غرب نمی‌تواند دست از دشمنی با ایران بردارد


محمودرضا سجادی
سفیر پیشین ایران در روسیه

با توجه به اینکه در مسئله منازعه اوکراین و روسیه طرفداری ایران از هر یک از طرفین می‌تواند تعیین کننده و کلیدی باشد، همین قدر که اروپایی‌ها حدس می‌زنند ایران از طرف روسی جانبداری می‌کند فشارهای خود را به بهانه‌های مختلف به ایران وارد می‌آورند تا تهران از ..موضع خودش عقب نشینی کند. نگرانی طرف غربی از نزدیکی بیشتر و همکاری راهبردی میان تهران و مسکو در زمینه‌های مختلف، موجب نگرانی غربی‌ها شده است. آن‌ها نگران این هستند که مبادا ایران و
روسیه بخواهند به صورت طولانی مدت با یکدیگر همکاری‌هایی را داشته باشند، در واقع آنها نگران همپیمانی این دو کشور هستند چرا که مشابه همکاری صورت گرفته میان این دو را در جنگ سوریه دیدند که منجر به شکست گروه تروریستی داعش شد.
در واقع از طرف غربی اینطور تحلیل می‌شود که تنها یک همکاری کوچک میان ایران و روسیه منجر به تامین امنیت و منافع این دو کشور در موضوع سوریه و البته شکست پروژه داعش شد، پس دیگر نباید اجازه داد که همکاری‌های تهران و مسکو گسترش بیشتری پیدا کند. هر مسئله‌ای که منجر به موفقیت ما شود نگرانی غربی‌ها را به دنبال دارد بنابراین آنها همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا آن موفقیت حاصل نشود. غربی‌ها نگران این مسئله هستند که در موضوع جنگ غزه، روسیه از همپیمانی با اسرائیل خارج شود و به سمت همپیمانی با جمهوری اسلامی ایران حرکت کند. در واقع آنها نگران تکرار امری مشابه آنچه در سوریه اتفاق افتاد در مسئله غزه هستند.



خیلی روشن است که غرب با پیوندی که با اسرائیل و دشمنی که با جهان اسلام دارد دست از ستیز و توطئه علیه کشورهای اسلامی و ایران بر نخواهد داشت. در جنگ غزه شما شاهد هستید که طرف اسرائیلی همه اصول انسانی را زیر پا گذاشته و تمام دنیا علیه آنها شده، اما غربی‌ها کوچکترین عقب نشینی از مواضع خود در حمایت از اسرائیل ندارند. در واقع اصولاً غرب نمی‌تواند که دست از دشمنی با ما بردارد. طرف غربی با اساس اسلام و انقلاب اسلامی در ایران مشکل دارد و با تمام توان و ظرفیتی که دارد از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هیچ راهی به جز مقاومت و ایستادگی در برابر غرب ندارد و ما باید آنها را مجبور کنیم که حقانیت و مظلومیت ما را بپذیرند.
دوستی با همسایگان و تداوم سیاست منطقه‌ای برای ما صرفه و نفع زیادی دارد و تقویت روابط و تعاملات ما با کشورهای همسایه و پیرامونی منجر به تضعیف غرب می‌شود.
آن زمانی که غرب ببیند ما از سطح بالایی از همکاری‌ها را با کشورهای اسلامی داریم مجبور خواهد شد تا روابط خود را با ما اصلاح کرده و تسلیم ما شود و آنها مجبور می‌شوند که قدرت جهان اسلام را پذیرفته و سر تعظیم در برابر ما فرود آورند.