یمنی‌ها هفتمین ام‌کیو-۹ امریکایی را هم  سرنگون کردند

جوان آنلاین: سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بعدازظهر یک‌شنبه از سرنگونی یک فروند پهپاد ام‌کیو-۹ خبر داد که بنابر اعلام منابع امریکایی ارزش آن ۳۰ میلیون دلار است. دیروز مقاومت لبنان هم مواضع متعدد صهیونیست‌ها از جمله شهرک و سایت نظامی را هدف قرار داد. 
سرتیپ یحیی سریع عصر یک‌شنبه اعلام کرد پدافند هوایی یمن یک فروند پهپاد پیشرفته امریکایی از نوع «ام‌کیو-۹» را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک زمین‌به‌هوای ساخت یمن سرنگون کرد. یحیی سریع با اعلام اینکه نیروی دریایی و نیروی موشکی یمن در عملیاتی مشترک، کشتی Groton را در خلیج عدن هدف قرار دادند، تصریح کرد که این هفتمین پهپاد پیشرفته امریکایی از این نوع است که در مدت اخیر در آسمان یمن سرنگون می‌شود. طبق گزارش شبکه امریکایی ای‌بی‌سی، ارزش هر کدام از این پهپاد‌ها حدود ۳۰میلیون دلار برآورد شده است. یمنی‌ها هشتم اردیبهشت هم تصاویر لاشه یک پهپاد ام‌کیو-۹ را منتشر کرده بودند. مقامات امریکایی در نوامبر سال ۲۰۲۳ نیز سرنگونی یک پهپاد ام کیو-۹ را در منطقه تأیید کرده بودند. دیروز همچنین، منابع یمنی از کشته شدن حسین عبدالله مستور شعبل از مقام‌های ارشد خود در مأموریتی در عراق خبر دادند. شبکه العالم، در گزارشی نوشت که او در عراق در حمله نیرو‌های امریکایی کشته شده است.   هدف قرار گرفتن الجلیل و پایگاه رامیا
در ضلع دیگر جبهه مقاومت، منابع خبری از به آتش کشیده شدن کریات‌شمونا به دست حزب‌الله و حملات جدید مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. حزب‌الله با صدور دو بیانیه از حملات جدید به اشغالگران خبر داد و افزود: «به منظور حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۱:۳۵ ظهر امروز یک‌شنبه مرکز نظامی برکه ریشا را هدف قرار داده و تلفات قطعی به آن وارد کردند.» حزب‌الله مسئولیت حمله گلوله‌ای به این پایگاه نظامی در نزدیکی مرز لبنان را بر عهده گرفت. این حمله، ۲۰دقیقه قبل از حمله موشکی به یک سایت نظامی دیگر اسرائیل در نزدیکی کیبوتس منارا در شمال سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت. حزب‌الله لبنان دیروز با انتشار بیانیه دیگر اعلام کرد که ساعت ۸صبح یک‌شنبه به وقت محلی تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه «رامیا» در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح مناسب هدف قرار داده است. این بیانیه افزود: «هدف موردنظر به‌طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد.» علاوه بر این، در موشک‌باران گسترده از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی، آژیر‌های هشدار در ۱۵شهرک اشغالی از جمله اصبع‌الجلیل، الجلیل علیا و شمال جولان اشغالی به صدا در آمد. منابع عبری گزارش کردند که در پی موشک‌باران گسترده از سوی جنوب لبنان، آژیر‌های خطر در مناطق شمالی در سرزمین‌های اشغالی در مجاورت مرز لبنان به صدا درآمد و صدای انفجار‌های شدیدی در منطقه الجلیل علیا شنیده شده است. برخی رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند که حمله موشکی گسترده‌ای به سمت الجلیل علیا صورت گرفته و صدای انفجار‌های مهیبی در این منطقه شنیده شده است. شورای منطقه اشغالی الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی نیز اعلام کرد که یک موشک از خاک لبنان شلیک شده و در یک منطقه کشاورزی بین المناره و یفتاح فرود آمده و به این منطقه خسارت وارد شده است. حزب‌الله لبنان بامداد یک‌شنبه نیز اعلام کرده بود که در پاسخ به حملات دشمن اسرائیلی به روستا‌های جنوب لبنان به‌خصوص روستای کفرکلا و دیر سرایا که منجر به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان شد، برای نخستین بار شهرک صهیونیست‌نشین «بیت‌هلل» در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد. رسانه‌های عبری نیز از وقوع آتش‌سوزی در شهرک اشغالی «بیت‌هلیل» در پی موشک‌باران گسترده حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.