پیام‌های دسته جمعی سلبریتی‌ها برای بازگشت به ایران

جوان آنلاین: علاوه بر پرستو صالحی، افرادی، چون حمید فرخ‌نژاد، برزو ارجمند، مهناز افشار و ارژنگ امیرفضلی نیز خواستار بازگشت به ایران هستند. 
به گزارش مشرق، در روز‌های گذشته پرستو صالحی، بازیگر سابق ایرانی با انتشار یک ویدئو از بازگشت خود به ایران در روز‌های پیش‌رو خبر داد، البته بازگشت این بازیگر سابق سینما به تهران قابل پیش‌بینی بوده و از مدت‌ها پیش زمزمه‌های بازگشت او در کنار تعداد دیگری از سلبریتی‌ها شنیده می‌شد. صالحی در جریان آشوب‌های سال۱۴۰۱ از مرز خارج شد و مدت‌ها در کشور ترکیه سرگردان بود، بی‌پولی و عدم‌توجه ضدانقلاب به این فعال سابق سینمایی باعث شده است او چمدان خود را جمع کند و زیر فشار ترول‌های مجازی به فکر بازگشت به ایران باشد. 
پس از ملتهب‌شدن فضای رسانه‌ها در پی فوت مهسا امینی، پرستو صالحی از جمله افرادی بود که با انتشار چند ویدئو با پوشیدن لباس سیاه شبیه داعشی‌ها مردم را تهدید کرد و گفت: از این به بعد دشمن اول شما منم، پرستو صالحی و روزی برای رفتن شما هلهله برپا خواهیم کرد!
آن روز‌ها این ویدئو‌های خاص و عجیب از سوی شبکه سایبری ضدانقلاب وایرال می‌شد و صالحی گمان می‌کرد با خروجش از کشور روی سن از امریکایی‌ها اسکار می‌گیرد و پیشنهاد‌های کاری یکی پس از دیگری به سویش جاری خواهد شد، اما این خواب خیلی زود به کابوس بدل شد و فشار بی‌پولی و عدم‌توجه به این شخص و تعدادی دیگر از سلبریتی‌های اغفال‌شده آن‌ها را بیدار کرده است. 


از سرنوشت تلخ پرستو صالحی همین بس که همان شبکه سایبری که روزگاری ویدئو‌های داعشی‌مسلک این بازیگر سابق را لایک‌ریزی می‌کرد، حالا شروع به فحاشی به او کرده تا جایی که تهدید به قتل در محل اقامتش شده است.   سرنوشت تلخ سراب  و ایستادن روی بام خودکشی!
خانم صالحی از همان روز‌های اول فرار از کشور چهره‌ای سرگردان داشت و می‌شد علائم پشیمانی را در چهره او مشاهده کرد؛ رویایی که برای خودش ساخته بود، تبدیل به سراب شده و حالا نه راه پیش دارد و نه پس!
صالحی در ایام ابتدایی آشوب‌ها و سرخوش از خیال خام براندازی، با شبکه تروریستی و اختصاصی تجزیه‌طلب‌ها، اینترنشنال گفتگو کرد، افزون بر او، سلبریتی‌های دیگری نظیر حمید فرخ‌نژاد نیز با هدف ایجاد انگیزه در اغتشاشگران، با این شبکه مصاحبه کردند، اما پس از انشقاق در میان اپوزیسیون خارج‌نشین و ناامیدی از براندازی در ایران، با جمعی از سلبریتی‌های فراری، گروهی تشکیل دادند و به حمایت از رضا پهلوی پرداختند، البته این پروژه هم خیلی زود دود شد و به هوا رفت. 
صالحی از انفعال و ناکارآمدی اپوزیسیون رنجیده و ناامید شد، اما به تأسی از دیگر سلبریتی‌ها نظیر علی کریمی، حمید فرخ‌نژاد، احسان کرمی و برزو ارجمند، بازی تازه‌ای تحت عنوان «وکالت به رضا پهلوی» را راه‌اندازی کردند و در توجیه آن به مخاطبان گفتند: فعلاً تا زمان براندازی به رضا پهلوی وکالت دهیم تا بعد از بازگشت به ایران درباره ساختار حاکمیت جدید تصمیم‌گیری کنیم! 
