الجلیل علیا همچنان در معرض حملات حزب‌الله لبنان قرار دارد

جوان آنلاین: همزمان با حملات بی‌امان حزب‌الله علیه مواضع صهیونیست‌ها، انتقاد‌ها در اراضی اشغالی از بی‌توجهی کابینه رژیم صهیونیستی به جبهه شمال افزایش داشته است. یک رسانه صهیونیست تصریح کرد، همه نگاه‌ها به محور فیلادلفیا دوخته شده، اما تدبیری برای حمایت از شهرک‌های شمالی وجود ندارد و الجلیل علیا در معرض حملات حزب‌الله لبنان قرار دارد. 
دور جدید حملات حزب‌الله لبنان به مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی صهیونیست‌ها را احاطه کرده است. حزب‌الله لبنان اعلام کرد عصر روز پنج‌شنبه، پایگاه اسرائیلی «راموت نفتالی» در شمال فلسطین اشغالی را در پاسخ به ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه مناطق مرزی جنوب لبنان با پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان همچنین مقر فرماندهی گردان السهل در پایگاه نظامی «بیت هلل» را هم هدف حمله پهپادی قرار داد. این جنبش در ادامه تأکید کرد روز پنج‌شنبه تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه «برکه ریشا» هدف قرار داده و خساراتی به آن وارد کرده است. دیروز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه موشک ضد زره از جنوب لبنان به سمت شهرک «المطله» در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش کرد که چند خانه در شهرک المطله در نتیجه اصابت موشک آسیب دیده‌اند. بنابر اعلام شبکه الجزیره دو پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» و تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» هدف حمله موشکی حزب‌الله قرار گرفتند. حزب‌الله لبنان به روال همه دفعاتی که حملاتی علیه صهیونیست‌ها صورت می‌دهد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مجاهدان مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۰۹:۳۰ روز جمعه ۶ سپتامبر پایگاه نظامی «معیان باروخ» با پهپاد و به صورت مستقیم و دقیق مورد اصابت قرار گرفت.» مقاومت لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: «پادگان زبدین را با سلاح موشکی مستقیم هدف قرار دادیم. ساختمان‌های مورد استفاده نظامیان اشغالگر را در شهرک المطله هدف قرار داده و آن‌ها را کشته و زخمی کردیم.» ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مقابل، حملات پهپادی و توپخانه‌ای را به چند شهرک در جنوب لبنان از جمله شهرک‌های «الضهیره» و «کفر کلا» انجام داد. 
 حمایت امریکا همیشگی نیست
پنتاگون ۶ شهریور سال جاری تصمیم گرفت، حضور دو ناوگروه هواپیمابر خود در غرب آسیا را تمدید کند. پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا همان روز اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در تماس تلفنی با یوآو گالانت درباره اقدام اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات حزب‌الله لبنان گفتگو کرده است. پنتاگون در شرایطی حضور دو ناوگروه هواپیمابر امریکا در غرب آسیا را تمدید کرد که شبکه ۱۲رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه شب فاش کرد، تعدادی از مقامات امریکایی به اسرائیل گفته‌اند که ناوبر‌های ایالات متحده برای همیشه نمی‌توانند برای حمایت از این رژیم در منطقه حضور داشته باشند.   حملات از لبنان متوقف نمی‌شود
رسانه‌های عبری با اشاره به مواضع صهیونیست‌ها درباره تحولات اخیر به طور ویژه ناتوانی دولت بنیامین نتانیاهو در ساماندهی اوضاع در جبهه شمال را مورد توجه قرار داده و تصریح کردند که کابینه ضعیف و شکست خورده تل‌آویو، مناطق شمالی را فراموش کرده است و تنها از محور فیلادلفیا حرف می‌زند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش کرد: «سیاست اسرائیل در شمال سیاست مهار نیست. کابینه اسرائیل از طریق این سیاست به حزب‌الله لبنان اجازه می‌دهد هر کاری را که می‌خواهد بکند.» سایت عبری واللا نیز گزارش داد: «همه درباره محور فیلادلفیا صحبت می‌کنند، اما هیچ کسی درباره کریات شمونا صحبت نمی‌کند. در حالی که صحبت کلی درباره حضور ارتش اسرائیل در نوار غزه است، منطقه الجلیل علیا همچنان در معرض حملات حزب‌الله لبنان قرار دارد و شهرک‌نشینان کریات شمونا نگران آینده خود هستند.» ایتان دافیدی، رئیس شهرک مرگلیوت گفت: «این شهرک از ۱۱ ماه پیش به طور کامل تخلیه و متروک شده است. نخست وزیر از ۱۱ ماه پیش ما را فراموش کرده است و هیچ کاری برای تغییر معادله یا وضعیت نمی‌کند. در حالی که ساکنان هنوز نمی‌توانند به مرگلیوت و کریات شمونا بازگردند. کابینه شکست خورده و ضعیف اسرائیل شمال را فراموش کرده است.» هدار گیتسیس، خبرنگار شبکه ۱۲ در شمال سرزمین‌های اشغالی گفت: «ارتش اسرائیل حمله می‌کند، اما نمی‌تواند وضعیت را قطعی کند. چیزی که ما می‌بینیم این است که حملات از لبنان متوقف نمی‌شود. صد‌ها هزار شهرک‌نشین این سؤال را دارند که چگونه در سایه حملات از لبنان به زندگی‌شان ادامه بدهند. آن‌ها هر روز وارد اماکن محافظت شده می‌شوند. در دوره اخیر به ویژه در روز‌های اخیر بسیار احساس ناامیدی می‌کنند.» این کانال همچنین گزارش داد که حملات حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی نسبت به اوایل سال میلادی چهار برابر شده است. در ماه ژانویه، حزب‌الله ۳۴۴ عملیات صورت داد در حالی که در ماه آگوست این رقم به هزار و ۳۰۷ عملیات رسید.