فریاد خونخواهی « اسماعیل»

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران آغاز شد و رهبر انقلاب بر پیکر نماز خواندند. میزان بالای حضور در حدی بود که مردم در خیابان‌های مجاور دانشگاه به قرائت نماز بر پیکر شهید پرداختند. ازدحام تشییع‌کنندگان به حدی پرشمار بود که ماشین حامل پیکر شهید به کندی حرکت می‌کرد، علاوه بر عزاداری و سینه‌زنی، شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « جنایت اسرائیل، جنایت آمریکاست»، «این همه قتل و غارت حمایت آمریکاست» سر می‌دادند.
تشییع پیکر شهید هنیه و محافظ او پس از اقامه نماز، از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب با شعار «هم غزه، هم لبنان، جانم فدای قرآن» برگزار شد. به‌دلیل ازدحام جمعیت حاضر در مراسم تشییع ماشین حامل پیکر شهید از دانشگاه تهران تا نواب در خیابان آزادی به‌مدت 2ساعت در مسیر بود و با رسیدن به محل تعیین شده درحالی‌که هنوز تشییع‌کنندگان در خیابان حضور داشتند مراسم به پایان رسید. روسای قوای سه گانه، رئیس مجلس خبرگان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان علوم، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز،، محمدعلی انصاری، محمد رضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری، عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیأت دولت، شخصیت‌های سیاسی و نظامی و انتظامی ازجمله حاضران در این مراسم بودند.

قالیباف: مسئولیت جنایت با آمریکا است
مراسم با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه اظهار کرد: امروز ما به رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که به فرموده رهبرمان خونخواه شهید هنیه هستیم و می‌دانیم امروز تمام حق در برابر تمام باطل ایستاده است و می‌دانیم که هنیه بلندترین صدای مظلومیت فلسطین در جهان بوده و برای همیشه خواهد بود و با شهادت خود آن را ماندگار خواهد کرد. وی گفت: هیچ جنایتی بدون هماهنگی آمریکای جنایتکار اتفاق نمی‌افتد هرچند در بیانیه‌ها بگویند مطلع نیستیم ولی ما می‌دانیم همه این اتفاقات چه آشکارا و چه پنهان در دست و با هماهنگی آمریکا است. قالیباف همچنین با اشاره به عملیات «وعده صادق» افزود: شما دیدید که تمام تلویزیون‌ها و بنگاه‌های خبری غرب نشان دادند که چگونه موشک‌های جمهوری اسلامی در این عملیات از فراز مسجدالاقصی عبور کرد و در مهم‌ترین پایگاه هوایی آنها یعنی اف 35 که اخیراً با آخرین تکنولوژی هوایی ساخته شده بود، فرود آمد. اینجاست که فلسفه وجودی این رژیم رو به به نابودی است و دکترین نظامی او به هم ریخته است.

نماینده حماس: خون شهید هنیه راهی به سوی آزادی فلسطین است
خلیل الحیه مسئول روابط عربی اسلامی و نایب‌رئیس جنبش حماس نیز در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه در تهران با تاکید بر این که ترور رهبران هرگز تاثیری بر اراده مقاومت ضد اشغالگران نخواهد داشت تاکید کرد: خون شهید هنیه راهی به سوی وحدت امت اسلامی برای آزادی فلسطین است. اگر دشمن تصور می‌کند که با ترور رهبرانمان، اراده ما را تضعیف می‌کند، سخت در توهم است.