سرمایه اجتماعی هلال‌احمر روز به روز بالاتر رفته است

[شهروند]جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از پایگاه‌های امدادونجات ثابت، خدمات تخصصی امدادونجات را در تمام طول سال به هموطنان سراسر کشور ارائه می‌کند. در این میان پایگاه‌های جاده‌ای به عنوان یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های این جمعیت قریب به نیمی از این پایگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که در جاده‌های بین شهری یا برون شهری کشور پراکنده‌اند.
 با توجه به گستردگی و همچنین تنوع عملکرد و وظایف، در مناطق جغرافیایی متغیر، پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای هلال‌احمر کشور به عنوان یکی از ارکان اصلی مدیریت حوادث و سوانح رانندگی کشور محسوب می‌شود. صبح دیروز 6 پایگاه دیگر به این پایگاه‌های جاده‌ای هلال‌احمر افزوده شد تا خدمات در هلال‌احمر چشمگیرتر و موفق‌تر ادامه پیدا کند. این پایگاه‌ها، حوادث همه جاده‌های درجه یک و دو کشور را به خوبی پوشش می‌دهند.
دکتر کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور روز ۲۰ شهریورماه در حاشیه افتتاح پایگاه امدادونجات جاده‌ای رفسنجان گفت:«پایگاه امدادونجات جاده‌ای که با همکاری مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد می‌تواند بسیاری از افراد را از مرگ حتمی نجات دهد و کار پر خیر و برکتی است»

پلی کلینیک تخصصی چشم پزشکی در رفسنجان احداث می‌شود
کولیوند با قدردانی از زحمات عوامل جمعیت هلال‌احمر در استان کرمان و شهرستان رفسنجان و نیز حمایت‌های فرمانداری و دیگر ارگان‌ها از جمعیت هلال‌احمر در امر خدمات‌رسانی به مردم گفت: «سفری که به رفسنجان داشتیم در راستای ارزیابی وضعیت جمعیت هلال‌احمر و امکانات موجود است. طی جلسه‌ای که با مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و مسئولان داشتیم، قرار شد پیگیری‌های لازم برای احداث پلی کلینیک تخصصی چشم پزشکی مرحوم شفیعی‌پور در راستای کمک و خدمت‌رسانی به مردم جنب بیمارستان مرادی شهر رفسنجان انجام شود و به نتیجه برسد. سرمایه اجتماعی جمعیت هلال‌احمر روز به روز بالاتر رفته و خدمات آن پررنگ‌تر می‌شود.»

پایگاه امدادونجات امری مهم در امدادرسانی حوادث جاده‌ای



نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز افتتاح پایگاه امداد‌ونجات جاده‌ای در محور رفسنجان- سرچشمه را امری مهم در امدادرسانی حوادث جاده‌ای و کوهستان برشمرد و گفت: «پایگاه شهید بخشی که با همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان احداث شده به کاهش حوادث جاده‌ای شهرستان کمک شایانی خواهد کرد. قرار گرفتن در روبروی فرودگاه و جاده سرچشمه به عنوان یکی از محورهای کوهستانی شهرستان به امدادرسانی در این موارد کمک خواهد کرد ضمن این‌که در مواقع حوادث در خود مجتمع مس می‌تواند مورد همراهی قرار بگیرد.»

افتتاح دو پایگاه امدادی چند منظوره در رفسنجان‌
همچنین در ادامه با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، دو پایگاه امدادی چندمنظوره، در جاده سرچشمه روبروی فرودگاه و دیگری در شهر جوادیه الهیه فلاح رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
رئیس جمعیت هلال‌احمر رفسنجان در حاشیه این مراسم گفت: «پایگاه امدادونجات چندمنظوره شهید بخشی این جمعیت در جاده سرچشمه روبروی فرودگاه در زمینی به‌مساحت ۱۴ هکتار احداث شده است. زیربنای ساختمان این پایگاه ۲۲۰ متر مربع است که با کمک بخش خصوصی و دولتی بالای ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هم صرف ساخت و ساز آن شده است.
همچنین پایگاه امدادی چندمنظوره دیگری هم در جوادیه الهیه فلاح از توابع رفسنجان با همت خیر احداث شده و به بهره‌برداری رسید که مساحت ساختمان ۲۰۰ متر مربع است.»
وی ضمن اشاره به استقرار یک تیم سه نفره امدادونجات در هر کدام از این پایگاه‌ها برای امدادرسانی در سوانح احتمالی، افزود: «ویژگی اصلی این پایگاه‌ها، چندمنظوره بودن آن است به طوری که علاوه بر پوشش امدادی حوادث کوهستان و ارتفاعات، حوادث جاده‌ای و امدادرسانی به سایر حوادث نظیر ریزش ساختمان و آوار و سیلاب نیز از وظایف این پایگاه‌ها است.»