کمپین وکالت به رضا پهلوی که یکی از اصلی‌ترین دلایل انشقاق و اختلاف در بین اپوزیسیون ضدایرانی بود نیز به شکست انجامید. می‌توان گفت پرستو صالحی به هر سازی که طراحان پروژه براندازی در ایران از سال۱۴۰۱ تاکنون نواختند، رقصید و در همه کمپین‌ها شرکت کرد. 
کمپین اعتراض به اعدام «مجیدرضا رهنورد»، جلوگیری از محاکمه «توماج صالحی» و بسیاری پروژه‌های دیگر از دیگر عرصه‌هایی بود که پرستو صالحی پای ثابت آن‌ها بود، اما کم‌کم کار به جایی رسید که جلوه‌هایی از ناامیدی این بازیگر سابق تلویزیون در چهره‌اش نمایان شد. در همان ایام بود که صالحی در ویدئویی از رنج و عذاب فرار از ایران و مهاجرت گفت و با اشک، خواهان بازگشت به وطن شد. 
یکی از نزدیکان خانم صالحی درباره وضعیت روحی او در آن روز‌ها می‌گوید که این بازیگر سینما روی مرز خودکشی بود، زیرا از نظر مالی و خانوادگی با بحران‌های شدیدی روبه‌رو شد تا جایی که ممکن بود کارتن خواب شود!
تبلیغ‌های اینستاگرامی یکی از منابع درآمدی سلبریتی‌ها در سال‌های اخیر بوده است، صالحی نیز این کار را در کشور ترکیه از تبلیغ یک شرکت مهاجرتی آغاز و پس از آن وب‌سایت‌های فروش آنلاین را در صفحات خود تبلیغ کرد. این وضعیت باعث شده بود شرایط شغلی این افراد از نقش‌آفرینی در فستیوال‌های هنری داخل ایران به سطح بلاگری برای شرکت‌های خارجی تقلیل یابد. 
مهناز افشار هم جزو همین افرادی بود که به بهانه حمایت از اغتشاشات، چمدان منقش به شعار «زن، زندگی، آزادی» را تبلیغ و با کد معرفی و تخفیف‌دار خود به فروش می‌رساند. او پس از اعتراض گسترده کاربران معاند، این بساط را جمع کرد. 
اما یکی از مشکلات صالحی آن بود که شرکت‌های تبلیغاتی به دلیل رقابت‌های شدید و روابط پشت پرده حاضر به دادن کار جدید به او نبودند و این شرایط وضعیت مالی پرستو صالحی را روزبه‌روز بدتر کرده بود.
تحقیقات نشان می‌دهد این شرکت‌های مافیایی تنها به افرادی تبلیغات می‌دهند که تبدیل به برده‌های بی‌چون و چرایی برای آنان شوند، بسیاری از این شرط‌ها با ماهیت اخلاقی و انسانی در تعارض اساسی قرار دارد و تن دادن به آن معادل خودفروشی است.   پیام‌های دسته جمعی برای بازگشت به ایران!
وضعیت دیگر سلبریتی‌ها نظیر احسان کرمی، برزو ارجمند، حمید فرخ‌نژاد و مهناز افشار هم بهتر از صالحی نیست. آخرین تلاش این گروه برای زنده‌ماندن اجرای نمایشی در کشور‌های امریکای‌شمالی است که به دلیل عدم‌استقبال ایرانیان مقیم امریکا و کانادا، روی گیشه شکست اساسی خورد!
رفته‌رفته کاهش فعالیت‌های این افراد و عدم‌مشارکت باانگیزه در پروژه‌های اپوزیسیون، وضعیت روحی و روانی آن‌ها را به شدت به هم ریخت. شاهد این ماجرا، ارژنگ امیرفضلی، بازیگر طناز سینما و طنزپرداز شبکه‌های اجتماعی است که این روز‌ها مجبور به رانندگی تاکسی در خیابان‌های تورنتو شده است. 
