لیگ برتر با کدام ورزشگاه؟

در ورزشگاه فولادشهر اصفهان هیچ کاری انجام نشده، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم نه ورودی بازیکنان به رختکن دارد، نه ورودی بانوان و نه گیت، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین مشکل نور دارد، ولی قول داده‌اند که حل شود، ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران مشکلات زیادی دارد، ورزشگاه آزادی قطعاً به لیگ برتر نمی‌رسد و ورزشگاه تختی هم منتظر پرداخت پول از جانب پرسپولیس و استقلال است تا بتواند چمن قارچ‌زده خود را ترمیم کند و آن را ظرف ۱۰ روز آینده به بهره‌برداری برساند. 
این‌ها را می‌توان از حرف‌های دیروز داود رفعتی، دبیر کارگروه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری با تسنیم متوجه شد. البته حرف‌های رفعتی چیز‌های عجیب و تازه‌ای برای فوتبال ایران نیست. سال‌هاست که ورزشگاه‌های ایران به امان خدا رها شده‌اند و حالا هم آقایان فدراسیون‌نشین می‌خواهند با سروصدا و هیاهو مثلاً به همه بقبولانند که مشغول کار هستند، اما ماحصل تمام این سروصدا‌ها طی یکی، دو ماه گذشته همین چند جمله بالاست که از زبان رفعتی شنیده می‌شود. 
جالب‌تر اینکه آقایان می‌گویند: «ما هیچ وظیفه‌ای برای آماده کردن ورزشگاه‌ها نداریم و وظیفه باشگاه‌هاست که ورزشگاه معرفی کنند.»
خب اگر وظیفه ندارید پس چطور ستاد استاندارد‌سازی ورزشگاه تشکیل داده‌اید؟ چگونه هر روز و هر ساعت جلسه می‌گذارید و از روند پیشرفت کار‌ها حرف می‌زنید؟ اصلاً چگونه از زمان دقیق شروع لیگ حرف می‌زنید، اما هنوز بسیاری از ورزشگاه‌هایتان حتی آماده برگزاری یک بازی معمولی هم نیستند؟! 


آقایان این روز‌ها خیلی راحت از بدون تماشاگر برگزار کردن بازی‌ها یا برگزاری دیدار‌های تیم‌ها در ورزشگاه‌های دیگر حرف می‌زنند، چون طبق معمول فقط حرف زده‌اند و کاری انجام نداده‌اند. آقایان از استقلال و پرسپولیس ۳۵ میلیارد تومان پول می‌خواهند تا برایشان ورزشگاه آماده کنند، اما سؤال اینجاست از دو بیت‌المال‌خور چگونه می‌توان این پول را گرفت؟! 
البته سرخابی‌ها برای ندادن این پول دلایل جالبی هم دارند؛ مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید بانک‌ها تعطیل است و مدیرعامل هم خارج تشریف دارند و در دسترس نیستند. به قول مهدی تاج پول دارند، ولی فقط برای خارج رفتن!
بدون تعارف باید بگوییم همه سرکاریم. فدراسیون فوتبال همه را سر کار گذاشته به اسم اخذ مجوز حرفه‌ای، آن هم بالاتر و بیشتر از ژاپن عقب‌افتاده! مثلاً می‌خواهند نشان دهند که حرفه‌ای شده‌اند. اصرار هم دارند تا با ورزشگاه‌های ناآماده و ویران لیگ مثلاً حرفه‌ای‌شان را در تاریخ مقرر (۲۵ مردادماه) آغاز کنند تا به همه بگویند چقدر با برنامه پیش می‌روند. 
به هر صورت منتظر می‌مانیم تا پیمانکار محترم از آزادی برای تختی چمن ببرد، منتظر می‌مانیم قزوینی‌ها به قولشان عمل کنند، منتظر می‌مانیم تا ورزشگاه قائمشهر، انزلی و اصفهان مشکلاتشان حل شود و البته منتظر می‌مانیم که سرخابی‌ها ۳۵ میلیارد پول بدهند. تا ۲۵ مرداد منتظر می‌مانیم، هرچند که خیلی خوب می‌دانیم این انتظار حاصلی جز ناامیدی ندارد. 
راستی اگر فهمیدید بازی‌های لیگ در کدام ورزشگاه انجام می‌شود به ما هم بگویید. 
فدراسیون از ۲۵ مرداد می‌گوید، اما اینکه با کدام ورزشگاه می‌خواهد لیگ را برگزار کند همه مانده‌ایم معطل و همچنان منتظر تا نتیجه‌ای از این جلسات بی‌پایان وقت تلف‌کن بیرون بیاید. انتظاری که چیزی از آن درست نمی‌شود.