ورزش منتظر اجرای دستور رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی اشاره مستقیمی به لزوم توجه مسئولان ورزش کشور به وضعیت معیشتی و رسیدگی به ورزشکاران داشتند. ایشان صراحتاً فرمودند: «یک مطلب و توصیه به مسئولان دولتی، عدم غفلت از آن ورزشکاری است که به‌خاطر آرمان ملی یا آرمان مذهبی خودش هزینه پرداخت می‌کند. ورزشکار ما با طرف صهیونیست مسابقه نمی‌دهد، با او بازی نمی‌کند و به خاطر این، هزینه پرداخت می‌کند. ما نباید غفلت کنیم از حال این ورزشکار. این به نظر من یکی از وظایف مهم مسئولان ورزشی است. توصیه دیگر مسئله معیشت ورزشکارهاست؛ مسئله معیشت‌شان، مسئله اشتغال‌شان، نیاز‌های ورزشی‌شان که توجه به این‌ها در حد توان دولت لازم است. آقای وزیر وعده‌های زیادی دادند، ان‌شاء‌الله که بتوانند این وعده‌ها را هم به‌وقت عمل بکنند.»
ایشان به نکته ظریف و قابل توجهی اشاره کردند. سال‌هاست که وقتی از توجه به ورزشکاران حرف زده می‌شود همه مسائل مالی را به یاد می‌آورند که البته بسیار هم مهم است و هیچ‌گاه با وجود سروصدای زیاد و وعده‌وعید‌های آنچنانی به درستی اجرا نشده است، اما نگاه دقیق مقام معظم رهبری به نکته‌ای فراتر از این‌ها اشاره دارد و آن نیست، مگر مسئله اشتغال ورزشکاران و نیاز‌ها و الزامات ورزشی آن‌ها برای رسیدن به آمادگی مطلق. 
حالا ۱۰ روز از دستور و توصیه ایشان به مسئولان ورزش می‌گذرد. طبق معمول حرف‌های زیادی زده شده و تحلیل‌های زیادی هم صورت گرفته است، اما آقایان مسئول مثل همیشه یادشان رفته که دستور را باید اجرا کرد، نه تحلیل و بررسی! در سال‌های گذشته ورزشکاران زیادی به دلیل همین غفلت‌ها کشور را ترک کرده‌اند، در حالی که دل و جان‌شان با ایران بوده و هست، ولی کم‌کاری‌ها و غفلت مسئولان ورزش در رسیدگی به امور آن‌ها کاری کرده که کارد به استخوان‌شان رسیده و به ناچار جلای وطن کرده‌اند. 
احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در همین ابتدای کار از توجه ویژه به ورزشکاران حرف می‌زند و می‌گوید: «ورزش حوزه شوخی‌برداری نیست. باید مسائل را جدی بگیریم و به ورزشکاران توجه کنیم تا کشور را ترک نکنند.» بیان این حرف از زبان وزیر ورزش نشان‌دهنده آن است که دنیامالی با توجه به سوابق ورزشی و حضور در رده مسئولان بالای ورزش کشور با مشکلات و درد و رنج‌های ورزشکاران کاملاً آشناست، اما همه خوب می‌دانیم که صرف این آشنایی و بیان این حرف‌ها دردی از ورزشکار دوا نمی‌کند. 
قبلاً هم مسئولانی داشته‌ایم که اتفاقاً سوابق ورزشی هم داشتند، اما تمام کارشان در همان ایراد حرف‌های قشنگ خلاصه شد و عملکرد ضعیف‌شان به‌گونه‌ای بود که شاهد کوچ ورزشکاران بودیم و وزیر ورزش جدید ابتدای راه است. آنچه از دنیامالی در همین مدت زمان کوتاه مشاهده شده است، نوید روز‌های خوبی را می‌دهد. اینکه او تقصیر کم و کاستی‌ها را به گردن مدیران و مسئولان قبلی نینداخته و از کار کردن و حرکت رو به جلو حرف می‌زند، خود نشانه صداقت و درستی اوست. پس امیدواریم دنیامالی و مدیران زیردستش فرمان رهبر انقلاب را اجرا کنند و برخلاف راه و رسم مسئولان قبلی ورزش فقط آن را تکرار نکنند و با رسیدگی بیشتر و بهتر به ورزشکاران دیگر شاهد ترک کشور از جانب آن‌ها نباشیم. بدون تردید ورزش و ورزشکاران منتظر اجرایی شدن فرمان رهبر انقلاب در خصوص توجه و رسیدگی به آن‌ها هستند و این امید با نگاه وزیر ورزش می‌تواند محقق شود.