امروز بلندترین پرچم اسلام در دستان غزه است

برخی مقامات و مهمانان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور روز گذشته با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کردند: عامل اصلی عظمت و شکوه مقاومت، مردم غزه و ساکنان ساحل غربی هستند و امیدواریم ملت فلسطین و نیروهای مقاومت مشمول کمک و حمایت و بشارت‌های الهی باشند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از ایستادگی و مقاومت کم‌نظیرمردم مظلوم غزه، گفتند: امروز بلندترین پرچم اسلام در دست ملت فلسطین و مردم غزه است  و به برکت این مقاومت زمینه ترویج بیش از پیش اسلام فراهم آمده است.رهبر انقلاب اسلامی یک از دغدغه‌های همیشگی متفکرین اسلامی را چگونگی ترویج اسلام و ارائه یک الگو از جامعه اسلامی برشمردند و افزودند: گرایش روزافزون به اسلام در مقطع فعلی نشان‌دهنده عظمت ایستادگی ملت فلسطین و مردم غزه است.در این دیدار اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با تبریک انتخاب رئیس‌جمهور جدید ایران، برگزاری انتخابات اخیر را جلوه‌ای از مردم‌سالاری بر مبنای تفکر اسلامی دانست و با اشاره به دیدار خود با آقای پزشکیان گفت: ما در این دیدار بار دیگر شاهد مواضع خوب و مستحکم جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین و جریان مقاومت بودیم و از این مواضع احساس افتخار کردیم.
همچنین زیاد النَّخاله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، نیز انتخاب آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان، را تبریک گفت و از مواضع وی در حمایت از فلسطین و مقاومت تجلیل کرد.

لزوم همکاری‌های بیشتر برای حفظ و گسترش زبان فارسی
رئیس‌جمهور تاجیکستان نیز روز گذشته با رهبر انقلاب دیدار کرد.



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، و هیئت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تأکید کردند: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم ایران و تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاش‌ها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود.
امام‌علی رحمان نیز با ابراز خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب، به مذاکرات خود با مسعود پزشکیان اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که چند سال پیش جنابعالی فرمودید، دو کشور خویشاوند هستند و ما گسترش پیش از پیش روابط و استفاده از تجارب و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، سلامت و صنعت را خواستاریم.

دیدار نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح دیروز در دیدار نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، و هیئت همراه، سیاست قطعی و ثابت جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با همسایگان به‌ویژه ارمنستان دانستند و تأکید کردند: ما جداً معتقد به توسعه روابط با ارمنستان هستیم و همکاری‌ها میان دو کشور بر اساس منافع تعریف شده و بدون در نظر گرفتن سیاست‌های دیگران، با قوت ادامه خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ارتباطات خوب مردم ایران با ارامنه کشور، خاطرنشان کردند: ارامنه ایران در دوران جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی زیادی داشتند و من شخصاً تاکنون به منازل تعداد زیادی از ارامنه رفته‌ام.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احترام به حضرت مسیح(ع) را یک موضوع مسلّم و قطعی میان مسلمانان دانستند و گفتند: این اهانت‌هایی که به بزرگان ادیان الهی از جمله حضرت مسیح(ع) می‌شود از نظر ما محکوم است.
در این دیدار که معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشت، نخست وزیر ارمنستان با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش دو کشور، گفت‌وگوهای خود با رئیس‌جمهور ایران را سازنده و مثبت خواند و گفت: ارمنستان بارها اعلام کرده است که هیچ مسیر فرامنطقه‌ای را در داخل کشور خود نمی‌پذیرد.

دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و هیأت همراه، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری مطلوب و باشکوه راهپیمایی ده‌ها میلیونی اربعین، پیگیری پرونده‌های کاری میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و به سرانجام رساندن آنها را اولویت روابط ۲ کشور در دوره جدید برشمردند.
ایشان همچنین با اشاره به تفاهمنامه‌ها و اسناد امضا شده میان ایران و عراق در دوره شهید رئیسی، بر لزوم پیگیری این پرونده‌ها و عملیاتی شدن آنها در دوره جدید تأکید کردند و افزودند: باید سرعت اجرای توافق‌ها در دو طرف، افزایش یابد.