حزب‌الله مستحکم و با ایمان به مسیر خود ادامه می‌دهد

  [ شهروند ]  درحالی‌که سه روز پس از شهادت سیدحسن نصرالله جنگ روانی شدید صهیونیست‌ها با ادعای ترور تمام سران و فرماندهان این نیرو ادامه داشت و خبری از شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله منتشر نمی‌شد، ظهر دوشنبه شیخ نعیم با ظاهر شدن در مقابل دوربین‌ها و ایراد سخنرانی، به گمانه‌ها حول شهادت خود پایان داد. شیخ نعیم قاسم که جزو سران مؤسس و از هسته‌های اولیه حزب‌الله لبنان و یار همیشگی شهید نصرالله بوده، به شیوه مدبرانه و پخته فرمانده خود، عنوان کرد که راه حزب‌الله ادامه دارد و به‌زودی دبیرکل جدید این نیرو تعیین می‌شود و نیروی مقاومت تحت هیچ شرایطی دست از حمایت از مردم غزه و مبارزه با صهیونیسم و وفاداری به آرمان قدس بر نمی‌دارد.

مدال افتخار برای مبارز بزرگ
شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنان خود که نخستین سخنرانی وی پس از شهادت سیدحسن نصرالله بود عنوان کرد: «من امروز در تاریک‌ترین و غم‌انگیزترین لحظات زندگی خود برای شما صحبت می‌کنم. ما یک برادر، رفیق و پدر، جناب سیدحسن نصرالله را از دست دادیم. ایشان دوستدار مردم بود و علاقه زیادی به شهیدان و مجروحان مقاومت داشتند. قلب ایشان مملو از ایمان به اسلام اصیل و عاشق واقعی فلسطین و تمامی هواداران فلسطین بود. او به‌دنبال شکستن هژمونی آمریکایی-صهیونیستی در منطقه بود. ما شهادت ایشان را به حضرت امام زمان(عج) و حضرت امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین، خانواده ایشان و تمامی ملت‌های منطقه تسلیت عرض می‌گوییم. شهید نصرالله به‌همراه برادرانی که کنار ایشان به شهادت رسیدند، بالاترین مدال افتخار را دریافت کردند.»

صبر و استواری در مسیر مبارزه و پر کردن خلأ رهبری
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تسلیت شهادت شهیدان: حاج علی کرَکی، سردار عباس نیلفروشان، ابراهیم حسین جزینی و شیخ نبیل قاووق و جنایات اسرائیل و آمریکا علیه غیرنظامیان افزود: «دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکا و پشتیبانی نامحدود رسانه‌ای، سیاسی و نظامی آمریکا این جنایات را دنبال می‌کند. مسیر ما ادامه پیدا خواهد کرد؛ چرا که ما اهل صبر و استقامت و مبارزه هستیم. ما صبر می‌کنیم؛ چرا که وعده خداوند حق است. مسیری که جناب دبیرکل شهید سیدحسن نصرالله ایجاد کرد و آن را ادامه داد، همچنان ادامه خواهد داشت، حزب‌الله همچنان میدان جهادی خود را دنبال خواهد کرد و با دقت این کار دنبال خواهد شد؛ چرا که تشکیلات منظمی توسط سیدحسن نصرالله در بدترین شرایط شکل گرفته و رهبری‌های جایگزین ایجاد شده است و همه در میدان حاضر هستند.»

حزب‌الله یک وجب هم عقب نشینی نمی‌کند و برای جنگ زمینی آماده است
نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه حملات به رژیم صهیونیستی در حمایت از غزه و دفاع از لبنان عنوان کرد: «با وجود فقدان شماری از رهبران حزب‌الله ازجمله سیدحسن نصرالله، این حزب هرگز حتی یک وجب از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد، مقاومت اسلامی ادامه خواهد داشت و حزب‌الله به یاری از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و ملت آن در برابر جنایت‌ها و تجاوزها ادامه خواهد داد.» وی ادامه حملات به سرزمین‌های اشغالی، هدف گرفتن عمق 150کیلومتری تل آویو و فرار یک میلیون صهیونیست به پناهگاه پس از شهادت سیدحسن نصرالله را شاهد این سخن خود عنوان و افزود: «این اقدامات، کمترین میزان از توانمندی‌های مقاومت است که براساس طرح‌های مقاومت و مطالبات میدانی است. گزینه‌های زیادی فراروی ما قرار دارد. اگر اسرائیل تصمیم گرفته است زمینی وارد لبنان شود، نیروهای مقاومت آمادگی دارند در برابر این حملات ایستادگی کنند. ما اطمینان داریم دشمن صهیونیستی هرگز اهداف خود را محقق نخواهد کرد و ما پیروز این نبرد خواهیم بود. اسرائیل نمی‌تواند به اهداف خود در این حملات دست پیدا کند.»

تکذیب ادعای شهادت 20نفر به همراه شهید نصرالله



شیخ نعیم با رد ادعاها درباره شهادت 20عضو ارشد حزب‌الله به همراه شهید نصرالله گفت: «مطالبی که رسانه‌های دشمن در مورد هدف قرار دادن تسلیحات حزب‌الله و 20تن از اعضای و نیروهای حزب‌الله در حمله اخیر مطرح کرده‌اند، رؤیاپردازی است و ما آماده مقابله با دشمن هستیم. حوادثی مانند انفجار پیجرها اتفاقاتی بود که هریک می‌توانست یک ارتش را از پا دربیاورد، اما ما ایستادیم و مقاومت کردیم و به‌خواست خدا پیروز خواهیم بود. من اطمینان دارم که این تجاوزات دشمن موجب تزلزل ملت مقاومت نخواهد شد و ما قطعاً پیروز خواهیم شد؛ همانطور که در سال 2006پیروز شدیم.»

انتخاب دبیرکل جدید حزب‌الله لبنان به‌زودی
معاون دبیرکل حزب‌الله در پایان با اشاره به استحکام ساختار حزب‌الله و ضرورت ادامه مسیر، گریزی به مسئله جانشینی شهید نصرالله نیز زد و گفت: «حزب‌الله براساس سازماندهی خود، درگیری‌ها و جنگ را دنبال می‌کند و هرگاه فرمانده یا رهبری دچار جراحت یا شهادت شد، فرد دیگری را جایگزین می‌کند و اقدامات لازم را در این زمینه پیش‌بینی خواهد کرد تا مشکلی پیش نیاید. دبیرکل[جدید] حزب‌الله لبنان نیز در کمترین زمان انتخاب خواهد شد و فرماندهان نیز انتخاب خواهند شد، گزینه‌ها بسیار آسان است و همه در یک سطح قرار دارند و متحد هستند. اگر انتخابی صورت بگیرد نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد و الآن شرایط در حال پیگیری است. بخت و پیروزی با ماست و نیاز به صبر دارد و ما برای این پیروزی خود را آماده کردیم.»                   منبع: تسنیم