خونخواه مجاهدانیم

جوان آنلاین: باند تبهکار و تروریستی صهیونیستی، در جدید‌ترین اقدام تجاوزکارانه خود، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران ترور کرد تا با این اقدام انتحاری، برای فروپاشی خود زمان بخرد. 
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بود که روز سه شنبه برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر پزشکیان در رأس هیئتی به تهران سفر کرده بود که بامداد چهارشنبه در محل اقامت خود در تهران به اتفاق یکی از محافظانش ترور شد و به شهادت رسید. 
در بیانیه‌ای که روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز منتشر کرد، آمده است: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد چهارشنبه محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.» ساعاتی پس از این بیانیه روابط عمومی سپاه در بیانیه دوم خود نوشت: «این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد. بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت به ویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های شهید القدس دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.»  رژیم صهیونیستی چرا دست به انتحار زد
فارغ از تحلیل‌هایی که درباره اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ترور رهبران مقاومت، از جمله شهید اسماعیل هنیه صورت می‌گیرد، آنچه می‌تواند یکی از عوامل مهم و مؤثر در اتخاذ چنین رفتار جنون‌آمیز و انتحاری سران رژیم صهیونیستی باشد، تبعات ناشی از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهر سال گذشته باشد. عملیاتی که شکست‌های بزرگ نظامی، امنیتی، دفاعی و سیاسی به این رژیم تحمیل کرد و اکنون با گذشت ۳۰۰ روز از آن عملیات، جنایتکاران صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلامی خود پس از آن دست پیدا نکرده‌اند. نتانیاهو وعده کرد تا نابودی کامل حماس و محو آن از روی زمین از پای نخواهد نشست، اما این ادعا نه تنها عملی نشد که ماشین جنگی او در باریکه غزه به گل نشسته است. به این شکست‌ها اضافه کنید، تشدید اختلافات داخلی و فعال شدن گسل‌های سیاسی و امنیتی در درون سرزمین‌های اشغالی و از همه مهم‌تر، بی‌آبرو شدن این رژیم کودک‌کش نزد ملت‌های جهان و حتی در کشور‌های هم پیمان رژیم صهیونیستی و در مجامع و محافل بین‌المللی. 


رژیم صهیونیستی در چنین شرایطی، شکننده‌ترین روز‌های عمر نفرت انگیز خود را سپری می‌کند و برخلاف گذشته، هیچ ابزار رسانه‌ای نمی‌تواند با تحریف و دستکاری واقعیت، برای آن‌ها اعتبار کسب کند. از این رو سران ماجراجو و جنایتکار صهیونی، تداوم حضور نفرت انگیز خود را در خونریزی و ترور تعریف کرده‌اند تا به زعم خود، ضمن سرکوب و متوقف کردن حرکت مقاومت، برای خود زمان بخرند، غافل از اینکه در باتلاقی گرفتار شده‌اند که هرچه دست و پا می‌زنند، بیشتر فرو می‌روند. به عقیده بسیاری از صاحبنظران سیاسی، دست زدن به ترور‌های ماجراجویانه در خاک ایران و لبنان، بلافاصله پس از بازگشت نتانیاهو از امریکا به معنای نمایش بهره‌مندی از حمایت همه‌جانبه واشنگتن برای خروج از مخمصه غزه است؛ چنان که وزیر دفاع دولت امریکا اعلام داشته «از اسرائیل در برابر تهدیداتی، چون حمله حزب‌الله دفاع خواهیم کرد». بعد دیگر نقشه صهیونیست‌ها به فشار‌هایی باز می‌گردد که از سوی جامعه جهانی و همپیمانان غربی آن‌ها برای پایان دادن جنگ در غزه به کابینه صهیونیستی تحمیل می‌شود. حال آنکه این جنگ هیچ دستاوردی برای رژیم نداشته و هرگونه توافق در این زمینه در شرایط پابرجایی حکمرانی حماس بر نوار غزه، معنایی جز شکست فاحش اسرائیل بعد از عملیات «طوفان الاقصی» نخواهد داشت.   پزشکیان: اشغالگران تروریست را پشیمان می‌کنیم
دکتر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور نیر در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد. 
