بدرقه مهمان شهید ملت ایران


مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با حضور پرشکوه مردم و مسئولین لشکری و کشوری، روز پنجشنبه گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به ذکر خاطراتی از شهید هنیه و اوضاع منطقه و فلسطین پرداخت.
پس از قالیباف، خلیل الحیه از رهبران حماس به ایراد سخنرانی پرداخت و با ورود مقام معظم رهبری به محل مراسم، نماز بر پیکر شهدا اقامه شد.   پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، پیکر شهدا در میان مردم عزادار تهران در خیابان انقلاب تشییع شد.
به گزارش تجارت، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید. همچنین،مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» با حضور مقامات کشورها، چهره‌های اسلامی، مردمی و عربی دیروز -جمعه- پس از اقامه نماز بر پیکر وی در مسجد «محمد بن عبدالوهاب» دوحه برگزار شد و پیکر وی پس از مراسم تشییع در مقبره‌ «امام الموسس» در «لوسیل» نزدیک دوحه به خاک سپرده شد. ده‌ها هزار نمازگزار بعد از نماز جمعه در مسجد مذکور بر پیکر شهید اسماعیل هنیه به امامت خلیل الحیه، یکی از رهبران مقاومت حماس نماز میت اقامه کردند. «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت. خالد مشعل، از رهبران حماس در این مراسم گفت: حماس همان رویکردی را که شهید هنیه ترسیم کرد، ادامه خواهد داد.