آبرسانی سپاه و بسیج به ۳ هزار نقطه کشور

جوان آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به توافق انجام شده برای آبرسانی به ۷ هزار نقطه در سراسر کشور، گفت: در مرحله نخست این توافق، آبرسانی به ۳ هزار نقطه انجام شده است. 
به گزارش تسنیم، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به شهر سرمست و روستا‌های شهرستان گیلان‌غرب، اظهار داشت: در کشور ما امکانات فراوانی وجود دارد که با بسیج ظرفیت‌ها، اتحاد، انسجام و روحیه جهادی می‌توانیم مشکلات مردم را با آن‌ها رفع کنیم. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در مرحله نخست آبرسانی به ۳ هزار نقطه از ۷ هزار نقطه در سراسر کشور انجام شد، بیان کرد: از ۷ هزار نقطه مذکور ۸۰۰ روستا مربوط به کرمانشاه است که طرح آبرسانی در دو مرحله اجرا خواهد شد و در مرحله نخست به ۳۹۰ روستا آبرسانی شد. 
سلیمانی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای آبرسانی به این مناطق استفاده شده و خواهد شد، گفت: چنانچه روستایی نیازمند اعتبار محدودی برای آبرسانی است باید به سرعت مشکل آن رفع شود و کار و جهاد در این مسیر متوقف نشود. 


سردار سلیمانی افزود: بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی نیز طرح‌های بسیار خوبی دارد که امید داریم با مشارکت و همراهی مردم و پشتیبانی دولت به‌ویژه دولت جدید که نیازمند کمک است، شدت و سرعت بگیرد. وی با بیان اینکه در شهریورماه قرار داریم که یادآور مناسبت‌ها و نقاط عطف فراوانی است، گفت: شهرستان گیلان‌غرب در خلق یک نقطه عطف در این ماه نقش اساسی دارد. 
سلیمانی افزود: در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ رژیم متجاوز صدام با پشتیبانی نظام سلطه و همکاری ۳۷ کشور به ایران اسلامی حمله کرد که مردم گیلان‌غرب در روز‌های نخست تهاجم با اقتدار در برابر دشمن ایستادند. وی بیان کرد: در شهریور ۱۳۲۰ هم کشور ما در بحبوحه جنگ جهانی دوم مورد حمله واقع شد و کشور‌هایی قصد اشغال کشور را کردند. در شهریور این سال و با وجود گذشت ۱۶ سال از پادشاهی رضاشاه که با تثبیت شرایط و تشکیل ارتش جوان و تازه نفس همراه بود، کشور اشغال شد و اشغالگران بدون تشکیل دادگاه رضاشاه را اخراج کردند و او بدون قید و شرط تسلیم شد. وی افزود: سابقه نداشته پادشاهی کشور خود را بی‌قید و شرط در اختیار دشمن قرار دهد و از طرف دیگر محمدرضا پهلوی نیز پنج سال در دوران اشغال پادشاه بود، اما یک بار علیه اشغالگران حرف نزد و حتی با لباس نظامی به اشغالگران ادای احترام کرد. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در مقابل این حقارت و تسلیم، مقاومت مردم گیلان‌غرب با دستان خالی در برابر مهاجمان وجود دارد که این مقاومت تاریخی جدید را در این مملکت ساخت. 
سلیمانی با اشاره به مقاومت مردم غرب کشور در برابر دشمنان در مقاطع مختلف از تاریخ افزود: مقاومت مردم گیلان‌غرب مسیر جدیدی در تاریخ ساخت و به همه نشان داد می‌توان با دست خالی مقابل متجاوز ایستاد. وی بیان کرد: امروز اگر جهان در مقابل نظام سلطه ایستاده و ملت ایران ملتی تمدن‌ساز شناخته می‌شود، متأثر از مقاومت مردم گیلان‌غرب است و باید براساس آن داستان‌ها و رمان‌ها نوشت و تولید محتوا کرد. سلیمانی گفت: دشمن با ایجاد مشکلاتی تلاش کرد ملت را متوقف کند و بر مرز و بوم ما تاخت، اما ملت ما اجازه نداد یک سانتی‌متر از این خاک مقدس از کشور جدا شود و ما اشغالگران را  تنبیه کردیم.