لفاظی برای صندلی‌های خالی


[شهروند] بنیامن نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر جمعه در جایگاه سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شد و خطاب به صندلی‌های اکثرا خالی این سالن وقیحانه گفت: «اسرائیل دنبال صلح است.» با آغاز سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، سران و اعضای هیأت‌های شماری از کشورهای جهان با سردادن شعار علیه وی و رژیم صهیونیستی، صحن علنی را ترک کردند. این اقدام سران کشورهای جهان با تشویق خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها مواجه شد.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای سخنرانی خود با بیان اینکه امسال به‌خاطر جنگ قصد نداشت به مجمع عمومی بیاید، مدعی شد آمده تا حقیقت را بگوید! نتانیاهو با عصبانیت خطاب به مقامات کشورهای عضو سازمان ملل که همزمان با آغاز سخنان او، در حال ترک سالن بودند گفت: «به شما نیازی نداریم. اسرائیل، با شدت و بدون هیچ‌گونه نیازی به کمک شما می‌جنگد و ما پیروز خواهیم شد.»
نتانیاهو درباره پروژه عادی‌سازی‌ با اعراب گفت: «دنیا دارد ما را به نسل‌کشی متهم می‌کند درحالی‌که ما داریم از خودمان در برابر نسل‌کشی محافظت می‌کنیم!» وی ضمن تأکید بر ادامه همکاری با همسایگان عرب و بیان اینکه به مردم فلسطین گرسنگی می‌دهیم تا به صلح برسیم! ادعا کرد: «حدود یک سال است ما به‌صورت نظام‌مند با حماس در غزه مقابله می‌کنیم و ارتش ما نیمی از آنها را کشته، ۹۰ درصد از زرادخانه راکت‌ها و بخش‌های کلیدی از تونل‌هایشان را نابود کرده است. ما تقریبا تمام گردان‌های حماس را نابود کرده‌ایم. حالا سعی داریم باقی مانده قدرت‌های حماس را نابود کنیم. در این میان، بر بازگرداندن گروگان‌ها متمرکز هستیم و این هدف را رها نمی‌کنیم. نتانیاهو با این حال اذعان کرد حماس هنوز زنده است و هنوز هم قدرت حاکمیتی بر غزه دارد.»
نتانیاهو با تکرار اتهامات علیه برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: «کشورها باید در توقف برنامه هسته‌ای ایران به ما بپیوندند. در شورای امنیت در چند ماه آینده یک جلسه خواهیم داشت و از این شورا می‌خواهیم «اسنپ‌بک» را اجرا کند تا با تحریم‌های شورا علیه ایران مطمئن شویم ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت. چندین دهه به جهان درباره خطر هسته‌ای ایران هشدار داده‌ام.»     او مدعی شد: «بعد از ۷ اکتبر جمهوری اسلامی ایران از ۶ جبهه دیگر حملاتی را علیه اسرائیل راه‌اندازی کرده است. اسرائیل وادار شد در ۶ جبهه مختلف از خود دفاع کند. مدت‌های مدیدی است که دنیا در قبال ایران مماشات به خرج داده است.»



نتانیاهو با اشاره به حملات گروه‌های مقاومت گفت: «اسرائیل حملات به لبنان را «تا زمانی که به اهداف‌مان برسیم» ادامه خواهد داد. حوثی‌ها به ما حمله می‌کنند، ازجمله حمله اخیر به تل آویو. یاران ایران در عراق به ما حمله کرده‌اند. ایران در آوریل مستقیما از خاک خود با ۳۰۰موشک و پهپاد و کروز و بالستیک به ما حمله کرد. پیام ما به تهران این است؛ اگر حمله کنید، حمله می‌کنیم، هیچ مکانی در ایران نیست که دست اسرائیل به آن نرسد.»
نتانیاهو با تأکید بر اینکه اگر ایران پیروز شود از اقیانوس هند تا مدیترانه تحت کنترل آنها و متحدانشان قرار می‌گیرد، مدعی شد: «جهان چشمش را بر تهاجم داخلی و خارجی ایران بسته است، این چشم‌پوشی باید متوقف شود.». وی همچنین وقیحانه کشور‌های ایران، عراق، سوریه و لبنان را «محور شر» و کشورهای سعودی، مصر، امارات، سودان، بحرین و اردن را «محور نعمت» خواند./به نقل از ایسنا