انتخاب استانداران مهم

انتخاب استانداران به اندازه، شايد هم بيشتر از خود رييس‌جمهور براي مردم استان‌ها از اهميت برخوردار است، مردمي كه با جان و دل پاي صندوق راي آمدند و با انتخاب خود نشان دادند كه طرفدار كدام جريان سياسي و فرهنگي و اقتصادي هستند. اگر چه رييس‌جمهوري برابر قوانين مجبور به پذيرش نظرات نمايندگان است اما در انتخاب استانداران قطعا و يقينا نظر و راي مردم بيشتر از هر لابي‌گري و نفوذ از اهيمت برخوردار است.  تعيين استاندار خارج از خواست اكثريت مردم كه همان تغيير در سيستم مديريتي و سياسي كشور است، به‌طور يقين اثرات جبران‌ناپذيري بر اعتماد عمومي وارد مي‌كند، چرا كه اگر بعد از اين انتخابات كه در دو مرحله پيام‌هاي روشني به حاكميت، نظام و دولت داشت، باز هم شاهد حضور افرادي برخلاف نتيجه انتخابات باشيم، در انتخابات بعدي و حتي اميد و مشاركت مردم در برنامه‌هاي اقتصادي و فرهنگي و سياسي به چالش خورده و نبايد از مردم انتظار همراهي داشته باشيم. آقاي رييس‌جمهور تا پيش از انتخاب از نظر و خواست مردم صحبت مي‌كرد و بعد از انتخابات با كليد واژه وفاق افرادي را در قالب كابينه معرفي كرد كه بدون تعارف موجب رنجش حتي فعالان سياسي ستادهاي پزشكيان شد. اكنون با انتخاب استانداري از جنس خواسته مردم، در مسير آشتي مردم با حاكميت قدم برداشته و اميد به تغيير، پيشرفت و تحول در عرصه فرهنگي، اجتماعي و سياسي را در جامعه زنده كنيد. استان خراسان رضوي كه سالانه ميزبان بيش از 4 ميليون زائر خارجي است، پيشاني فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي ايران است كه استانداري در حد و اندازه يك رييس‌جمهور مي‌خواهد تا نه تنها استان را بلكه باري از اقتصاد كشور را هم چون گذشته بر دوش بكشد.  استاندار خراسان رضوي بايد داراي ويژگي‌هاي متعددي باشد كه او را قادر به مديريت اين استان مهم و استراتژيك كند. يكي از مهم‌ترين اين ويژگي‌ها، دانش و تجربه اقتصادي است. به برخي از ويژگي‌هاي كليدي استاندار خراسان رضوي اشاره مي‌كنم: 
دانش اقتصادي: استاندار بايد داراي تحصيلات عالي در زمينه‌هاي مرتبط با اقتصاد و مديريت باشد. اين دانش به او كمك مي‌كند تا با درك عميق‌تري از مسائل اقتصادي استان، تصميمات بهتري بگيرد.
تجربه مديريتي: تجربه در مديريت كلان و اجرايي از ديگر ويژگي‌هاي مهم است. استاندار بايد سابقه مديريت در سطوح مختلف دولتي و خصوصي را داشته باشد تا بتواند با چالش‌هاي مختلف استان به خوبي مقابله كند. 
توانايي جذب سرمايه‌گذاري: يكي از وظايف مهم استاندار، جذب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي است. او بايد بتواند با ايجاد بسترهاي مناسب، سرمايه‌گذاران را به سرمايه‌گذاري در استان ترغيب كند. 
توسعه زيرساخت‌ها: استاندار بايد  برنامه‌هاي جامعي براي توسعه زيرساخت‌هاي استان داشته باشد. اين شامل توسعه حمل‌ونقل، انرژي، و فناوري اطلاعات مي‌شود كه مي‌تواند به رشد اقتصادي استان كمك كند. 


توانايي حل مشكلات اقتصادي: استاندار بايد توانايي حل مشكلات اقتصادي استان را داشته باشد. اين شامل مديريت منابع مالي، كاهش بيكاري و افزايش توليد ناخالص داخلي استان مي‌شود. 
ارتباط با بخش خصوصي: استاندار بايد توانايي برقراري ارتباط موثر با بخش خصوصي را داشته باشد. اين ارتباط مي‌تواند به توسعه اقتصادي استان كمك شاياني كند. 
توجه به صنايع محلي: استاندار بايد به توسعه صنايع محلي مانند كشاورزي، معدن و گردشگري توجه ويژه‌اي داشته باشد. اين صنايع مي‌توانند نقش مهمي در اقتصاد استان ايفا كنند. 
با توجه به اين ويژگي‌ها، استاندار خراسان رضوي مي‌تواند نقش موثري در توسعه اقتصادي و اجتماعي استان ايفا كند و به بهبود كيفيت زندگي مردم كمك كند. اميدوارم در انتخاب استاندار خراسان رضوي خواست و راي مردم در اولويت اول قرار بگيرد و سهم‌خواهي‌هاي سياسي و فشارهاي افراد حقيقي و حقوقي كه موجب تضييع حقوق مردم استان مي‌شود محلي از اعراب نداشته باشد و رييس‌جمهور و هیات وزيران توسعه و پيشرفت استان را مدنظر قرار بدهند نه رضايت افراد و گروه‌ها؛ تا در آينده كارنامه‌اي قوي و درخشان از دولت در استان خراسان رضوي شاهد باشيم.
 فعال اقتصادي، فرهنگي و رسانه‌اي