌های زندگی باشند، تأکیدشان روی موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوایی، سقط جنین، غرامت و حمایت از ترنس (ها) خواهد بود.» به همین دلیل، او معتقد است که پایان دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن «نشان‌دهنده نابودی حزب قدیمی دموکرات است.»
سایر اخبار این روزنامه
شکایت از سهم‌خواهان عاقبت جعل هویت سیاسی  اعتراض عارف به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از پزشکیان  پزشکیان و فیلسوفی از «بعید» و پخمگانی از «قریب» سود فروش سبوس موجب مقاومت کارخانه‌ها  در تولید آرد کامل شده‌است تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! هدایت با راهیان هدایت با راهیان «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد بازداشت باند‌های اعجوبه‌ها و لاشخور‌های پایتخت قدردانی جوانان بلژیکی  از رهبر معظم انقلاب شکوفایی مقاومت در بستر پایداری مردم غزه