روز سلحشوران یمنی در دفاع از لبنان

جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی از سه محور زیر آتش موشک‌ها و پهپاد‌ها است. اول لبنان، دوم عراق و سوم یمن. با این حال، روز ۲۷ سپتامبر را باید به حساب یمنی‌ها ثبت کرد. یمنی‌ها اول، سحرگاه جمعه با چند موشک بالستیک تل‌آویو و عسقلان را هدف قرار دادند و عصر دیروز هم، با ۲۳ موشک، به سه ناوشکن جنگی امریکایی در دریای سرخ حمله کردند. در حمله سحرگاه یمنی‌ها به تل‌آویو، ۲ میلیون اسرائیلی به پناهگاه گریختند که در جریان آن، نزدیک به ۲۰ نفر زخمی شدند.  یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نخستین ساعات بامداد روز جمعه، با موشک «فلسطین- ۲» به تل‌آویو حمله کردند. ارتش صهیونیستی تأیید کرد که یک موشک از یمن به تل‌آویو شلیک شده ولی ادعا کرد که با سامانه آرو (پیکان)، موشک پرتابی به تل‌آویو را رهگیری کرده است. تصاویری از رهگیری موشک یمنی در آسمان تل‌آویو منتشر شده که البته برخی منابع می‌گویند که این رهگیری ناقص انجام شده است. یک کانال تلگرامی به نام میلیتاری‌نیوز با ارزیابی تصاویر منتشر شده از رهگیری موشک یمنی نوشته که دست‌کم چهار موشک سامانه آرو برای رهگیری موشک یمنی‌ها شلیک شده، اما باز هم در رهگیری ناموفق بوده است. رادیو ارتش اسرائیل گزارش کرده که پس از پرتاب موشک از یمن و رسیدن به مرکز اسرائیل، بیش از ۲ میلیون نفر به پناهگاه رفته‌اند. در حالی که صحنه‌هایی از گریز اسرائیلی‌ها به پناهگاه در تل‌آویو، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد که در نتیجه ازدحام جمعیت به سمت پناهگاه‌های تل‌آویو، ۱۷ نفر زخمی شده‌اند. برخی منابع گزارش کردند که یک صهیونیست هنگام فرار به پناهگاه با ماشین تصادف کرد که حال وی وخیم گزارش شده است. اینکه موشک‌های یمنی چگونه فاصله ۲ هزار کیلومتری تا تل‌آویو را با عبور از سیستم پدافندی چندلایه اسرائیل و متحدانش پیموده، هنوز مشخص نیست ولی مقامات بلندپایه یمنی به المیادین گفته‌اند که «ماهواره‌های مستقرشده بر یمن و سامانه‌های رهگیر رژیم [صهیونیستی]نمی‌تواند موشک‌ها یا سلاح‌های پیشرفته و نقطه‌زن یمنی را رهگیری کند.» همزمان با حمله به تل‌آویو، یمنی‌ها با «پهپاد یافا» به عسقلان (اشکلون) نیز حمله کردند. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفته که یک هدف حیاتی و مهم را در منطقه اشغالی عسقلان با پهپاد یافا مورد حمله قرار دادیم. معاون رسانه‌ای انصارالله یمن گفته که در حمله اخیر، ما در حال آزمایش موشک‌های خود پس از آخرین به روزرسانی‌ها بودیم؛ حملات ما در روز‌های آینده تشدید خواهد شد.
حدود نصف روز بعد از حمله یمنی‌ها به تل‌آویو و عسقلان، یمنی‌ها حوالی ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران، دومین بیانیه خود را منتشر کردند و از حمله موشکی به سه ناوشکن امریکایی در دریای سرخ خبر دادند. یحیی سریع حمله عصر دیروز را «بزرگ‌ترین عملیات علیه ناو‌های امریکایی» خوانده و گفته که هر سه ناو مورد اصابت قرار گرفتند. امریکا تا لحظه تنظیم این گزارش، واکنشی به این موضوع نشان نداده ولی برخی منابع عصر دیروز از حمله جنگنده‌های امریکایی به صعده یمن خبر دادند.   مرز سوریه آبستن حوادث
صبح دیروز ساعاتی بعد از حمله یمنی‌ها به مرکز سرزمین‌های اشغالی، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با استفاده از پهپاد به یک هدف رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی حمله کرده است. هنوز ساعتی از حمله مقاومت عراق به جولان نگذشته بود که مجاهدان عراقی خبر دادند که برای دومین بار با استفاده از پهپاد به هدفی در جولان اشغالی حمله کرده‌اند و با فاصله‌ای کوتاه، سومین حمله نیز انجام شد. حمله اول و دوم عراقی‌ها به جولان با پهپاد انجام شد و مقاومت اسلامی عراق بعد از حمله سوم گفت که با یک فروند موشک کروز «الارقب» یک «هدف حیاتی» متعلق به رژیم اشغالگر اسرائیل را مورد هدف قرار داده است. شرایط امنیتی در سرزمین‌های اشغالی منجر به سانسور گسترده اخبار شده و تا لحظه تنظیم این گزارش، درباره جزئیات مکان‌های هدف گرفته شده خبری منتشر نشده است. بعد از گزارش‌های چند روز اخیر