 افتتاح ۴۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پروژه در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان نیز از افتتاح ۴۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پروژه درمانی و عمرانی در حوزه امدادونجات با حضور رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد.  
وی احیای موقوفات را از تاکیدات رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور دانست و در ادامه به تشریح پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیدند، پرداخت.
 وی کاهش خسارت‌ها، نجات جان مردم و پوشش بهتر مناطق بهتر پرخطر و ... را از اهداف احداث پایگاه‌های امداد و نجات برشمرد و ارائه خدمات امدادونجات و کمک به در راه‌ماندگان را کار بسیار بزرگی دانست.
 با حضور پیرحسین کولیوند سالن امام علی (ع) ستادی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و زیربنای ۷۰ متر مربع افتتاح شد.
 همچنین پایگاه امدادونجات فاطمه زهرا(س) در محور ریگان _ ایرانشهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و زیربنای ۲۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر با حضور پیرحسین کولیوند به بهره‌برداری رسید.
پایگاه امداد و نجات شهر اسماعیلیه در محور جیرفت فاریاب با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع با زیربنای ۸۰ متر مربع از دیگر پروژه‌هایی بود که دیروز بهره‌برداری شد.
 در زمینی به مساحت ۱۳۵۰ متر مربع پایگاه امداد و نجات شهید بخشی در محور رفسنجان _ سرچشمه که با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال با زیربنای ۲۱۰ متر مربع احداث شده، نیز افتتاح شد.
 همچنین با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال پایگاه امدادونجات شهدای نوق در محور رفسنجان _ انار _ یزد در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۸۰ متر مربع احداث شده نیز به بهره‌برداری رسید.
 پایگاه امدادونجات بردسیر، یادمان شهید مصطفی میرمحمدی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با زیربنای ۹۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع نیز به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
 رونمایی از تجهیزات شنوایی‌سنجی مرکز جامع توانبخشی بم با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های دیروز بود.
 همچنین از طریق ویدئو کنفرانس شعبه جدید شهرستان جازموریان در زمینی به مساحت ۱۱۰ متر مربع و زیربنای ۱۱۰ متر مربع با حضور کولیوند از طریق ویدیوکنفرانس راه‌اندازی شد.
 ساختمان اداری امدادی فهرج با اعتبار ۶۲ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۶۳۰ متر مربع احداث شده نیز به بهره‌برداری رسید.
 احداث طبقه اول ساختمان اداری عنبرآباد با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و زیربنای ۱۵۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۸ هزار 200 متر مربع احداث شده نیز به بهره‌برداری رسید.

بازدید از املاک و موقوفات هلال‌احمر شهرستان رفسنجان

دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور به همراه جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در رفسنجان حضور یافت و ضمن افتتاح طرح‌های امدادی هلال احمر، از املاک و موقوفات هلال‌احمر رفسنجان بازدید کرد. در این بازدید کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، درویشی معاون حقوقی و امور استانها هلال‌احمر، رضایی فرماندار رفسنجان، انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فلاح مدیر کل هلال‌احمر استان، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند و از املاک و موقوفات هلال‌احمر رفسنجان بازدید شد. در حاشیه این بازدید، رئیس جمعیت هلال احمر به تبیین اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه‌های اجتماعی در این جمعیت از جمله موقوفات اشاره کرد و گفت: «حفظ و نگهداشت این سرمایه‌ها در راستای نیات واقفین بسیار مهم و ضروری است.» وی با اشاره به صیانت از اعتماد مردم در جمعیت هلال‌احمر افزود: «اعتماد عمومی مهمترین سرمایه هلال احمر است و این سرمایه نباید کمرنگ یا‌ خدشه‌دار شود.»