محمد عمرانی یکی دیگر از این دست بازیگران نیز وضعیت بهتری از دیگران ندارد و اختلافات خانوادگی و بی‌پولی باعث دیوانگی او شده است تا جایی که در مجامع عمومی ایرانیان خارج از کشور او را دست می‌اندازند. 
اشکان خطیبی نیز پس از آن همه فرازوفرود و کری‌خوانی علیه جمهوری اسلامی، در مصاحبه با شبکه معاند آلمانی اعتراف کرد که او و همه سلبریتی‌هایی که از ایران گریختند و علیه جمهوری اسلامی فعالیت کردند، اگر دچار اشتباه شده باشند، این یک اشتباه جمعی بوده است!
حالا با گذشت دو سال از مشارکت در پروژه براندازی در ایران و آن تهدید‌های پرسروصدا، پرستو صالحی این بار در صفحه شخصی اینستاگرامی خود، ویدئویی منتشر و اعلام می‌کند که از ماه‌های گذشته، از طریق خانه سینما درخواست بازگشت به ایران را دنبال کرده است. 
علاوه بر پرستو صالحی، ظاهراً حمید فرخ‌نژاد، برزو ارجمند، مهناز افشار و ارژنگ امیرفضلی نیز خواستار بازگشت به ایران هستند. فعالیت فرخ‌نژاد در ماه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و تقریباً خبری از او نیست. ارژنگ امیرفضلی نیز به طور پیوسته از مشقت‌های خود در کانادا می‌گوید و تورم و گرانی در غربت، او را به استیصال رسانده است. 
بازگشت این دسته از ایرانیان به داخل کشور امری بلااشکال است و جمهوری اسلامی ایران از تمامی شهروندان خود در سراسر جهان حمایت می‌کند و آن‌ها را زیر پرچم خود خواهد گرفت، کما اینکه پیش از این بسیاری از سلبریتی‌های پشیمان نیز به کشور بازگشته‌اند، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که این افراد در بزرگ‌ترین جنگ هیبریدی تاریخ با سازمان موساد و سیا همکاری کرده‌اند و نتیجه آن شهادت بیش از ۲۰۰نفر از مدافعان امنیت است، این خطای بزرگ با دادن یک ویدئوی مبهم قابل بخشش نیست، حداقل این اتفاق آن است که این دست افراد همانطور که دو سال «کمپین‌براندازی» راه انداخته بودند، این بار «کمپین پشیمانی» را وایرال کنند تا موضع آن‌ها به صورت مشخص قابل تحلیل باشد. از نظر قضایی نیز شکل برخورد با این افراد مشابه برخورد با عناصر بریده از سازمان منافقین است که پس از خروج از جهنم اشرف به کشور بازگشته‌اند.   وضعیت تحلیلی سلبریتی‌ها  پس از اغتشاشات
سلبریتی‌ها از ورزشکار تا سینمایی، در جریان اغتشاشات سال۱۴۰۱ مواضع و تحرکات‌شان در فضای مجازی بسیار بیش از همیشه به چشم آمد؛ برخی در فضای مجازی با معترضان هم‌آوایی نشان دادند، شماری به خاطر سکوت مورد شماتت و حمله قرار گرفتند، حتی معدودی در خیابان‌ها دیده شدند. در این میان، هنجارشکنی و نیز انتشار برخی اخبار و روایت‌های جعلی نیز در دستور کار عده‌ای از آن‌ها قرار گرفت. 
در جریان اغتشاشات اخیر تعدادی از سلبریتی‌ها برای اثرگذاری روی جنگ سایبری مورد استفاده قرار گرفتند و تعداد قابل توجهی از این افراد با وعده‌وعید‌های پوچ در طرح «سکوسازی آشوب» مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، اما حالا بعد از دو سال این سکو‌ها دچار ریزش شده‌اند.