نماز جمعه‌ای برای مقاومت  با بوی شهادت 

نماز جمعه سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ را باید در زمره تاریخی‌ترین رویداد‌های انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی دانست که در روز‌های پس از عملیات شگفتی‌ساز وعده صادق ۲ و در آستانه سالگرد عملیات قهرمانانه طوفان الاقصی و با امامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار شد. 
ویژگی‌های این نماز جمعه تاریخی آن را در پیوند با مقاومت اسلامی و برای آن معرفی و ابتکاری از سوی امام خامنه‌ای بر تقویت و تداوم بخشی به مقاومت در شرایط سخت آن متصور می‌سازد. ویژگی‌هایی چون:
۱- برگزاری آن چند روز پس از ضربه سهمگین عملیات وعده صادق۲ بر پیکره نحس رژیم صهیونیستی که نه تنها خسارت‌های سنگین به چند پایگاه نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها وارد ساخته، بی اعتباری سامانه‌های پدافند هوایی رژیم و حامیان امریکایی و اروپایی‌اش را نیز برملا ساخته و قدرت بازدارندگی رژیم را برای چندمین بار مورد ضربه مهلک قرار داده است. 
۲- فراخوان و برگزاری نماز جمعه با امامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حضور گسترده مردم که با توجه به حساسیت تاریخی و آگاهی از بازتاب آن در برآورد‌های دشمنان، میزان مشارکت و حضور مردم بسیار زیاد و خیره‌کننده بود و پیوند بین رهبری و مردم را در شرایط خطر و آمادگی آنان برای اجرای فرامین و تدابیر معظم له به رخ جهانیان کشید. 


۳- حاکمیت آرامش بر فضای نماز جمعه با وجود تهدیدات دشمن که بیش از همه در رفتار شخص امام خامنه‌ای متبلور بود و از لحن زیبای قرائت سوره‌ها تا اذکار تا سجده‌های طولانی و برپایی نماز عصر از سوی ایشان کاملاً هویدا و بارز بود. 
۴- حمایت قاطع و جانانه از مقاومت اسلامی که با شعار‌های نمازگزاران و سردست گرفتن تصاویر شهید سیدحسن نصرالله و اختصاص خطبه‌های نماز جمعه به موضوع مقاومت، به ویژه خطبه دوم با زبان عربی و خطاب به جبهه مقاومت و تجلیل از اقدام شجاعانه حماس در اجرای عملیات طوفان‌الاقصی و حمایت بی‌دریغ و جانانه حزب‌الله از آن، قرار داشتن در کنار مقاومت و همراهی با آن را فریاد می‌زد. 
این نماز جمعه که در آن عطر خوش انقلاب و انقلابی‌گری از جنس حضور در ۲۱ بهمن ۵۷ در کف خیابان و بوی رشادت و شجاعت از جنس حضور در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس و اشتیاق همگامی و همراهی با رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و یمن به مشام می‌رسید، نماز جمعه‌ای برای مقاومت با بوی جهاد و شهادت به حساب می‌آید، به‌ویژه اینکه در شرایطی برگزار شد که صهیونیست‌ها با عصبانیت ناشی از سیلی بزرگ نواخته شده به گونه نحس‌شان در عملیات وعده صادق ۲ به تهدید کشورمان رو آورده و ریشه شکست‌ها و ناکامی‌های خود را ایران اسلامی می‌دانند. 
نمازجمعه دیروز با امامت امام خامنه‌ای و حضور گسترده مردمی که غالباً به شکل خانوادگی در آن شرکت کرده بودند، نمایش اتحاد و انسجام ملت بزرگمان در حمایت از مقاومت اسلامی و دفاع از مظلومان غزه و لبنان و تأکید آشکار بر این نکته بود که حاضرند در این راه هزینه بدهند و خطر را بپذیرند. 
البته غیبت فرماندهان عالی نظامی در نماز جمعه گویای حاکمیت عقلانیت انقلابی در کشور و آمادگی نیرو‌های مسلح کشورند برای مقابله با هر نوع شرارت دشمنان و تأمین امنیت و وظیفه‌شناسی با وجود شوق به نماز به امامت ولایت و همراهی با مردم بود تا وسوسه جنایت را از گرگ خون‌آشام صهیونی دور کند.