حمایت قاطع مراجع و علما از حزب الله لبنان

جوان آنلاین: حضرات آیات مراجع تقلید ناصر مکارم شیرازی و عبدالله جوادی آملی در پیام‌های جداگانه‌ای، ضمن حمایت قاطعانه از حزب الله لبنان در برابر تجاوز ددمنشانه رژیم صهیونیستی، یاری همگان از جبهه مقاومت را خواستار شده‌اند. 
به گزارش ایرنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز گذشته در پیامی به دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: نصرت اسلام و مسلمین و مقاومت شما عزیزان در برابر جبهه کفر و تزویر مثال‌زدنی و ستودنی است. 
در بخشی از این پیام آمده است: «وعده وَلَینْصُرَنَّ اللهُ مَنْ ینْصُرُهُ در حق شما مجاهدان و مردم مقاوم و مظلوم آن دیار محقق است و پیروزی نهایی و کامل‌تان را به یاری خداوند همه عالم خواهند دید. رژیم جعلی اسرائیل و سردمداران وحشی و دیوانه آن پس از ماه‌ها جنایت در غزه در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و آزادی و نهاد‌های بین‌المللی هر روز جری‌تر و بی‌باک‌تر به فجایع خود ادامه داده و اکنون هوس تعدی به خاک دیگر کشور‌ها را دارند. دولت‌های اسلامی باید بدانند این آتش اگر خاموش نشود و این سگ هار مهار نگردد، شعله‌اش دامن همه امت اسلام را خواهد گرفت و آسیب این سرطان جهانی خواهد شد. البته همیشه این‌گونه بوده است هرگاه ظلم به اوج برسد، به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود و سنت الهی بر نابودی آنان جاری خواهد شد. در بخش دیگری از این پیام آمده است: بر همه مؤمنان و مسلمانان لازم است به هر نحو ممکن جبهه مقاومت را به صورت مادی و معنوی یاری کنند.»
در پیام آیت‌الله جوادی آملی در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان هم آمده است: إِنَّ رَبَّک لَبِالمِرصاد؛ شناسنامه صهیونیسم در فرهنگ وحی الهی کید خائنانه و مکر ددمنشانه است، آنچه در این ایام بر مردم بزرگوار لبنان خصوصاً حزب الله از رژیم غاصب اسرائیل گذشت مصداق بارز لاتَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَی خَائِنَةٍ مِنْهُمْ است. اکنون که متأسفانه نهاد‌های بین‌المللی و سازمان‌های جهانی به رغم مسئولیتی که دارند بی‌تفاوت‌اند، از خدای سبحان درخواست اجابت قاصمانه و از امت اسلامی، مسئلت غیرت خالصانه و از همه عدل مداران حمایت قاطعانه داشته و داریم.   نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله


حجت الاسلام سیدحسن خمینی هم در نامه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، ضمن تجلیل از مجاهدت برادران و خواهران غیور لبنانی، برای همراهی در راه دفاع از کیان اسلام و جهاد در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام آمادگی کرد. در نامه حجت الاسلام سید حسن خمینی خطاب به سیدحسن نصرالله که به دفتر نمایندگی حزب الله لبنان در تهران تحویل داده شده، آمده است: مجاهدت شما و برادران و خواهران غیور لبنانی در مواجهه با رژیم سفاک صهیونیستی چونان گذشته باعث افتخار هر مسلمان و عزت هر آزاده‌ای است. شهادت به فرموده امام خمینی، «هنر مردان خداست» و امروز شما عزیزان در مقابل کسانی به هنر ایستادگی و مقاومت آراسته شده اید که نمونه بارز زشت خویی و جنایت‌اند. کسانی که جز زبان زور نمی‌فهمند و کمترین حظّی از انسانیت نبرده‌اند، امروز در پناه حمایت همه جانبه حکومت‌های غربی و سکوت ننگین دولت‌های عربی و تماشاگری شرم آور حکومت‌های شرقی به هر خشونت و جنایتی دست می‌زنند. اراده و مقاومت فرزندان حزب الله در لبنان و مجاهدان فلسطین در غزه، امروزه ملاک حقیقت و نماد بی‌بدیل شرافت و آزادگی است؛ و راستی آیا زبان و قلم و سلاحی که امروز در بیان حقانیت شما و در دفاع از مظلومیت تان در کام و در غلاف بماند، فردای قیامت سرگشته و سر شکسته نخواهد بود؟! اینجانب همانند همه فرزندان معنوی خمینی کبیر، در کمال افتخار خدمت شما برادر مجاهد اعلام می‌دارم که در راه دفاع از کیان اسلام و در مسیر جهاد با رژیم نامشروع صهیونیستی آماده هر گونه خدمت هستم و مهیای آنم که در هر سنگری که لازم بدانید همراهتان باشم. 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به خاک کشور لبنان و حزب الله نوشت: لبنان قلب تپنده مقاومت در منطقه، بار دیگر هدف کشور‌های سلطه قرار گرفته است. حادثه‌های تلخ این روز‌ها تنها بخشی از فشار‌هایی است که برای تضعیف اقتدار حزب‌الله و ملت مقاوم لبنان وارد می‌شود، اما این ملت تسلیم نخواهد شد.