رئیس جمهور: وعده آتش‌بس سران امریکا و اروپا تماماً دروغ بود

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی قابل‌پذیرش نیست و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تأکید کرد‌: اگرچه پاسخ قاطع به این نامرد‌های جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت و ده‌ها نفر دیگر برای برداشتن و برافراشتن پرچم ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی آماده‌اند. 
دکتر مسعود پزشکیان در جلسه هیئت دولت که عصر دیروز برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مجاهد کبیر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و محکومیت شدید این جنایت رژیم سفاک صهیونیستی گفت: چنین جنایتی بار دیگر ثابت کرد این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبندی ندارد. ادعا‌های سران امریکا و کشور‌های اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماماً دروغ بود و فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفاً آن‌ها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد. 
رئیس‌جمهور در ادامه به بخشی از سخنان خود در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی امریکایی مبنی بر اینکه حزب‌الله لبنان نباید در جنگ با رژیم صهیونیستی تنها بماند و بازتاب گسترده آن در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: الان هم معتقدم نباید مبارزان و مجاهدان لبنانی را در این نبرد تنها گذاشت تا این رژیم سفاک نوبت به نوبت کشور‌های محور مقاومت را مورد تجاوز قرار دهد و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد. 
دکتر پزشکیان با تأکید بر مسئولیت سنگین کشور‌های عربی و اسلامی در مقابل وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: کشور‌های اسلامی نباید نسبت به جنایتگری این رژیم بی‌تفاوت باشند، چرا که امروز به تمام مردم جهان ثابت شده که جنایتکار اصلی و عامل جنگ، نا امنی و آدم‌کشی در جهان کیست!


رئیس‌جمهور با انتقاد شدید از رفتار دوگانه رسانه‌های غربی در برابر تروریسم عریان و عیان رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رسانه‌هایی که کوچک‌ترین اتفاقات در ایران را تا حد ممکن بزرگ‌نمایی می‌کنند تا کشورمان را در مظان اتهام قرار دهند، چگونه این حجم عظیم از جنایات به چشم‌شان نمی‌آید و خود را به خواب زده‌اند؟ 
پزشکیان با تأکید بر اینکه قطعاً چنین روندی برای ما قابل‌پذیرش نخواهد بود و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تأکید کرد‌: اگرچه پاسخ قاطع به این نامرد‌های جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت و ده‌ها نفر دیگر برای برداشتن و برافراشتن پرچم ظلم‌ستیزی و عدالتخواهی آماده‌اند.