زور میرزا‌زاده به غول کوبایی نرسید

با شروع رقابت‌های کشتی المپیک علاقه‌مندان به ورزش در کشورمان امیدوار شدند پس از ۱۱ روز شاهد مدال‌آوری کاروان ورزش ایران باشند، اما دو شکست ناباورانه در مقابل دو حریف قدر در ۱۳۰ و ۶۰ کیلوگرم تمام امیدهای‌مان را برای کسب مدال طلا نقش بر آب کرد تا شاید بتوانیم دو مدال برنز کسب کنیم که البته این هم کار چندان راحتی نیست. 
امین میرزا‌زاده در دور اول ۳ بر یک آدام امریکایی را برد، اما در دور دوم مغلوب غول کوبایی لوپز شد. میرزا‌زاده در این کشتی تمام تلاش خود را به‌کار بست، اما غول ۴۲ ساله کوبایی با چهار طلای المپیک و پنج طلای جهانی، خود را آماده طلای پنجم المپیک کرده است. جالب اینکه این کوبایی تقریباً در طول شش دقیقه کشتی هیچ کار خاصی انجام نداد، اما امین میرزازاده هم مثل تمام رقبا زورش به او نرسید. 
اما مهدی محسن‌نژاد، فرنگی‌کار ۶۰ کیلوی کشورمان در کشتی اول رقیب الجزایری خود را با نتیجه ۹ بر صفر ضربه فنی کرد تا در دومین کشتی به مصاف فومیتای ژاپنی برود که او هم رقیب دور اول خود را ۱۱ بر یک ضربه کرده بود. فومیتا همین کار را هم با محسن‌نژاد کرد و خیلی زود کشتی‌گیر کشورمان را با حساب ۹ بر صفر ضربه فنی کرد. 
به این ترتیب، روز دهم المپیک با دو شکست بد برای کشتی ایران همراه شد تا به نوعی جو ناامیدی کاروان ایران را فرا بگیرد، هر چند باید به روز‌های دیگر امید داشت.