مصادیق برافراشته شدن پرچم نفوذ فرهنگی

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان جهاد و شهادت نسبت به برافراشته شدن پرچم نفوذ فرهنگی دشمن در کشور هشدار داده و فرمودند: «رزمندگان ما، مجاهدان ما، برای اینکه پرچم دشمن در مرز‌های ما برافراشته نشود، جان خودشان را قربان کردند، فداکاری کردند؛ جوانان مبارز و مجاهد، خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرز‌های این کشور بالا نرود؛ نمی‌شود ملت ایران قبول کند که همان پرچم‌ها به وسیله افراد نفوذی، به وسیله انسان‌های فریب‌خورده، در داخل کشور برافراشته بشود! این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه دشمن، نباید در داخل کشور، در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته بشود!» معظم‌له مراقبت نسبت به فعالیت اشخاص نفوذی یا فریب خورده‌ای را که برای برافراشته شدن پرچم دشمن تلاش می‌کنند وظیفه‌ای همگانی دانسته و از دستگاه‌هایی که محل تربیت جوان هاست، از جمله وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین رسانه‌های تاثیرگذاری مانند صداوسیما و مطبوعات خواستند اجازه ندهند دشمن با انواع حیله‌ها کار خودش را بکند. اگرچه دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری پیشینه زیادی داشته و همواره نسبت به طرح آن کوشیده‌اند، اما این هشدار معظم له در شرایط فعلی زنگ‌های خطر را برای متولیان امر فرهنگ، دستگاه‌های آموزشی و تربیتی، نخبگان و نیرو‌های انقلابی به صدا درآورده و نیاز به تامل جدی و واکاوی عمیق دارد. 
در این راستا یکی از اولین اقدامات لازم تبیین خطر نفوذ فرهنگی است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این در حالی است که:
۱- سابقه نفوذ فرهنگی غرب و به طور مشخص فرانسه به حدود ۹۰۰ سال پیش باز می‌گردد که از طرق مختلف به ویژه گسیل کشیشان مسیحی، تجارت خارجی، تطمیع فرماندهان ایرانی، حمایت از اقلیت مذهبی و تقویت آن‌ها در خاک ایران، نفوذ در دربار ایلخانان از طریق همسران عیسوی آن‌ها دنبال می‌شد. 
۲- یکی از اولین کتب علیه اسلام و شیعه در عهد صفوی تحت عنوان «آیینه حق» را فرانسویان چاپ و در داخل ایران توزیع کردند. 


۳ - رئیس سازمان اطلاعاتی فرانسه کنت دومارانش مسئول اجرای عملیات p. s. b در ایران گردید که جهت اجرای آن شش حلقه علمی و فلسفی ایجاد و دو انتشاراتی تاسیس کرد. وی از سال ۱۳۵۱ به عنوان مشاور شاه ایران برای انجام فعالیت‌های ضد فرهنگی خویش در ایران حقوق دریافت می‌کرد. دومارانش انقلاب اسلامی ایران را پیروزی اصولگرایان شیعه در جنگ جهانی چهارم خواند و برای مقابله با آن عملیات پشه مالاریا را با کمک امریکا پیشنهاد داد که به قول خودش مترجمان، روشنفکران و قاچاقچیان مواد مخدر باید نقش ایفا کنند. 
۴- در جریان جنگ ترکیبی ۱۴۰۱ مشخص گردید که از ۱۲ جنگ به کار گرفته شده هشت نوع آن فرهنگی و نرم بوده و میان ده‌ها گروه عملیاتی گروه‌هایی مانند فرشگردی ها، بهائیت، مسیحیت تبشیری، عرفان‌های نوظهور، عرفان حلقه، بنیاد ضدایرانی دفاع از دموکراسی، سلبریتی‌های آموزش دیده، گروهک‌های چپ مارکسیستی، منافقین، فرقه انحرافی شیعه انگلیسی عمده تمرکز خویش را بر کار‌های فرهنگی در مساجد، مراکز فرهنگی، فرهنگسراها، مهدکودک ها، مدارس غیرانتفاعی، مدارس و دانشگاه‌ها قرار داده‌اند. 
۵- تلاش دشمن برای شبکه‌سازی در ایران که از دی ماه ۱۳۷۸ به میدان داری انگلیس آغاز گردید، منتج به شکل‌گیری ۹ شبکه در قالب شبکه هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، روحانیون، نظامی ها، شبه نظامی ها، سیاسیون، کارگران و رانندگان گردید که قوی‌ترین آن‌ها تحت عنوان شبکه زنان در محور کار قرار گرفت.
۶- ادعای دشمن مبنی بر تقسیم کار در دستگاه‌های نفوذپذیری مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، ارتباطات، صداوسیما، ارشاد اسلامی در مقابل دستگاه‌های غیرقابل نفوذ به ویژه دستگاه قضایی، نیرو‌های نظامی، نیرو‌های اطلاعاتی، نیرو‌های انتظامی بیانگر برنامه‌ریزی دقیقی است که مانع از شکل‌گیری تصویری کارآمد از آن‌ها در افکار عمومی دارد. در این رابطه هر یک از رسانه‌های شنیداری و تصویری نظیر اینترنشنال، من و تو، وی او ای، مأمور تخریب یکی از این دستگاه‌های غیرقابل نفوذ بوده‌اند. 
۷ - مجموعه این اقدامات در کنار برنامه‌ریزی آن‌ها برای آینده تصویری مخاطره آمیز از نفوذ فرهنگی را روشن می‌سازد که در رأس آن‌ها می‌توان به تلاش غرب برای امضای معاهده حکمرانی دیجیتال اشاره کرد که در واقع مکمل سند ۲۰۳۰ بوده و بررسی اولیه نشان می‌دهد حداقل ۱۷ بار در آن از سند ۲۰۳۰ نام برده شده است. 
۸- علاوه بر این باید به فعالیت رسمی و آشکار برخی از مراکز و مجامع نفوذی اشاره کردکه ذیل اقدامات فرهنگی در امر جذب دانشجویان به خارج از کشور تلاش می‌کنند.