تل‌آویو: نیروی کافی برای جنگ در چند جبهه نداریم 

جوان آنلاین: سران افراطی تل‌آویو با تداوم جنایت در غزه، درحالی جبهه‌های جدید مقاومت را به روی سرزمین‌های اشغالی گشوده‌اند که به اذعان رسانه‌های عبری به دلیل کمبود نیرو در ارتش، توانی برای جنگیدن در چند جبهه را ندارند. مقامات اسرائیلی از این وضعیت به عنوان وارد شدن این رژیم به تونل بی‌پایان یاد می‌کنند. 
ارتش رژیم صهیونیستی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم برای ایجاد بازدارندگی در برابر گروه‌های مقاومت به آن فخر می‌فروشد، اکنون به قدری ضعیف شده است که صهیونیست‌ها دیگر نمی‌توانند برای تأمین امنیت خود روی آن تکیه کنند. هرچند نتانیاهو ادعا می‌کند که به هر عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه پاسخ خواهند داد، اما رسانه‌های صهیونیست نظر متفاوتی از رهبران خود دارند. رسانه‌های عبری‌زبان روز شنبه گزارش کردند ارتش اعلام کرده که نیروی کافی برای جنگ در شمال ندارد. این درحالی است که نیرو‌های ارتش در حال جنگ در جبهه جنوبی هستند. به گزارش شبکه المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما نیروی کافی نداریم تا در چند جبهه همزمان بجنگیم. نمی‌دانیم این اوضاع چگونه به پایان می‌رسد.» با طولانی‌شدن جنگ غزه، رژیم صهیونیستی با بحران‌های داخلی بیشتری روبه‌رو می‌شود. پیش‌تر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بحران جدید ارتش این رژیم در زمینه نیروی انسانی خبر دادند. این رسانه‌ها فاش کردند که بیش از هزار افسر صهیونیست با درجه‌های نظامی مختلف خواستار استعفا و قطع همکاری با ارتش رژیم صهیونیستی شده‌اند. ارتش اسرائیل در ماه‌های اخیر به دلیل فرسایشی شدن جنگ غزه، دچار سستی شده و بسیاری از نیرو‌های ذخیره از رفتن به میدان جنگ تمرد می‌کنند. ارتش اسرائیل فعلاً در غزه درگیر است، اما در صورت وقوع جنگ تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان، توان لازم را برای تأمین امنیت شهرک‌نشینان نخواهد داشت. علاوه بر این، گروه‌های مقاومت در عراق و یمن هم هشدار داده‌اند در صورت حمله تل‌آویو به لبنان، در کنار حزب‌الله خواهند ایستاد و عملیات خود را به سرزمین‌های اشغالی تشدید می‌کنند. 
 اسرائیل در تونل بی‌پایان 
اقدامات نتانیاهو و وزرای تندرو کابینه، صهیونیست‌ها را نسبت به عواقب امنیتی به شدت نگران کرده است. عامیت هالیوی، عضو کمیسیون روابط خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی، ضمن اذعان به شکست ارتش اعلام کرد این رژیم وارد تونلی بی‌پایان شده است. هالیوی دیروز اعلام کرد: ارتش اسرائیل یک گردان و حتی یک گروه از جنبش حماس را هم در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه شکست نداده است. شبکه ۷ اسرائیل به نقل از عامیت هالیوی گزارش داد که ارتش مدعی حذف بیش از ۲ هزار نیروی مقاومت در این شهر است، با علم بر اینکه این رقم بسیار کمتر است. وی در ادامه تأکید کرد: اسرائیل بخش اندکی از شهر رفح را منهدم کرده است. مقدار تسلیحات نزد مقاومت در رفح بسیار زیاد است و میزان تسلیحاتی که ارتش اسرائیل آن را کشف کرده در مقایسه با انبار نیرو‌های مقاومت بسیار کم است. اسرائیل از نابودی حماس و شکست آن بسیار فاصله دارد.» هالیوی پیام‌های صادر شده از سوی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را پیام‌های گمراه‌کننده برای ساکنان اراضی اشغالی و کابینه رژیم صهیونیستی توصیف و اعلام کرد این مسئله قدرت و پافشاری حماس را افزایش می‌دهد. وی در ادامه اظهار کرد: ارتش برای چهارمین بار وارد شهر خان‌یونس و برای پنجمین بار وارد محله الزیتون شده، اما چیزی تغییر نکرده است. با این روش عملیاتی فعلی موضوع هرگز حل‌وفصل نخواهد شد و نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.» 
مقامات صهیونیستی معتقدند که نتانیاهو و دوستانش به خاطر منافع سیاسی و شخصی خود، امنیت شهروندان اسرائدیل را به خطر انداخته‌اند و برای بازگرداندن امنیت به سرزمین‌های اشغالی باید با حماس توافق کرده و به این درگیری بی‌نتیجه پایان دهند. این درحالی است که کابینه جنگ نتانیاهو اخیراً به ادامه نبرد در غزه و باقی ماندن در محور فیلادلفیا در مرز مصر رأی داد و این مسئله توافق آتش‌بس را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. نتانیاهو با گنجاندن شروط جدید در مذاکرات با حماس، نشان داد که تمایلی برای توقف درگیری‌ها ندارد و به اذعان رسانه‌های عبری، باقی ماندن در محور فیلادلفیا هم برای اشغال مجدد شمال غزه انجام می‌شود.