کودک ربای ساینا سوار به چنگ قانون افتاد

مرد جوانی که دختربچه تبعه افغانستانی را در مشهد ربود، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی به چنگ قانون افتاد و کودک نیز به آغوش خانواده اش بازگشت.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی که از لحظه وقوع این ماجرای تلخ به طور مستقیم بر عملیات‌های کارآگاهان نظارت داشت، روز گذشته پس از رهایی کودک از چنگال آدم‌ربا به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: ساعت 18:30 تاریخ بیست و نهم مرداد، ماجرای کودک ربایی به پلیس گزارش شد که با توجه به اهمیت و حساسیت چنین جرایمی در خراسان رضوی، بلافاصله گروه تخصصی از کارآگاهان کارآزموده پلیس آگاهی تحقیقات ویژه‌ای را آغاز کردند.
سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی افزود: بررسی‌های کارآگاهان بیانگر آن بود که راننده خودروی ساینا سفید رنگ، دختر بچه 18ماهه‌ای به نام «لعیا-ص» را از مقابل پارک گلایل در بولوار شهید رستمی ربوده است که مشغول بازیگوشی کودکانه بود.
سکاندار امنیت سرزمین خورشید با اشاره به نگرانی خانواده کودک تبعه کشور افغانستان، تصریح کرد: ابتدا گروهی از مشاوران زبده پلیس در کنار این خانواده قرار گرفتند و اقدامات روان شناختی را برای روحیه بخشی به آنان آغاز کردند و از سوی دیگر کارآگاهان به رصدهای اطلاعاتی در حالی ادامه دادند که تحقیقات تخصصی نشان داد خودروی استفاده شده آدم ربا، یازدهم تیر از منطقه قاسم آباد سرقت شده است. با وجود این، تلاش‌های کارآگاهان با تغییر شیوه عملیات وارد مرحله جدیدی شد و سرنخ‌های مهمی به دست آمد.


سردار تقوی اضافه کرد: بالاخره کارآگاهان با بهره گیری از تجربیات سلسله مراتب فرماندهی و استفاده از فناوری‌های نوین پلیسی موفق شدند جوان آدم ربا را شناسایی کنند و او را زیر چتر اطلاعاتی قرار دهند.
این فرمانده ارشد انتظامی که کوله باری از تجربیات ارزشمند پلیسی را بر دوش دارد در ادامه تشریح کرد: طولی نکشید که افسران ورزیده انتظامی با تعقیب و مراقبت‌های ویژه و اجرای هدفمند طرح مهار، خودری آدم ربا را در بولوار شهید رستمی متوقف کردند و با رعایت دقیق نکات امنیتی، دختربچه را از چنگ آدم ربا رها کردند و تحویل مادرش دادند.
سرتیپ محمدکاظم تقوی که از نزدیک شاهد اشک‌های شوق مادر کودک بود، به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: کنکاش‌های ویژه‌ای برای ریشه‌یابی این ماجرا با دستور مقام قضایی آغاز شده است.