پشت پرده شایعات علیه عملیات اربعین و سفیر ایران در بیروت


صهیونیست‌ها تلاش دارند در سایه یک جنگ روانی و رسانه‌ای، شکست بزرگ اطلاعاتی امنیتی خود را مخفی کرده و بر اصابت موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله لبنان به اهداف حیاتی در قلب سرزمین‌های اشغالی سرپوش بگذارند. در روزهای اخیر شایعات در خصوص عملیات اربعین حزب الله لبنان و حتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت توسط رسانه‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی و منافقین شدت گرفته است. اما پشت پرده این ماجرا چیست؟ ماجرا از روز اربعین حسینی آغاز شد؛ روزی که حزب الله لبنان طی یک عملیات هجومی سنگین و کم‌سابقه مراکز مهم جاسوسی و نظامی رژیم صهیونیستی را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد تا مرحله اول انتقام شهادت «فواد شکر» چهار هفته پس از ترور وی به اجرا گذاشته شود. این عملیات اما از جهاتی متفاوت و قابل توجه بود. رژیم صهیونیستی به خوبی به این مساله آگاه بود که حزب الله لبنان پس از ترور فواد شکر آرام نخواهد گرفت. به همین جهت تمام ظرفیت دستگاه‌های جاسوسی، نظامی و اطلاعاتی خود را به کار گرفت تا ضمن شناسایی پاسخ این عملیات به خنثی‌سازی این امر مبادرت ورزد. سابقه نبردهای ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ میلادی و جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، اسراییل با تکیه به ابزارهای جاسوسی توانسته است به زمان و اهداف جنگ‌ها و عملیات‌های پیش رو دست پیدا کرده و پیروزی موقت را برای خود به ارمغان آورد. اما هنر مقاومت و حزب الله لبنان در غافلگیر کردن رژیم صهیونیستی آن هم در شرایط آماده باش حداکثری اسراییل هزینه سنگینی بر آنها تحمیل کرد. بر اساس آنچه که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود گفته است، رژیم اسرائیل تنها دقایقی پیش از آغاز عملیات اربعین از این اقدام حزب الله اطلاع پیدا کرده و به همین دلیل به بمباران گسترده محل‌هایی که تصور می کرد قرار است از آنجا پهپادها و موشک های شلیک شوند، روی آورد اما با همه این اقدامات، عملیات حزب الله لبنان در ساعت مقرر خود انجام شد و به اهدافی که از پیش تعیین کرده بود دست یافت. این اتفاق نشان داد این رژیم که پیشتر در عملیات ۷اکتبر حماس غافلگیر شده بود اکنون نیز در شرایط آماده باش کامل نتوانسته تحرکات چند کیلومتری خود را به درستی شناسایی کند و پرتابه‌های حزب الله از محلی که تصورش را نمی‌کردند شلیک شده و به مقاصد حیاتی رژیم اصابت کردند. بنابراین عملیات پیش دستانه رژیم صهیونیستی نه برنامه ریزی و عملیات منسجم حزب الله را خنثی کرد و نه تلفانی از نیروهای مقاومت گرفت.

کیپا به‌سرها در محاصره داخلی و خارجی
مقاومت در عملیات اربعین اهداف مهم و راهبردی را شناسایی و مورد هدف قرار داد و به صراحت در سخنرانی سیدحسن نصرالله به آن افتخار کرد. با این حال رژیم صهیونیستی بدون انتشار شواهد و تصاویری مدعی عدم اصابت پهپادهای شلیک شده است؛ این اتفاق به خوبی گویای هراس رژیم از مشخص شدن حجم و دقت عملیات حزب الله دارد. با این وجود سیدحسن نصرالله اعلام کرده است علی رغم اطمینان از مورد اصابت قرار گرفتن اهداف مشخص شده، در صورتی که تلفات و تخریب مورد نظر صورت نگرفته باشد حزب الله برای خود عملیات دیگری را مشروع می‌داند و همین امر رژیم صهیونیستی را در یک دو گانه قرار داده است؛ دوگانه‌ای که هر سوی آن برای اسراییل یک شکست را نشان می‌دهد. دشمن صهیونیستی یا باید اعتراف کند که اهداف مد نظر حزب الله لبنان مورد اصابت قرار گرفته و تلفات و خسارات قابل توجهی به آنها وارد شده یا ادعا کند که عملیات حزب‌الله موفقیت چندانی نداشته است. در حالت اول با پذیرش هزینه رسوایی و سرخوردگی نیروهای اسراییلی از حمله تکمیلی و مجدد حزب الله لبنان جلوگیری می‌شود و در حالت دوم صهیونیست‌ها باید خود را برای یک شگفتانه دیگر آماده کنند!

جنگ روایت‌ها برای فراموشی شکست راهبردی اسراییل
به عنوان نمونه در یکی از این عملیات‌های رسانه‌ای برای کاستن از حجم این رسوایی، یک کانال تلگرامی فارسی زبان اقدام به انتشار مصاحبه‌های جعلی علیه سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت کرد و حتی مدعی شد که وی مقصر اصلی لو رفتن عملیات اربعین بوده است. در این روایت سازی در ابتدا گذاره «لو رفتن عملیات اربعین و شکست آن» برای مخاطب بدیهی قلمداد شده و در مرحله بعد سناریوسازی برای پیگیری عامل این اتفاق مورد توجه واقع شده است.