عناوین مجرمانه برای جنایات صهیونیست‌ها کم آمده‌است

جوان آنلاین: به موجب بند ۲ کنوانسیون بین‌المللی «مقابله با بمب‌گذاری تروریستی» هرکسی، به هر طریقی اقدام به وارد کردن، جای‌گذاری و منفجر کردن مواد منفجره در یک محل عمومی، ساختمان دولتی و ایستگاه‌های سیستم حمل ونقل عمومی کند که منجر به تخریب، زخمی شدن یا مرگ کسی شود، مرتکب عمل تروریستی شده‌است. در این شرایط مشخص است که اقدام بامداد چهار شنبه صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن شهید اسماعیل هنیه عملی تروریستی است که به خودی خود مجوز اقدامات نظامی و بین‌المللی لازم برای مقابله با آن را به جمهوری اسلامی ایران می‌دهد. البته مبنای صلاحیت ایران تنها همین یک بند از یک کنوانسیون بین‌المللی هم نیست و اصول متعدد حقوق بین‌الملل و حقوق بشری مانند اصل حق حیات، اصل عدم توسل به زور، اصل منع جنایت و اصل مصونیت کشور‌ها از دیگر اصولی است که توسط صهیونیست‌ها در این اقدام تروریستی نقض شده و ایران نیز اکنون بر اساس تعهد بین‌المللی به مبارزه با تروریسم مجاز است در برابر این جنایت اقدام مناسب را انجام دهد. حمیدرضا محمدی کرکان، وکیل دادگستری در گفتگو با «جوان» بر این مطلب تأکید کرده‌است.  از دیدگاه حقوقی حمله صهیونیست‌ها به کشور ما چگونه تحلیل می‌شود؟
از دیدگاه ما همانطور که رهبر انقلاب مدتی پیش فرمودند صهیونیست‌ها یک باند و گروه جنایتکار هستند. واقعیت این است که یک گروه تروریستی در دنیا وجود دارد که جنگ‌هایی که اروپا، امریکا و به طور کل نظام امپریالیست جهانی می‌خواهد در منطقه ما راه بیندازد به وسیله این‌ها انجام می‌دهند. صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که هیچ حریمی قائل نیستند و اگر نگاه کنید در طول ۳۰۰ روز گذشته جنایتی نمانده که انجام نداده باشند و حتی در مورد خود کشور ما هم بدواً حمله به کنسولگری و الان دیگر حمله در خاک جمهوری اسلامی ایران را انجام داده‌اند و آنقدر وقیح هستند که تمام این جنایات را انجام می‌دهند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نیستند و حتی مطالبه‌گری هم می‌کنند. ببینید اگر کسی جایی حتی به یک خبرنگاری چیزی بگوید این‌ها در بوق و کرنا می‌کنند که به یک خبرنگاری توهین و بی احترامی شده یا یک نفر بازداشت شده‌است، در حالی که الان قریب به ۲۰۰ نفر از خبرنگاران را کشته‌اند، تمام بیمارستان‌های غزه را خراب کرده‌اند و در مجموع جنایتی نمانده که انجام بدهند و آخرین کار آن‌ها حمله به خاک ایران بود که امیدواریم آخرین اشتباهی باشد که انجام می‌دهند و پاسخی که ما انجام می‌دهیم، ان شاءالله آن‌ها را پشیمان خواهد کرد.  آیا اصلاً این چنین تجاوزی به خاک ایران از نظر حقوق بین‌الملل قابل‌پذیرش است؟
به هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست. ما اصلاً چنین چیزی نداریم که کشور یا گروهی مجاز باشد در کشور‌های دیگر بدون اینکه کشور میزبان در جریان قرار بگیرد، عملیاتی انجام دهد، البته ایالات متحده چنین رفتاری را به شکل معمول انجام داده و بعد از ۱۱ سپتامبر به‌دنبال مجوزی از سازمان ملل بود که به بهانه ایجاد نظم مجوز داشته‌باشد کشور‌های دیگر را اشغال کند که البته بدون این مجوز هم وارد عراق و افغانستان شدند و مسبب مرگ میلیون نفر بودند. امریکا و صهیونیست‌ها نشان داده‌اند که به هیچ کدام از حقوق اولیه پایبند نیستند و مطلقاً انسانیت را به رسمیت نمی‌شناسند، الان سؤالی که وجود دارد، این است که رژیم صهیونیستی چه کار دیگری باید انجام دهد که دنیا بخواهد بگوید این‌ها پایشان را از خطوط حقوق بشری فراتر گذاشته‌اند. گرسنگی دادن، تشنگی دادن، استفاده از سلاح‌های نامتعارف مانند بمب‌های فسفری و بمب‌های خوشه ای، حمله به بیمارستان‌ها و مراکز خبری هر کدام یک جنایت جنگی و دیگر کاری نمانده که این‌ها انجام نداده‌باشند و واقعاً عناوین مجرمانه برای رفتار‌های این‌ها کم آمده‌است و باید ساخته شود، عنوان‌های مجرمانه‌ای برای رفتار‌های وحشیانه‌ای که این‌ها دارند انجام می‌دهند و از هیچ اقدامی هم فروگذار نمی‌کنند. دوروز پیش در لبنان و در پایتخت این کشور یک نفر را ترور می‌کنند و روزگذشته در پایتخت ایران یک نفر دیگر را ترور می‌کنند و اصلا هیچ ارزشی برای مرز‌های بین‌المللی قائل نیستند.