منابع عبری درباره آماده شدن ۴۰ هزار جنگجو از یمن، عراق و سایر کشور‌های محور مقاومت برای پیوستن به حزب‌الله، دیروز برخی منابع در لبنان نیز گزارش کردند که در حال حاضر هزاران جنگجو از سوریه و عراق آماده ورود به لبنان در روز‌های آینده از طریق گذرگاه‌های مرزی و حمایت از حزب‌الله در جنگ هستند؛ موضوعی که حساسیت صهیونیست‌ها به جبهه جولان را بیشتر کرده است. وزارت دفاع سوریه دیروز اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه کفیر یابوس در حومه دمشق در نزدیکی مرز با لبنان، پنج نظامی به شهادت رسیدند. ارتش اسرائیل ادعا کرده که برای جلوگیری از انتقال اسلحه از سوریه به حزب‌الله لبنان پل‌ها و جاده‌ها و گذرگاه‌های مرزی را بمباران کرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه گفت که دستور داده‌ام به هر نقطه در سوریه که برای قاچاق سلاح به لبنان استفاده می‌شود، حمله شود.   تل‌آویو آماده حمله زمینی
حزب‌الله لبنان در روندي صعودي در حال گسترش دامنه حملات موشکي خود به سرزمين‌های اشغالي است. حزب‌الله روز جمعه در يک حمله موشکي شديد، شهر بندري حيفا را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان گفته که با ده‌ها موشک «فادي۱» شهرک «کريات آتا» در حيفا را هدف قرار داده است. ارتش رژيم صهيونيستي نيز تأييد کرد که بيش از ۱۰ موشک حزب‌الله به سمت حيفا شليک شده است. صحنه‌هاي اصابت دست‌کم دو موشک حزب‌الله به حيفا منتشر شده است. حزب‌الله همچنين گفته که «طبريه» را با موشک هدف قرار داده است. شبکه ۱۲ تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد که سامانه‌هاي دفاعي اين رژيم يک پهپاد را در آسمان نهاريا در شمال فلسطين اشغالي رهگيري کردند. حزب‌الله لبنان همچنين گفت که در پاسخ به حملات جنايتکارانه رژيم صهيونيستي به خاک لبنان و کشتار غيرنظاميان، شهر اشغالي صفد را با ۸۰ موشک هدف قرار داد. همزمان، حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به لبنان نيز ادامه دارد. 


غروب دیروز یک حمله هوایی شدید به ضاحیه بیروت انجام شد. برخی منابع می‌گویند که عصر دیروز در عرض سه‌دقیقه 10 حمله به حومه جنوبی بیروت انجام شده است. رژیم‌صهیونیستی رسماً اعلام کرد که هدف حمله دیروز دبیرکل حزب‌الله بوده ولی تا لحظه تنظیم این گزارش قریب به اتفاق گزارش ها از سلامت سید حسن نصر‌الله حکایت دارد. برخی منابع گفته‌اند که در این حمله هاشم‌صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ترور شده است.
وزارت بهداشت لبنان ظهر ديروز اعلام کرد که حملات رژيم صهيونيستي طي 24 ساعت، ۸۸ شهيد و ۱۵۳ مجروح برجاي گذاشته است.  منابع لبناني همچنين گفتند که از آغاز حملات رژيم اشغالگر صهيونيستي به اين کشور تاکنون هزار و 540 نفر به شهادت رسيده و 5هزار و 410 نفر نيز مجروح شده‌اند. در حالي که ارزيابي منابع امنيتي در سرزمين‌هاي اشغالي اين بود که حملات به عمق لبنان، منجر به تضعيف حزب‌الله و توقف حمايت از غزه مي‌شود، چنين سناريویی اتفاق نيفتاده است. تحت چنين شرايطي، يوآو گالانت، وزير جنگ در ديدار با نيرو‌هاي لشکر ۹۱ گفت: «ما با نيروي هوايي و نيروي دريايي، حزب‌الله را هدف قرار داديم. مأموريت شما اين است که به صورت زميني وارد لبنان شويد.» گالانت خطاب به سربازان ارتش گفت: براي هر اتفاقي آماده شويد. وزير جنگ رژيم صهيونيستي همچنين گفت که از هوا، زمين و دريا به حزب‌الله حمله خواهيم کرد. فرمانده نيروي هوايي اسرائيل نيز گفته که ما براي عمليات زميني عليه حزب‌الله آماده مي‌شويم. همچنين هرتزي هالوي به نيروهاي نظامي اسرائيل گفته که حملات هوايي اخير به لبنان مقدمه‌اي براي ورود احتمالي نيروهاي زميني اسرائيل به خاک آن کشور است. «واشینگتن‌پست» تصاويري از تعداد زيادي تانک و خودروهاي نظامي مستقر در نزديکي مرز لبنان منتشر کرد که براي عمليات زميني در لبنان آماده شده‌اند. با اين حال، نگراني‌ها در اسرائيل درباره ورود زميني رو به افزايش است. يکي از مقامات امنيتي سابق به هاآرتص گفته که«عجله براي ورود زميني به لبنان اشتباه است، زيرا حزب‌الله ده‌ها هزار موشک ضد موشکي در اختيار دارد و اين [ورود زميني] رؤياي نصرالله است.»