در سفر رئیس‌جمهور به دوحه ۶ تفاهم‌نامه امضا شد

به موازات اقدام تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که با همراهی و همکاری مثال زدنی همه دستگاه‌ها و ارکان حاکمیت، مدیریت و راهبری شد و نمونه و مصداق روشنی از هماهنگی و همراهی میدان و دیپلماسی بود، جمهوری اسلامی ایران، اما از پیگیری ابزار‌های دیپلماسی برای توقف صهیونیست‌ها غافل نیست. چنانکه رئیس‌جمهور گفت در سفر به قطر برای ایجاد اجماع منطقه‌ای علیه این رژیم اقدام خواهد کرد. 
دکتر مسعود پزشکیان بعد از ظهر دیروز چهارشنبه پیش از عزیمت به دوحه به منظور دیدار رسمی از این کشور و نیز شرکت در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، درباره اهداف و اهمیت این سفر گفت: این سفر به دعوت رسمی امیر محترم قطر برای دیداری دوجانبه و نیز شرکت در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا برگزار می‌شود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، بستری برای گفتگو میان کشور‌های آسیایی است و در جریان این سفر دو هدف را پیگیری می‌کنیم، افزود: یک هدف این است که با دولت قطر گفتگو‌هایی در رابطه با تعاملات اقتصادی، فرهنگی، سرمایه‌گذاری و اجتماعی داشته باشیم و اسناد همکاری نیز آنجا امضا خواهند شد. 
پزشکیان ادامه داد: در جریان این سفر همچنین در خصوص وضعیت منطقه و اینکه کشور‌های اسلامی به چه شکلی با هم همکاری کنند، گفتگو خواهیم کرد. طبیعتاً در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا که متشکل از کشور‌های آسیایی است نیز درباره وضعیت بحرانی منطقه، جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد، عدم پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی و هدف قرار دادن انسان‌های بی‌گناه، زنان، بچه‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس گفتگو خواهیم کرد. او گفت: در دیدار‌ها و گفتگو‌هایی که در قطر خواهیم داشت، به دنبال ایجاد یک زبان و نگاه مشترک در بین همه کشور‌ها هستیم تا بتوانیم با اقدام مشترک صهیونیست‌ها را وادار کنیم دست از جنایت‌هایشان بردارند و اگر غیر از این بخواهند کاری کنند، طبیعتاً عکس‌العمل‌های سختی خواهند دید.
 امضای ۶ سند همکاری بین ایران و قطر


 «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر عصر دیروز در محل دیوان امیری این کشور به صورت رسمی از دکتر مسعود پزشکیان که در صدر هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به دوحه سفر کرده است، استقبال کرد. 
پس از استقبال رسمی مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و قطر شش سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی به امضا رساندند. همکاری در طرح توسعه بندر دیر، بهداشت، رفاه و تجارت زنده، برنامه اجرایی همکاری‌های فرهنگی تا پایان سال ۱۴۰۵ و برنامه اجرایی همکاری‌های ورزشی تا سال ۲۰۲۶ از جمله مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای نیرو، امور خارجه و ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران با همتایان قطری به امضا رسید.