حمله منتجب‌نیا به پزشکیان:  این کابینه ۱۰ درصد هم رأی ندارد!

جوان آنلاین: همه حرف رادیکال‌های اصلاح‌طلب این است که صدر تا ذیل دولت، از افراد تا برنامه‌ها و سیاست‌ها باید طبق نظر ما باشد و حتی علاقه دارند خود مسعود پزشکیان را هم مدیریت کنند. حالا رسول منتجب‌نیا صریحاً اذعان کرده که «در برنامه‌های دولت باید تفکر و اندیشه اصلاح‌طلبی موج بزند». او انتقادات تندی هم علیه پزشکیان، خصوصاً با کلیدواژه وفاق مطرح کرده است. در واقع اصلاح‌طلبان در همین آغاز کار دولت پزشکیان نشان دادند حتی در دولت خودشان هم اگر همه امور طبق سلیقه و نظرشان پیش نرود، آماده دعوا می‌شوند!
رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نزدیک به مهدی کروبی با اشاره به وعده‌های پزشکیان برای برداشتن فیلترینگ و گشت ارشاد، از او انتقاد می‌کند که چرا به وعده‌های خود عمل نکرده است. 
منتجب‌نیا همچنین توصیف «وفاق ملی» برای دولت پزشکیان را زیر سؤال برده و می‌گوید: «آیا وفاق ملی یعنی همه تفکر‌ها به هم بریزند؟ یعنی تفکر راست و چپ و میانه و…در دولت حضور داشته باشند و دولت تهِ آن ناپیدا باشد؟ آیا یک چنین چیزی منظور است؟... اگر وفاق ملی یعنی چپ و راست که چند روز قبل در مقابل هم شمشیر کشیدند، بنشینند در کنار هم و بخواهند کاری انجام دهند، بعد هم در زیرمجموعه‌ها، یکی راستی‌ها را بیاورد و دیگری چپی‌ها را بیاورد، این اصلاً جنگل و میدان جنگ می‌شود و نه یک محل وفاق. بنابراین باید اول تعریف وفاق ملی را برای مردم معنا می‌کردید.»
او سپس پای مردم را وسط می‌کشد و تأکید می‌کند که اگر کابینه پزشکیان از قبل انتخاب معلوم بود، او رأی نمی‌آورد: «مسلماً اگر در انتخابات ما می‌گفتیم این کابینه آقای پزشکیان است، خاطرتان جمع باشد، حتی ۱۰ درصد مردم هم رأی نمی‌دادند.»
به نظر می‌رسد جنگ قدرت درون گروهی میان اصلاح‌طلبان روز به‌روز بیشتر خواهد شد و امتداد سهم‌خواهی‌ها در آغاز شکل‌گیری دولت پزشکیان تا پایان آن ادامه خواهد یافت. پزشکیان هم البته حالا درخواهد یافت که خطر اصلی برای تخریب دولت او، نه از سوی انقلابیون که بار‌ها پزشکیان آن‌ها را به انتقادات کذایی تاخت، بلکه از سوی تندرو‌های جریان همسوی خود اوست.