ناراحتی از موضع پزشکیان علیه اسرائیل؟!

جوان آنلاین: رسانه‌ای از جریان اصلاحات، همان جریانی که منتقدان برجام را در دوران دولت حسن روحانی، «هم‌صدا با اسرائیل» می‌خواند، حالا ناراحت است که چرا پزشکیان قبل از سفر به نیویورک علیه اسرائیل صحبت کرده و باعث ناراحتی غربی‌ها و امریکا شده و چنین مواضعی باعث دوری آن‌ها از مذاکره می‌شود!
روزنامه آرمان ملی به نقل از فریدون مجلسی نوشته که «مهم‌ترین دغدغه رئیس‌جمهور زمینه‌سازی برای آغاز مجدد مذاکرات و لغو تحریم‌ها خواهد بود. با وجود این من فکر نمی‌کنم آقای پزشکیان در سفر به نیویورک به این مهم دست پیدا کند. رئیس‌جمهور در آستانه سفر به نیویورک دوباره درباره اسرائیل موضع‌گیری کردند و خواستار از بین رفتن اسرائیل شدند. واقعیت این است که کشور‌های غربی برای تحقق اهداف ایران در زمینه لغو تحریم‌ها و مذاکرات تنها با همین مواضع ایران درباره اسرائیل مشکل دارند و کشور‌های غربی علاقه‌ای به مذاکره و لغو تحریم‌ها با ایران از خود نشان نمی‌دهند؛ و ترجیح می‌دهند ایران همچنان در وضعیت تحریم و شرایط سخت اقتصادی قرار داشته باشد.»
دو نکته در این زمینه قابل تأمل است:
اول آنکه آیا قرار است برای رفع تحریم‌ها تن به هر خواسته‌ای از غربی‌ها بدهیم؟ باید از همه ارزش‌ها و آرمان‌ها و سیاست‌های مبتنی بر منافع خود عقب‌نشینی کنیم تا آن‌ها راضی شوند با ما سر میز مذاکره بشینند؟ 


از همه موارد هم که بگذریم، تعجب این است که فکر کنیم غربی‌ها نیازی به این مذاکره ندارند و مذاکره را نیاز ایران بدانیم. 
دوم آنکه مگر این تحریم‌ها علیه ایران، به دلیل مسائل هسته‌ای نیست؟ پس چرا باید پای همه موضوعات به آن باز شود و در واقع انتظار چیزی را از ایران داشته باشند که با انجام آن، ایران دیگر ایران نیست؟! 
از نگاه اصلاح‌طلبان دستاورد در حوزه سیاست خارجی فقط برقراری رابطه با امریکا و رابطه خود با امریکا و اروپاست و سایر اقدامات و دستاورد‌های دیپلماتیک را حساب نمی‌کنند و همان دستاورد مدنظر خود را هم آن‌قدر مهم می‌دانند که معتقدند ایران باید همه چیز را فدای آن کند!