اخبار کوتاه


توسعه صادرات اولویت اصلی دولت چهاردهم

وزیر صمت راهبردهای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را ایفای نقش مستمر و متعهدانه‌ی تشکل‌های بخش خصوصی دانسته و تاکید کرد که در تلاشیم تا زمینه اجرای این راهبرد را فراهم کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای هیات مدیره و هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران دیدار کرد که طی این دیدار، اعضای انجمن، ضمن تبریک مسئولیت جدید ایشان، جهت ایفای نقش مشورتی به وی و معاونان و مدیران وزارت صمت، اعلام آمادگی کرده و طی این نشست، به بیان چالش‌های پیش‌روی تولیدکنندگان زنجیره فولاد و راهکارهای حل آن‌ها پرداختند. سید محمد اتابک در این جلسه، استفاده از ظرفیت تشکل‌های تخصصی با نگاه ملی را یکی از رویکردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید خود اعلام کرده و گفت: یکی از راهبردهای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، ایفای نقش تشکل‌های بخش خصوصی بطور موثر و مستمر و البته مسئولانه و متعهدانه است. ما نیز تلاش می‌کنیم زمینه اجرای این راهبرد، را فراهم کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پس از شنیدن دغدغه‌ها، چالش‌ها و راهکارهای اعضای هیئت مدیره انجمن فولاد، از برگزاری جلسات تخصصی برای هر یک از چالش‌های پیش روی زنجیره فولاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شد

حجت‌اله صیدی با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس، به عنوان عضو هیات مدیره و چهاردهمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای عالی بورس، در نشست فوق‌العاده ظهر امروز، به حجت‌اله صیدی، به عنوان عضو هیات مدیره و رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رای اعتماد دادند.
صیدی، دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است.
رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، هر سه مدرک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را در رشته حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است و از سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیأت مدیره بانک صادرات ایران و معاون بین‌الملل، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، نایب رئیس هیأت‌مدیره شرکت ایران خودرو، سرپرست حسابرسی در مؤسسه حسابرسی بنیاد مستضعفان و مدیرعامل بانک صادرات ایران اشاره کرد.



وی همچنین دارای مدارک حرفه‌ای Business Accountant و CIMA از انجمن حسابداران خبره انگلستان است.