شکوفایی مقاومت در بستر پایداری مردم غزه

 مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر کم‌نظیرترین جنایات تاریخ بشریت که از سوی صهیونیست‌های جنایتکار و حامیان غربی‌اش در حال انجام است، در حالی دهمین ماه خود را پشت سر می‌گذارد که فلسطینی‌ها با تقدیم حدود ۴۰ هزار شهید همچنان مقاوم و استوار در مقابل جبهه متحد استکبار ایستاده است. مقاومتی که نقشه‌های طراحی‌شده قرون اخیر سلطه‌گران غربی برای تسلط برجهان اسلام را دگرگون کرده و صهیونیزم جهانی و حامیان غربی‌اش اکنون نه تنها خود را از چند جهت با یک جبهه گسترده و منسجم مقاومت رودررو می‌بینند، بلکه در عین مواجهه با گسترش مخالفت‌های مردمی در داخل کشور‌های غربی برای توقف حمایت از رژیم صهیونیستی، ناچار شده‌اند که در بسیاری از معیار‌ها و باور‌های استکباری خود در بسترسازی برای سلطه صهیونیست‌ها براین منطقه از جهان تجدیدنظر کنند که آخرین آن رأی دیوان دادگستری لاهه علیه رژیم صهیونیستی است. 
دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه (۲۹ تیرماه) متأثر از استمرار مقاومت مردم مظلوم غزه، با صدور رأی مشورتی، اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیرقانونی اعلام کرد و افزود، این دیوان هیچ‌گونه تغییر بافتی را که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ در فلسطین از جمله قدس شرقی ایجاد کرده، به رسمیت نمی‌شناسد و همه کشور‌ها باید با سازمان ملل برای کمک به ملت فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود همکاری کنند. این نهاد قضایی اعلام کرد حضور رژیم صهیونیستی در فلسطین غیرقانونی است و اعضای سازمان ملل نباید این حضور غیرقانونی را به رسمیت بشناسند. کشور‌ها باید با مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت برای پایان دادن به حضور غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی همکاری کنند. این دیوان رژیم صهیونیستی را مکلف کرد که به اشغال و حضور غیرقانونی خود در فلسطین و نیز فعالیت‌های شهرک‌سازی و تخلیه شهرک‌های موجود پایان دهد و به همه فلسطینی‌های متضرر غرامت پرداخت کند. پیش از این نیز آفریقای جنوبی پرونده جنایت رژیم صهیونیستی را به دیوان کیفری بین‌المللی ارجاع داده بود که بر اساس حکم دیوان، رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی و آپارتاید محکوم و پرونده جنایت سران رژیم صهیونیستی در دیوان در دستور صدور حکم بازداشت قرارگرفته است. 
در این میان آنچه نگرانی بیشتر صهیونیست‌ها و حامیانش را در پی داشته، تحولاتی است که در میدان در حال وقوع است. از یک‌سو صهیونیست‌ها به هیچ‌یک از اهداف موردنظرشان در این جنایات ده‌ماهه یعنی آزادی اسرا، از بین بردن حماس وتوان نظامی آن نرسیده و از سوی دیگر با چالش‌های درونی اقتصادی، مهاجرت معکوس و روند گسترده فرار نظامیان و استعفای آن‌ها از یگان‌های نظامی و اوج‌گیری اختلافات داخلی مواجه‌اند. نکته مهم‌تر از آن شکل‌گیری انسجام میان نیرو‌های مقاومت از چند جبهه در برابر صهیونیست‌هاست که به کابوسی برای آن‌ها و حامیانشان تبدیل‌شده که نشانه آن عملیات هماهنگ حزب‌الله از شمال، انصارالله از جنوب و مقاومت عراق از شرق علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم غزه است که آخرین آنها، عملیات پهپادی انصارالله علیه پایتخت رژیم صهیونیستی است. این عملیات، نخستین حمله ‎انصارالله و یمنی‌ها به تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی بود که در هماهنگی کامل اطلاعاتی، میدانی و مستشاری با ‎حزب‌الله انجام‌شده و هدف اصلی آن، احیا و ارتقای بازدارندگی میدانی جبهه مقاومت بود که هیچ‌کدام از لایه‌های پدافندی اسرائیل نتوانستند پهپاد جدید یمنی‌ها را نه‌تن‌ها منهدم، بلکه رهگیری کنند. 
اما فراتر از میدان، آنچه به مبارزات مردم مظلوم غزه استحکام بخشیده است، تحول مفهومی در این مبارزات است که این امر را در مکاتبات آقای یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در غزه که اخیراً روزنامه امریکایی «وال‌استریت ژورنال» منتشر کرده است، می‌توان دید. بر اساس گزارش این روزنامه، السنوار در جدیدترین نامه به مقامات مسئول حماس حاضر در مذاکرات با مقامات مسئول قطری و مصری در خصوص توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در اشاره به فشار علیه اسرائیل با تأکید بر آمادگی برای مبارزه اعلام کرد: «ما اسرائیلی‌ها را در هرجایی که می‌خواهیم، داریم، آن‌ها چیز‌های زیادی برای از دست دادن در این جنگ دارند». به نوشته این روزنامه امریکایی السنوار در عین‌حال در نامه‌هایش از آمادگی‌اش «برای مرگ در میدان نبرد» می‌نویسد و در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین (ع) در کربلای معلی در قرن هفتم هجری و شهادت ایشان تشبیه می‌کند و می‌نویسد: «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم پیش برویم. یا بگذار کربلای جدیدی باشد».
 رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم با اشاره به حوادث غزه با تأکید بر اینکه قدرت مقاومت روزبه‌روز بیشتر خودش را دارد نشان می‌دهد، یادآور شدند: «یک دستگاه باعظمت نظامی و سیاسی و اقتصادی مثل امریکا، پشت سر رژیم غاصب صهیونیست دارند با یک گروه مقاومت می‌جنگند، نتوانستند این‌ها را به‌زانو دربیاورند؛ چون حماس را نمی‌توانند به‌زانو دربیاورند، چون مقاومت را نمی‌توانند به‌زانو دربیاورند، دق دلی‌شان را روی مردم خالی می‌کنند، بمب‌ها را روی سر مردم، مدرسه، بیمارستان، کودک و زن می‌ریزند؛ نهایت جنایت و سبعیت دارد جلوی چشم مردم دنیا انجام می‌گیرد؛ مردم دنیا هم درواقع دیگر حالا دارند قضاوت می‌کنند علیه رژیم غاصب خبیث».
سایر اخبار این روزنامه
شکایت از سهم‌خواهان عاقبت جعل هویت سیاسی  اعتراض عارف به سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان از پزشکیان  پزشکیان و فیلسوفی از «بعید» و پخمگانی از «قریب» سود فروش سبوس موجب مقاومت کارخانه‌ها  در تولید آرد کامل شده‌است تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! تیمداری در بخش بانوان فرصت یا تهدید! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! افتتاحیه روی سن رودخانه خون در غزه! هدایت با راهیان هدایت با راهیان «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  «تأسیسات انرژی» اسرائیل در بانک اهداف انصارالله  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  جبهه هشتم تحریمی علیه اسرائیل  هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها تثبیت شد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد عقده‌گشایی براندازان نسبت به سعید راد بازداشت باند‌های اعجوبه‌ها و لاشخور‌های پایتخت قدردانی جوانان بلژیکی  از رهبر معظم انقلاب شکوفایی مقاومت در بستر پایداری مردم غزه