دیکتاتوری محض اصلاح‌طلبان

جوان آنلاین: نوع مواجهه اصلاح‌طلبان خشن با روند قانونی‌شدن کابینه بسیار غیردموکراتیک و خشن و دیکتاتورمآبانه است. چشم‌شان را می‌بندند و می‌گویند هرچه ما گفتیم. مثلاً عباس عبدی در «اعتماد» خطاب به پزشکیان نوشته: «آیا این فهرست نهایی است، یا باید در مجلس نیز فیلتر جدیدی گذاشته شود؟ اگر نهایی نیست، لطفاً در همین مرحله همه را پس بگیرید و ۱۹وزیری را پیشنهاد کنید که قبول دارید، بگذارید مجلس هر کاری می‌خواهد انجام بدهد. نمی‌شود در فرآیند دیگری توافق شود، بعد مجلس در میانه میدان دنبال سهم‌گیری باشد. مسئولیت مجلس با بزرگ‌تر‌های آن است، خودتان را با این گروه‌ها درگیر نکنید که بی‌تردید بازنده‌اید.» و همین حرف را به یک سایت خبری دیگر هم زده است: «کابینه پزشکیان خوب خواهد بود مگر اینکه مجلس خرابش کند.» عبدالعلی‌زاده که رئیس ستاد پزشکیان بود نیز گفته بیشتر وزیران پیشنهادی را نمی‌شناسد. خب نشناس! اتفاقاً اینکه پیرمردی مثل تو برخی‌ها را نشناسد، یک حسن برای آنهاست! مولاوردی نیز جور دیگری نارضایتی خود را نشان داده که «اگر روی‌شان می‌شد برای معاونت زنان هم یک مرد می‌گذاشتند»! یک اظهارنظر فاقد اهمیت و شاید از روی ناراحتی منصوب نشدن. ظریف نیز که گفته شده به‌خاطر یک وزیر متفاوت با میل خود قهر کرده است. رنانی نیز که مشتی بدوبیراه توهین‌آمیز نثار رئیس‌جمهور کرده و او را رفوزه نامیده است. این‌ها دموکراسی‌خواهان اصلاح‌طلب هستند که الفبای دموکراسی را هم قبول ندارند. 
اما به دیکتاتوری مثل عبدی باید گفت دوست دارید اصلاً مجلس را از سر راه برداریم تا دموکراسی شما معنا پیدا کند؟! اگر ادعای دموکراسی‌خواهی دارید چرا تغییرات احتمالی مجلس را با تهدید رئیس‌جمهور که «فهرستت را پس بگیر»، همراه می‌کنید و آن را مزاحم مسیر دموکراسی می‌دانید؟ شما از موسولینی هم دیکتاتوری خشن‌تری دارید ولی داغید و خودتان نمی‌فهمید!
تشت رسوایی اصلاح طلبان در آزادی‌خواهی سی سال است صدای از بام‌افتادنش در گوش بود و در انتخابات تعیین رئیس جبهه اصلاحات که با سفارش خاتمی سروته آن را به هم دوختند، به شکل رسواتری دوباره صدایش درآمد، اما این‌بار که افرادی از آنان به «شورای راهبری» دعوت شدند و حالا انتظار دارند مصوبات این شورا استصوابی تلقی شود و هرچه بوده همان شود، و در ادامه مجلس هم دخالت نکند، بیشتر از هر زمان معلوم کرد که آقایان چقدر دموکراسی‌خواه و اهل تحمل و مدارا و سیاست پیشه هستند!