رئیس‌جمهور اسلامی ایران با انتشار پیامی نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد. «إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ».
محمد رضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در جلسه صبح دیروز هیئت دولت با تسلیت شهادت مجاهد گرانقدر اسماعیل هنیه به امت اسلامی و به ویژه مردم فلسطین، آن را ضایعه‌ای بزرگ دانست و گفت: ما افتخار میزبانی ایشان برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را داشتیم و از این بابت تأسف و تأثر ما بیشتر است. وی اظهار کرد: این اقدام جنایتکارانه را محکوم کرده و ضمن پیگیری گزارش نهاد‌های ذی ربط، این مسئله را با جدیت و قدرت دنبال خواهیم کرد تا احساس نکنند که در آغاز به کار دولت وفاق ملی می‌توانند به جمهوری اسلامی ایران ضربه‌ای بزنند. معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه توان و قدرت بالای نظام با این اقدامات شیطنت‌آمیز تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد، افزود: بدون شک جبهه مقاومت مسیر خود را ادامه خواهد داد و مردم و نظام ما هم کماکان در کمک به مقاومت اسلامی و یاری رساندن به ملت مظلوم فلسطین تردید و درنگ نخواهند کرد.   اعلام ۳ روز عزای عمومی ایران
در پی شهادت فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد. 
در این اطلاعیه آمده است: شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد. دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز به کار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آیین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آن را نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند. دولت جمهوری اسلامی ایران با تسلیت شهادت مجاهد و رهبر بزرگ جبهه مقاومت جناب اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم غیور و مظلوم فلسطین و همه امت اسلامی و محور مقاومت، همه دولت‌های مستقل و شخصیت‌های آزاداندیش و شرافتمند را به مقابله با باند جنایتکار حاکم بر سرزمین‌های اشغالی فرا می‌خواند. دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.   تجمع اعتراضی استادان دانشگاه تهران
اعضای شورای دانشگاه تهران هم همراه با شماری از استادان و دانشجویان این دانشگاه با برگزاری تجمعی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران را محکوم کردند. حاضران در این تجمع که داخل پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن در دست داشتن پلاکارد‌ها و تصاویری از اسماعیل هنیه و پرچم‌های ایران و فلسطین شعار‌های مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.   واکنش فرزندان شهید هنیه
واکنش دختر شهید اسماعیل هنیه به شهادت پدرش تأمل برانگیز بود. «لطیفه هنیه» در توییتی خطاب به سران عرب نوشت: حق ندارید در مورد ایران که از شما شرافتمندتر است صحبت کنید. چه کسانی می‌گویند ایران عامل ترور است؟ شما اعراب در کشور‌های خود از او پذیرایی نمی‌کنید شما از ایران به ما نزدیک‌ترید! اما ایران بهتر از شما پشتیبان ما بود؛ و به همین دلیل حق ندارید در مورد ایران که از شما شرافتمندتر است به این معنا که پایتخت اسلام است، صحبت کنید! «عبدالسلام هنیه» پسر شهید اسماعیل هنیه نیز در پیامی اعلام کرد: در خیزش و مبارزه‌ای مستمر علیه دشمن اشغالگر قرار داریم و مقاومت با ترور رهبرانش پایان نمی‌یابد. وی با بیان اینکه «پدرم به آنچه آرزویش بود رسید»، تأکید کرد که حماس تا آزادسازی فلسطین به مقاومت ادامه خواهد داد.   تشییع ساعت ۸ از دانشگاه تهران
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مراسم تشییع پیکر مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار خواهد شد. 
بر اساس اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر شهید اسماعیل هنیه مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد. بر اساس اطلاعیه مذکور، اقامه نماز رأس ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود. 
نمای نزدیک
 پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی
پس از این اقدام جنایتکارانه صهیونیستی، رهبر معظم انقلاب در پیامی تأکید کردند: «رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.» 
در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت عزیز ایران، آمده است: «رهبر شجاع و مجاهد برجسته فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب (سه شنبه شب) به لقاء‌الله پیوست و جبهه عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ای شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه خود می‌دانیم. اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.»