حکم پزشکیان برای ۲ معاون و یک مشاور عالی

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در ادامه انتصاب‌های خود دیروز دو معاون و یک مشاور عالی را منصوب کرد. 
رئیس‌جمهور که در هشت روز گذشته هفت انتصاب از معاون اول خود تا رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته است، روز گذشته نیز در احکامی جداگانه، «علی طیب‌نیا» را به عنوان مشاور عالی رئیس‌جمهور، «شهرام دبیری» را به عنوان معاون امور مجلس رئیس‌جمهور و «سید حمید پورمحمدی» را به سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه منصوب کرد. 
«علی طیب‌نیا» در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و خاتمی به طور پیوسته دبیر و مشاور کمیسیون اقتصادی دولت بود. مسئولیت ستاد مدیریت بحران کشور، معاون امور اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال ۱۳۸۴، نماینده رئیس‌جمهور در شورای پول و اعتبار در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ و به صورت همزمان معاونت امور اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و عضو شورای اقتصاد کشور را بر عهده داشت. طیب‌نیا همچنین در سال ۱۳۹۲ در دولت حسن روحانی وزیر امور اقتصادی و دارایی بود. 
«شهرام دبیری اسکویی» که با حکم رئیس‌جمهور، معاون پارلمانی دولت شده، فاقد سابقه نمایندگی در خانه ملت است. او از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد و در حال حاضر استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه است. دبیری رئیس «شرکت پزشکان ولیعصر تبریز» بوده و مؤسس اولیه و سهام‌دار اصلی بیمارستان ولیعصر تبریز است. دبیری در انتخابات دور سوم شوراها، به شورای شهر تبریز راه یافت. او همچنین از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ از سوی اعضای شورای شهر تبریز، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شده است و در حال حاضر رئیس شورای استان آذربایجان شرقی و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها است. 


سیدحمید پورمحمدی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه، دکترای علوم اقتصادی از دانشگاه تهران دارد و در سوابق کاری و مدیریتی او، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و معاون امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه، قائم مقام بانک مرکزی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد و معاون برنامه‌ریزی و اداری و مالی استانداری چهارمحال و بختیاری به چشم می‌خورد. 
پیشتر در تاریخ ۱۱ مرداد در احکامی از سوی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور «محمدجواد ظریف» به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور و «محمدجعفر قائم پناه» به عنوان معاون امور اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری منصوب شدند. انتصابی که با واکنش‌های بعضاً منفی همراه بود.