ورزش میدان نمایش هویت‌ها

میدان ورزش، میدان نشان دادن هویت‌هاست. بگذریم که قوانین المپیک با هزار و یک ترفند سعی دارد که تمام هویت‌ها را یکی نشان دهد، ولی خب همه می‌دانیم که وقتی پای منافع خودشان وسط باشد، حتی افتتاحیه المپیک را هم به‌جای ورزشگاه به کنار رودخانه می‌برند تا انواع و اقسام توهین‌ها به دین و مذهب، حتی مذهب خودشان را راحت انجام دهند و وقیحانه نماد‌های آنچه را که می‌خواهند جهانی شود به نمایش بگذارند. 
حالا در این میان پیدا می‌شوند ورزشکارانی که به هر شکل ممکن هویت خود و ملت‌شان را به نمایش جهانی می‌گذارند و چه میدانی بهتر از میدان ورزش. ورزشکاران ایران اسلامی هم سال‌هاست با وجود تمام دشمنی‌ها و ترفند‌های رسانه‌ای، هویت ایرانی- اسلامی خود را در میادین مهم بین‌المللی نشان می‌دهند. مورد مهمی که دیروز مقام معظم رهبری در دیدار ورزشکاران با ایشان عنوان کردند و فرمودند: «شما در مقابل چشم میلیون‌ها انسان شاید صد‌ها میلیونی که دارند عرصه المپیک را تماشا می‌کنند با بوسیدن قرآن، با سجده کردن روی زمین و با تشکر کردن از خدا این حقیقت را منعکس می‌کنید. این هویت را شما منعکس می‌کنید؛ هویت ملت ایران. اعتماد به نفس، میل به عظمت ملی برای کشور خودش است. هویت ملت ایران، پایبندی به عقاید دینی است. پایبندی به اسلام است و پایبندی به اهل‌بیت است. نام مقدس ائمه (علیهم‌السلام) و مقدسات مذهبی در ارائه شما در المپیک چشم‌نواز است. شما مشخص می‌کنید که هویت ملت ایران چیست؛ هم هویت دینی را، هم هویت سیاسی را، این پشتیبانی شما از فلسطین یکی از کار‌های مهم است.»
فراموش نکنیم که این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی سال‌های گذشته رسانه‌های معاند ایران با قدرت تمام در تلاش بودند که جامعه ورزش را از صف مردم و کشور جدا کنند و با انواع و اقسام ترفند‌های رسانه‌ای و با سیاه‌نمایی ورزشکارانی را که در مسیر معرفی درست هویت ایرانی- اسلامی حرکت می‌کنند به اصطلاح خودشان «حکومتی» معرفی کنند، اما با وجود تمام این دشمنی‌ها، ورزشکار ایرانی همچنان در مسیر درست حرکت می‌کند و هویت ملت ایران را به تمام دنیا نشان می‌دهد. 
یادمان باشد که میدان ورزش یکی از بهترین فرصت‌ها برای نمایش این هویت است، جایی که نگاه تمام دنیا به آنجاست و بیشترین تأثیرگذاری را می‌تواند داشته باشد، اینکه ورزشکاری از مظلومان عالم دفاع کند. اینکه ورزشکاری ظاهر ایرانی- اسلامی خود را به نمایش بگذارد و اینکه ورزشکاری مرام و منش پهلوانی خود را نشان دهد، تنها در میدان مهمی، چون ورزش امکانپذیر است. 


جای افتخار و مباهات است که روحیه ظلم‌ستیزی مردم ایران و هویت ملی و مذهبی‌شان توسط ورزشکاران کشورمان به نمایش گذاشته می‌شود، چه آن ورزشکاری که در حمایت از مردم مظلوم مسابقه نمی‌دهد و چه آن دیگری که با رفتارش فریاد می‌زند که من یک ورزشکار معتقد مسلمان هستم. این یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های میدان بزرگ المپیک و پارالمپیک برای ایران است. ایرانی که سال‌هاست با تحریم‌های ظالمانه می‌خواهند به انزوا بکشانندش، اما وقتی مشعل المپیک روشن می‌شود یا سوت آغاز مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی به‌صدا درمی‌آید رسیدن به این هدف شوم غیرممکن می‌شود، چون آنجا ورزشکاران جوان و جوانمرد ایران هستند تا با فریاد بلند به تمام جهان بگویند که بچه‌های دهه ۷۰ و ۸۰ ایران اسلامی همچنان استوار و معتقد، هویت ایرانی- اسلامی خود را فریاد می‌زنند و پرچم پرافتخار ایران را در بلندترین نقطه‌هایی که تصورش را هم نمی‌توان کرد به اهتزاز درمی‌آورند. 
میدان ورزش، میدان نشان دادن هویت‌هاست و ورزشکار افتخار‌آفرین ایران کسی نیست که این فرصت را مغتنم نشمارد و از آن به بهترین شکل ممکن استفاده نکند. 
میدانی که جوانان ایرانی با وجود تمام کارشکنی‌ها در آن ایرانی بودن و مسلمان بودن خود را فریاد می‌زنند.