چوبه دار ،فرجام شلیک به مهمان!

سید خلیل سجادپور- جوانی که به خاطر اختلاف بر سر ارث پدری،مهمان 30 ساله برادرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود،سپیده دم روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان،این ماجرای تکان دهنده جنایی،پنجم مهر سال 1398 در شهرک نوید مشهد هنگامی رخ داد که درگیری های لفظی و تلفنی چند برادر برای منزل ارثیه ای به جنجال های خانوادگی گره خورد. در این میان دو برادر سوار بر موتورسیکلت در حالی به طرف منزل ارثیه ای حرکت کردند که «مجید»(یکی دیگر از برادران) در آن منزل سکونت داشت. آن ها مقابل منزل مذکور توقف کردند و زنگ آن را به صدا درآوردند. در همین هنگام جوان 30 ساله ای به نام «مصطفی حسینی» که آن روز مهمان مجید بود به طرف در حیاط حرکت کرد اما زمانی که در را باز کرد وحشت زده با لوله سلاح وینچستر روبه رو شد و هدف شلیک گلوله هایی قرارگرفت که بر سر وسینه اش فرود آمدند.
«مصطفی» خون آلود بر چارچوب در تکیه داد و لحظاتی بعد هم نقش بر زمین شد.«مجید»که با شنیدن صدای وحشتناک گلوله از خانه بیرون آمده بود به کمک دوست 30ساله اش رفت و بلافاصله  با نیروهای امدادی تماس گرفت. طولی نکشید که پیکر غرق در خون «مصطفی» به بیمارستان رضوی مشهد انتقال یافت اما او علایم حیاتی نداشت و به قتل رسیده بود.
گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است دقایقی بعد با گزارش ماجرای شلیک های مرگبار به قاضی کاظم میرزایی(قاضی ویژه پرونده های جنایی در زمان وقوع حادثه)تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز شد و بدین ترتیب گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی در کنار قاضی ویژه قتل عمد قرارگرفتند و به ردزنی های اطلاعاتی پرداختند اما عامل جنایت مسلحانه به مکان نامعلومی گریخته بود. در همین حال تحقیقات میدانی قاضی میرزایی نشان داد این جنایت مسلحانه به خاطر اختلافات خانوادگی چند برادر بر سر منزل ارثیه ای رخ داده است. «مجید» که در منزل مذکور سکونت داشت به قاضی وقت شعبه 211 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد گفت:اختلافات ما در حالی از چند ماه قبل آغاز شد که منزل ارثیه ای به صورت رهن واجاره به مستاجر واگذار شده بود و من با پرداخت رهن منزل به مستاجر،خودم در این منزل ساکن شدم ولی برادرانم مدعی بودند که باید خانه را تخلیه کنم! ولی آن ها باید پول رهن را به من باز می گرداندند به همین دلیل اختلافات ما شدت گرفت تا این که روز حادثه دو تن از برادرانم (رمضان و سعید)به در منزل آمدند و زمانی که دوستم مصطفی برای گشودن در حیاط رفت ناگهان رمضان با سلاح وینچستر به سوی او شلیک کرد.


بنابرگزارش روزنامه خراسان،با این ادعاها و اظهارات،بی درنگ دستور دستگیری رمضان(معروف به رمضان کلاچ)صادر شد و گروه تخصصی کارآگاهان در حالی با راهنمایی های سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده(رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) رصدهای پلیسی را ادامه دادند که مدتی بعد برادر متهم فراری نیز هدف ضربه چاقو قرارگرفت و به شدت مجروح شد.
بالاخره «رمضان کلاچ» بعد از 16ماه فرار و زندگی مخفیانه ،در شهر جدید گلبهار ردزنی شد وکارآگاهان او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه درون آسانسور یکی از مجتمع های مسکونی گلبهار دستگیر وبه پلیس آگاهی منتقل کردند.
عامل این جنایت مسلحانه در بازجویی های کارآگاهان لب به اعتراف گشود وگفت:ماپول رهن منزل را آماده کرده بودیم  ولی «مجید»با بهانه های مختلف از تخلیه منزل خودداری می کرد تا این که من هم عصبانی شدم و به در منزل او در خیابان نوید 15 رفتم ولی نفهمیدم که دوست برادرم در حیاط را باز کرد چراکه من بلافاصله شلیک کردم. وی در پاسخ به این سوال که چرا برادرت را با چاقو زدی؟نیز گفت:او زندگی مرا خراب کرد به همین دلیل کینه اش را به دل گرفتم ویک روز که او را در شهر دیدم با چاقو به سویش حمله ور شدم.
ادامه گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است در پی اعترافات صریح متهم، دامنه تحقیقات تخصصی این پرونده جنایی در حالی به بازسازی صحنه قتل مسلحانه کشید که وی در حضور مقام قضایی داستان دیگری را درباره لحظه قتل بازگو کرد تا ماجرای جنایت هولناک را به دفاع از خود گره بزند. او در حضور مقام قضایی گفت: آن روز به همراه برادرم با موتورسیکلت به سوی محل سکونت«مجید»رفتیم وقتی به خیابان نوید 15 رسیدیم برادرم را دیدم که به همراه دوستش مصطفی و یک فرد دیگر داخل خودرو نشسته بودند. آن ها وقتی ما را دیدند هر 3 نفر از خودرو پیاده شدند وپا به فرارگذاشتند ولی در همین هنگام مصطفی(مقتول)ایستاد و لوله اسلحه ای را به سمت من نشانه رفت اما ناگهان گلوله در سلاحش گیر کرد و من هم که هول شده بودم از ترس به او شلیک کردم که با اصابت گلوله های اسلحه شکاری به سر وسینه اش نقش بر زمین شد و ما هم از محل گریختیم.
 سپس من اسلحه را با خودم به شهرهای شمالی کشور بردم و قصد داشتم تا آن را برای انتقال به مکان دیگر ،قطعه قطعه کنم ولی چون نتوانستم این کار را انجام بدهم،همان قطعات را بیرون انداختم.
به گزارش روزنامه خراسان،با تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست،این پرونده جنایی در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رسیدگی شد و متهم در مراحل دادرسی به صراحت ارتکاب جنایت مسلحانه را پذیرفت. بنابراین قضات دادگاه با توجه به اقاریر صریح وی و مستندات دقیق،رای به قصاص نفس دادند وبدین ترتیب با تایید حکم در دیوان عالی کشور،پرونده مذکور به اجرای احکام دادسرای عمومی وانقلاب مشهد ارسال شد تا این که با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم،سپیده دم روز گذشته «رمضان کلاچ» پای چوبه دار رفت ودر حالی که قضات اجرای احکام نیز در زندان مرکزی مشهد حضور داشتندو بر اجرای حکم طبق موازین قانونی و شرعی نظارت می کردند وی به دار مجازات آویخته شد وبدین ترتیب فرجام شلیک به مهمان به چوبه دار گره خورد.