اخبار کوتاه


اعلام حمایت مخبر از دولت جدید
سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه «امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود»، عنوان کرد: به عنوان دولت حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم. محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دیروز شنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۳ - در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: رئیس جمهور شهیدمان به درستی موضوع توسعه حمل و نقل در کشور را بستر اصلی توسعه کشور تشخیص دادند؛ ما کشوری پهناور هستیم که حداقل با ۱۵ کشور همسایه ایم و حمل و نقل ظرفیت و امکان بزرگی برای رشد توسعه و اشتغال کشور است. وی تصریح کرد: امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود.

رقابت هریس و ترامپ نزدیک‌تر می‌شود
نظرسنجی‌های رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد «کامالا هریس» فاصله با «دونالد ترامپ» در چهار ایالت کلیدی و گروه‌های مهم جمعیتی را کاهش داده و با جلب حمایت بیشتری نسبت به «جو بایدن» به رقابت تنگاتنگ با رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان می‌پردازد. رقابت‌های انتخاباتی میان کامالا هریس، معاون بایدن و نامزد احتمالی حزب دموکرات آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به رقابتی تنگاتنگ تبدیل شده و نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش حمایت‌ها از هریس در میان رنگین‌پوستان و افزایش چشمگیر شور و هیجان انتخاباتی در کارزار دموکرات‌هاست.

عدم آمادگی آمریکایی‌ها برای پذیرش رئیس‌جمهور زن
بر اساس نظرسنجی جدید مشخص شد که حدود ۳۰ درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند که ایالات متحده آماده پذیرش یک رئیس جمهور زن نیست. بر اساس نظرسنجی موسسه YouGov مشخص شد که ۵۴ درصد دیگر از



شرکت کنندگان می‌گویند آمریکا آماده پذیرش یک رئیس جمهور زن است.