اصلاح‌طلبان به دنبال تحمیل اراده به رئیس‌جمهور

جوان آنلاین: احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که «اطلاعات اقتصادی پزشکیان کفایت حل مشکلات را نمی‌کند» و به همین بهانه تأکید می‌کند که کمیته‌های راهبردی پس از انتخاب وزرا هم باقی بمانند تا بر کار وزرا نظارت کنند. 
از ابتدای اعلام خبر پیروزی مسعود پزشکیان، موضع‌گیری‌های علنی و اخبار محفلی و تصمیمات اعلامی اصلاح‌طلبان روشن شد که اصلاح‌طلبان خود را صاحب دولت می‌دانند و ضمن سهم‌خواهی صد در صدی از دولت پزشکیان، به دنبال مدیریت او و دولتش هستند. کم کم این اراده، شکل علنی‌تری به خود گرفت و کنش‌های اصلاح‌طلبان نشان داد از اینکه ممکن است پزشکیان حتی درصدی مطابق میل آن‌ها پیش نرود، ناراضی هستند. کمیته‌های راهبردی برای انتخاب وزرا با اعمال نفوذ اصلاح‌طلبان تندرو و حضور آنان تشکیل شد تا اصلاح‌طلبان بتوانند منویات خود را پیش ببرند. حالا سخنان احمد خرم نشان می‌دهد با تشکیل کابینه هم اراده رادیکال‌ها برای اعمال نفوذ رادیکال‌ها برای اعمال نفوذ در دولت به پایان نرسیده و آن‌ها می‌خواهند در نحوه اداره دولت هم مداخله کنند. بهانه این کار هم انجام نظارت و نیز کار کارشناسی برای رئیس‌جمهور است. 
خرم می‌گوید: «آقای پزشکیان هم‌دانشگاهی من بوده و من ۵۰ سال است با او رفاقت دارم، او انسان صادق، زحمتکش، باسواد و دلسوزی است و مثل خیلی از مسئولان دیگر اطلاعات اقتصادی‌اش کفایت حل مشکلات را نمی‌کند و باید چند تیم اقتصادی در شاخه‌های مختلف اقتصاد ایشان را یاری کند. این زمینه که باید از متخصصان، کارشناسان و مدیران مجرب استفاده کند در برنامه ایشان مشاهده می‌شود و از آنان استفاده خواهد کرد.»
او در ادامه تأکید می‌کند که «کمیته‌های راهبردی قبلاً هم بودند، اما وزیر که انتخاب و به وزارت‌خانه معرفی می‌شد، کمیته تعطیل می‌شد، پیشنهاد من به ستاد آقای پزشکیان این است که کمیته پا برجا بماند و اعضای کمیته بر تصمیمات وزیر، نظرات کارشناسی و مدیریتی بدهند. هر ماه هم گزارشی از عملکرد وزارت‌خانه تهیه کنند و به رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر ذی‌ربطش بدهند.»