پزشکیان: گنبد آهنین ادعایی صهیونیست‌ها از شیشه شکننده‌تر است

اعضای کابینه در نخستین حیاط دولت چهاردهم از عملیات وعده صادق 2 که طی آن ایران اسلامی با شلیک موشک های بالستیک به سرزمین‌‌های اشغالی بخصوص تل‌آویو حمله کرد، حمایت قاطع کردند.
 مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد گنبد آهنین ادعایی صهیونیست‌ها از شیشه شکننده‌تر است، اظهار کرد: ما همچنین ثابت کرده‌ایم که بر سر عزت و غرور ملت‌مان با کسی شوخی نداریم و اگر این رژیم بخواهد خطایی مرتکب شود، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر دریافت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه پس از ترور شهید هنیه در تهران که نقض آشکار حاکمیت و امنیت ملی ایران بود، کشورهای غربی مدام ما را به خویشتنداری دعوت و وعده برقرار فوری آتش‌بس در غزه را می‌دادند، افزود:‌ ما نیز به‌رغم انتظار به حق مردم در پاسخ به این جنایت،‌ به امید اینکه نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌گناه غزه متوقف شود، اقدامی نکردیم، اما این رژیم جنایتکار و خونریز نه تنها به کشتار زنان و کودکان ادامه داد، بلکه دامنه جنایات خود را به لبنان نیز گسترش داد و با انفجار پیجرها در دست مردم عادی فاجعه آفرید و نکته قابل تامل اینکه همین کشورهای مدعی حقوق بشر که ما را به خویشتنداری دعوت می‌کردند، در مقابل اقدامات این رژیم سکوت کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما به دنبال جنگ نیستم، اما از جنگ هم نمی‌هراسیم و برای حفظ امنیت، اقتدار و عزت مردم و کشورمان حد و مرزی نمی‌شناسیم، افزود:‌ امیدواریم خدای متعال ملت‌های منطقه را از شر جنایتکاران و ظالمان نجات دهد و هر چه زودتر شاهد صلح و امنیت و آرامش برای کل منطقه و جهان باشیم.

عراقچی: به هر طرف ثالثی که به نفع رژیم صهیونیستی وارد شود، پاسخ سختی می‌دهیم



وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه بعد از به عملیات وعده صادق ۲ از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که آنها خود را داخل ماجرا نکنند، به هر طرف ثالثی که به نفع رژیم صهیونیستی وارد شود، پاسخ سختی خواهیم داد.
عباس عراقچی اظهار کرد: با وزرای خارجه مختلفی تماس داشتم یا آنها تماس داشتند. بعد از حمله از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که آنها خود را داخل ماجرا نکنند. به هر طرف ثالثی که به نفع رژیم صهیونیستی وارد شود، پاسخ سختی خواهیم داد. رژیم صهیونیستی هم اگر پاسخی بدهد، پاسخ ما سخت تر خواهد بود. این را دیشب اعلام کردم که آنها مراقب پاسخ بعدی ما باشند.
وی افزود: ۹۰ درصد موشک های ما به اهداف خود رسید و صهویسنیت‌ها نتوانستند آنها را رهگیری کنند. هرکسی فضای خود را در اختیار دشمنان ما قرار دهد، از نظر ما مسئول خواهد بود.

مومنی: اقدام بر اساس منشور سازمان ملل
 اسکندر مؤمنی وزیر کشور نیز  در واکنش به عملیات موشکی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی خود و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و حمایت از مردم جبهه مقاومت تصمیمات لازم را برای منافع ملی خودش گرفته و می‌گیرد.

وزیر دفاع: این عملیات یک اقدام متقابل و کاملا قانونی بود
عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق ۲ منطبق بر قوانین بین‌المللی و بر اساس منشور سازمان ملل متحد انجام شد، اظهار کرد: این عملیات یک اقدام متقابل و کاملا قانونی و درصد موفقیت آن بیش از ۹۰ درصد بود. اهداف ما در این عملیات کاملا نظامی بود و به هیچ عنوان ما اهداف غیر نظامی را مدنظر نداشتیم.

اسلامی: نیروهای مسلح ما بازدارندگی لازم را ایجاد کرده‌اند
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان یادآور شد که نیروهای مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده اند.
محمد اسلامی بیان کرد: من در وین و آقای عراقچی در نیویورک با گروسی گفت‌وگو داشتیم و وی تمایل به صحبت با رئیس جمهور را دارد، اما این دیدار نیازمند انجام هماهنگی است و بر اساس پروتکل خاصی صورت خواهد گرفت.

مهاجرانی: عملیات موشکی ایران در چارچوب دفاع بود
سخنگوی دولت با بیان اینکه حفظ آرامش مردم و جامعه مورد تاکید دولت است، گفت: عملیات موشکی ایران در چارچوب دفاع انجام شد.
فاطمه مهاجرانی با بیان این که فراموش نکنیم دولت بخشی از حاکمیت است وقتی حاکمیت تصمیمی را می‌گیرد حتما دولت با او همسو است، اظهار داشت: بخشی از این تصمیم با حمایت و اجرای دولت در هماهنگی کامل صورت گرفته است.
سخنگوی دولت اظهار داشت: ما علاقه‌ای به افزایش جنگ‌افروزی مطلقا نداریم، مردم عزیز در جریان باشند که رویکرد ایران رویکرد دفاع است، ما در دفاع مصمم‌ترین هستیم، همانطور که در جنگ هشت ساله نشان دادیم به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد ذره‌ای از خاک و نه حیثیت ایران لکه‌دار شود اینجا هم همین رویکرد را داریم.

حضرتی: نیروهای مسلح روحیه اقتدار و غرور را بار دیگر احیا کردند
الیاس حضرتی نیز درباره حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: از این اقدام نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که روحیه اقتدار و غرور ملت ایران را بار دیگر احیا کردند.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بیان کرد: انشاالله همچنان قدرتمند و قدرتمندانه از حقوق ملت ایران دفاع خواهد شد.