قهرمانان واقعی المپیک

جوان آنلاین: کاروان رژیم اشغالگر قدس که جنایتکاران سفاک و کودک‌کش این رژیم را به اسم ورزشکار به المپیک پاریس برده و تحت حمایت دولت فرانسه و کمیته بین‌المللی المپیک قرار دارد همچنان به عنوان منفورترین کاروان حاضر در پاریس شناخته می‌شود. این روز‌ها رقابت جالبی بین ورزشکاران مسلمان حاضر در رقابت‌های المپیک برای مسابقه ندادن و به رسمیت نشناختن اعضای این کاروان که به‌واقع نباید نام ورزشکار را روی آن‌ها گذاشت شکل گرفته است. رقابتی که چراغ اول آن را مسعود رضوان ادریس، جودوکار الجزایری روشن کرد تا اولین ورزشکار جوانمرد این المپیک لقب بگیرد. 
مسعود رضوان در مرحله یک‌شانزدهم رقابت‌های وزن ۷۳‌کیلوگرم طبق قرعه باید به مصاف نماینده رژیم اشغالگر می‌رفت، اما در حمایت از مردم غزه و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی حاضر به رقابت با این حریف نشد و از این مسابقات کنار کشید. 
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت چاپ سرزمین‌های اشغالی پیش‌تر تحریم ورزشکاران این رژیم از سوی بازیکنان عرب و خودداری آن‌ها از رویارویی با بازیکنان اسرائیلی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را نشانه شکست عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی دانسته بود. 
 فریاد الله‌اکبر در سالن جودو.


اما اعلام انزجار از کاروان رژیم اشغالگر به حرکت جودوکار الجزایری خلاصه نشد. نورعلی امامعلی، جودوکار تاجیکستان نیز پس از مسابقه با باروخ شمایلوف، نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در دور یک‌شانزدهم المپیک پاریس از دست دادن با او خودداری کرد. امامعلی که پیروز این مسابقه شد برای انجام ژست‌های مرسوم پس از مسابقه به سمت حریف نرفت و از تشک خارج شد. کاربران شبکه اجتماعی ایکس اشاره کردند که جودوکار تاجیکستانی پیش از خروج از تاتامی با بالا بردن «انگشت توحید» (انگشت سبابه)، عبارت الله‌اکبر را به زبان آورده است. همچنین در دور قبل از این رقابت، در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم عبدالرحمن بوسحیته، ورزشکار مغربی از دست دادن با شمایلوف، نماینده رژیم صهیونیستی خودداری کرده بود. 
دیروز زینب نوروزی قایقران کشورمان هم در حمایت از مردم فلسطین با پرچم همبستگی ایران و فلسطین ظاهر شد.
 رکورد فلپس پیش چشمش شکست
لئون مارچند فرانسوی با قهرمانی در بخش ۴۰۰ متر انفرادی طلای ناب این ماده را با شکستن رکورد مایکل فلپس، اسطوره شنای جهانی به دست آورد. به این ترتیب فرانسه در این بخش به مدال طلا رسید. مارچند ۲۲ ساله با زمان ۴ دقیقه و ۲ثانیه و ۹۵ صدم‌ثانیه رکوردی را که مایکل فلپس امریکایی در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن ثبت کرده بود (۴ دقیقه و ۳ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه) بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد. فلپس در زمان شکسته شدن رکوردش در سالن مسابقات حضور داشت. 
 عدالت کجاست؟
در رقابت‌های شمشیربازی سابر، ساندرو بازادزه شمشیرباز مطرح گرجستان که مدال نقره و برنز انفرادی جهان را در کارنامه دارد در یک دیدار حساس برابر محمد عامر از مصر شکست خورد. در حالی که بازی ۱۴ - ۱۴ برابر بود، امتیاز آخر به بازیکن مصری داده شد و شمشیرباز گرجستانی در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد. این بازیکن پس از اینکه امتیاز آخر به بازیکن مصر داده شد، عصبانی شد و به سمت داور خانم که از کشور اسپانیا بود، رفت و او را با انگشتش تهدید کرد. داور سپس به سمت رختکن رفت و شمشیرباز گرجستانی چند متر پشت سر او دوید. بازادزه به همکار داور گفت: «او زندگی مرا خراب کرد. او من را کشت. وقتی از او توضیح خواستم، برگشت و رفت. بازی‌های المپیک! عدالت کجاست؟» تماشاگران نیز در سالن مسابقه شمشیرباز سابر گرجستان را هو کردند.