حملات آخرالزمانی رژیم صهیونیستی به لبنان


گروه سیاسی: بنیامین نتانیاهو و رهبران رژیم اسرائیل به گونه‌ای جنون‌آمیز و بی‌سابقه حمله به جنوب لبنان و بیروت را در دستور کار قرار داده‌اند. موج وحشی‌گری ارتش این رژیم به اندازه‌ای است که بسیاری آن را طی تمامی سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه ارزیابی می‌کنند. به گزارش «تجارت»، جنایات و حملات جدید رژیم اسرائیل در جنوب لبنان در شرایطی صورت می‌گیرد که از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در واقع، در حالی‌ که جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد سیصد و شصت و ششمن روز خود شده، وزارت بهداشت غزه دیروز (یکشنبه) آمار جدید شهدا و مجروحان را اعلام کرد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۱ هزار و ۸۷۰ شهید و ۹۷ هزار و ۱۶۶ زخمی رسیده است. گرایش رژیم اسرائیل به انجام جنایت را می‌توان بی‌سابقه مورد ارزیابی قرار داد. حجم جنایات به اندازه‌ای است که بر اساس اعلام مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران، جنگ غزه شاهد بالاترین میزان خشونت علیه روزنامه‌نگاران در ۳۰ سال گذشته بوده است. این نهاد از رژیم صهیونیستی خواست کشتار روزنامه‌نگاران را متوقف و درباره حوادث کشتار آنها توسط نیروهایش تحقیق کند.
حملات بی‌سابقه به جنوب لبنان
ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه (دوم مهر) حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه (ششم مهر) نیز منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شد. حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. در موج جدید جنایات، ارتش رژیم صهیونیستی از شنبه شب تاکنون حملات هوایی سنگینی به ضاحیه جنوبی بیروت داشته است. این حملات در حالی است که حملات اشغالگران یارون و حانین، بنت جبیل، عین ابل، مارون الرأس و بیت یاحون در جنوب لبنان را هم هدف قرار دادند. شهرک‌های کفر شوبا در جنوب، شهرک‌های شهرستان صور و رب ثلاثین از دیگر مناطق مورد هدف نظامیان صهیونیست بود. خبرنگار الجزیره اعلام کرد رژیم صهیونیستی حمله هوایی را به منطقه المریجه در ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد. رسانه‌های لبنانی نیز گزارش دادند حمله جدید صهیونیست‌ها منطقه‌ای بین اللیلکی و المریجه در ضاحیه را هدف قرار داد؛ منطقه‌ای که مملو از ساختمان‌های مسکونی است. روز شنبه دست‌کم چهار بیمارستان در لبنان اعلام کردند که در پی حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی در اطراف ساختمان‌های آنها، خدمات‌دهی در این بیمارستان‌ها به حال تعلیق درآمده است همچنین، یک هفته پس از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان در ۲۳ سپتامبر، رژیم اشغالگر با صدور دستورات تخلیه در روستاها، شهرک‌ها و شهرهای جنوب لبنان چه آنهایی که در مرز مستقیم با فلسطین اشغالی قرار دارند و چه آن‌هایی که در جنوب و شمال رودخانه لیتانی پراکنده هستند، به سطح جدیدی از تجاوزات خود علیه این کشور منتقل شد. شنبه ارتش رژیم صهیونیستی با صدور هشدارهایی «از همه ساکنان روستاهای لبنانی که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند درخواست کرد برای امنیت خود و اعضای خانواده‌شان، تا اطلاع ثانوی به خانه‌هایشان باز نگردند.» ارتش رژیم اشغالگر در هشدارهای تخلیه از ساکنان مناطق جنوبی خواست به شمال رودخانه الاولی، در شمال شهر صیدا که شهرستان‌های صیدا و الشوف را از هم جدا می‌کند، یعنی بین استان‌های جنوب و جبل لبنان که حدود ۶۰ کیلومتر با مرزهای جنوبی فاصله دارد، بروند.

جنایات جدید در شمال غزه
علاوه بر بیروت، در آستانه یک ساله شدن جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اشغالگران همزمان با حملات به مناطق مختلف این باریکه عملیات جدیدی در اردوگاه جبالیا در شمال آغاز کردند و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند. شنبه شب (14 مهر) منابع خبری گزارش دادند در بمباران رژیم صهیونیستی به استان‌های مختلف نوار غزه طی ساعات گذشته بیش از ۶۰ تن شهید شدند. در این زمینه، سخنگوی دفاع مدنی در غزه به تلویزیون عربی گفت: بیش از ۵۰ حمله شب گذشته به مناطق شمال نوار غزه انجام شد و بیش از ۳۰ تن در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه شهید شدند. او افزود: نشانه‌هایی از بازگشت قحطی در بسیاری از مناطق نوار غزه وجود دارد. این حملات از شنبه شب گذشته آغاز شده به طوری که تاکنون بیش از ۵۰ مورد حمله به مناطق مختلف شمال نوار غزه انجام شده است. همچنین، دیروز ارتش این رژیم از عملیات نظامی در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد و مدعی شد هدف از آن نابودی زیرساخت‌های نظامی است.