رستگاری سرخ‌ها با پنالتی کنعانی

صد و چهارمین دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته ششم از بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹ دیروز چهارشنبه (۴ مهر) به میزبانی ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار شد که در نهایت این بازی با پیروزی یک بر صفر سرخ ها به پایان رسید. دیدار دو تیم در شرایطی با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان حادثه معدن طبس آغاز شد که سرخابی های تهرانی برای سومین بار در تاریخ دیدارهای دو تیم، دربی را خارج از تهران برگزار می کردند. پیش از این یک دیدار در سال ۱۳۷۳ در بندرعباس و یک دیدار هم در سال ۱۳۸۱ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد که هر دو بازی با تساوی به پایان رسیده بود. استقلالی ها که در دقیقه اول موقعیتی را روی دروازه پرسپولیس خلق کردند، روی همین صحنه اولین مصدوم را دادند و در جدالی که بلانکو و محمدی برای تصاحب توپ داشتند، پای مدافع پرسپولیس به صورت مهاجم استقلال خورد که همین برخورد باعث خونریزی صورت بازیکن آبی پوش و توقف چند دقیقه ای بازی شد. بلانکو دقایقی بعد با سر بانداژ شده به بازی ادامه داد.
برخلاف دقایق ابتدایی بازی، سرعت دربی در ادامه کاهش پیدا کرد و هر چند بازیکنان تلاش می کردند توپ را به سمت دروازه حریف سوق بدهند اما اشتباهات آنها در دادن پاس آخر سرعت بازی را گرفت اما در دقایق میانی نیمه اول پرسپولیس حملاتی را روی دروازه استقلال پی ریزی کرد و روی یک کرنر هم دروازه حریف را تهدید کرد اما مدافعان استقلال توپ را دور کردند. در دقیقه ۲۲ علیپور قصد داشت با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند اما فلاح توپ را به کرنر فرستاد.
سرخپوشان تهرانی که نبض بازی را در اختیار گرفته بودند در دقیقه ۳۳ تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفتند اما دو بار سیدحسین حسینی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در یک مورد شوت احمدزاده را گلر استقلال برگرداند و در مورد دوم هم ضربه سر علیپور را دفع کرد. در حالی که پرسپولیس دقایق طولانی توپ و میدان را در اختیار داشت و حریف را به شدت تحت فشار گذاشته بود، در دقیقه ۳۹ آبی پوشان در یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند اما ضربه ابوالفضل جلالی به تیر افقی دروازه سرخ ها برخورد کرد و به بیرون رفت تا بهترین موقعیت آبی پوشان بی ثمر بماند. هر چند بازی در نیمه اول با کارهای سرعتی دو تیم آغاز شد و در اکثر دقایق این نیمه ادامه داشت اما دو تیم در خلق موقعیت های حساس کم رمق بودند و دروازه ها به ندرت تهدید شد. با این حال سهم سرخپوشان در خلق موقعیت بیشتر بود. در وقت های اضافه پرسپولیس بازهم صاحب یک موقعیت خوب شد که حسینی مقابل این تیم ایستاد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. نیمه دوم این مسابقه با گردش توپ در میانه میدان در جریان بود و دو تیم در تلاش بودند تا راهی برای گشودن دروازه یکدیگر ایجاد کنند. سرعت توپ در اوایل نیمه‌دوم باعث شد تا فرصت‌های نصفه‌ و نیمه‌ای برای سرخابی‌ها رقم بخورد اما این فرصت‌ها در حدی نبود که بخواهد موقعیت خطرناکی را روی دروازه‌ها شکل دهد. در دقیقه 54 این مسابقه، امید عالیشاه از پشت محوطه جریمه به دروازه سید حسین حسینی شوت کرد که این ضربه با دخالت بازیکنان استقلال به شکلی خطرناک از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.
پس از آن استقلال چند موقعیت از روی کرنر و با ضربه سر مهاجمان تیمش ایجاد کرد که راه به جایی نبرد و در ادامه هم سرخابی‌ها نتواستند موقعیت خاصی را ایجاد کنند و بازی بیشتر شکل درگیرانه‌ای به خود پیدا کرد. همچنین پرتاب بطری و اشیا در گوشه و کناره‌های مسابقه باعث شد تا بازی به حاشیه کشیده شود. پرسپولیس در اواسط نیمه دوم روی ضربه‌های ایستگاهی نیز تلاش کرد تا راهی برای گشودن دروازه استقلال پیدا کند اما تا دقیقه 75 قفل دروازه دو تیم کاملا بسته بود.
در ادامه کار با مصدومیت بازیکنان و توقف‌های مکرر، بازی کیفیت خود را از دست داد و ریتم بازی نسبت به نیمه اول مسابقه متفاوت شد. در دقیقه 88 بازی،‌ یکی حساس‌ترین موقعیت‌های بازی شکل گرفت و روی سانتر میلاد محمدی، ایوب العمود صاحب موقعیت شد اما ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در لحظات پایانی مسابقه،‌ با خطای رامین رضاییان روی سعید مهری، سرخ‌پوشان صاحب پنالتی شدند و حسین کنعانی‌زادگان موفق شد دروازه استقلال را در لحظات پایانی باز کند. پس از این گل، مسابقه توقف‌های زیادی داشت و تلاش استقلال هم برای گشودن دروازه راه به جایی نبرد تا سرخ‌پوشان پایتخت، پیروز داربی 104 پایتخت باشند.