هلاکت ۲ صهیونیست در عملیات شهادت‌طلبانه بئرالسبع

جوان آنلاین: آمار‌ها از این حکایت دارد که درصد قابل‌توجهی از شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر نیستند حتی در صورتی که جنگ پایان یابد، در شهرک‌های اطراف باریکه غزه زندگی کنند. جو وحشت و ناامنی حاکم بر اراضی اشغالی، دیروز با عملیات شهادت‌طلبانه در شهر بئرالسبع به دنبال هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن دست‌کم ۱۳ نفر، بار دیگر تشدید شد. 
بعدازظهر یک‌شنبه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که در پی تیراندازی در ایستگاه مرکزی اتوبوس شهر بئرالسبع در جنوب فلسطین اشغالی، شماری کشته و زخمی شدند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی زخمی شدن ۱۳ صهیونیست و انتقال آن‌ها به بیمارستان را تأیید کرد. این عملیات ترکیبی از تیراندازی و حمله با سلاح سرد در سه نقطه مختلف در ایستگاه مرکزی اتوبوس بود. منابع صهیونیستی همچنین از شهادت مجری این عملیات خبر دادند. ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که احمد سعید العقبی، اهل روستای حوره در النقب واقع در جنوب فلسطین اشغالی است. به دنبال این عملیات، جنبش مجاهدین فلسطین تصریح کرد: «عملیات «بئرالسبع» ضربه امنیتی جدیدی به اطلاعات اسرائیل بود.» در بیانیه جنبش مجاهدین آمده است: «عملیات قهرمانانه‌ای را که توسط یکی از قهرمانان مردمی در شهر اشغالی بئرالسبع انجام شد، تبریک می‌گوییم.» این جنبش تأکید کرد: «دشمن صهیونیستی باید برای اتفاقات دور از انتظارش آماده شود و باید منتظر عملیات و ضربات بیشتر از طرف ملت و مقاومت ما در هر مکانی باشد.» 
بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، ۷۳درصد شهرک‌نشینان صهیونیست معتقدند که این رژیم در برابر جنبش حماس ناکام بوده است. همچنین ۸۶درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست پس از پایان جنگ، آماده بازگشت به شهرک‌های اطراف نوار غزه نیستند. ۴۸درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی نیز گفته‌اند که یکی از بستگان خود را در طول جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه و لبنان از دست داده‌اند. براساس این نتایج، حدود یک چهارم شهرک‌نشینان صهیونیست نیز از سال گذشته به دلیل گسترش جنگ در همه جبهه‌ها تصمیم به فرار از سرزمین‌های اشغالی گرفته‌اند. پیش‌تر روزنامه «زمان» رژیم صهیونیستی گزارش داده بود که فقط در شش ماه آغازین جنگ علیه غزه، ۵۵۰هزار صهیونیست، سرزمین‌های اشغالی را به مقصد دیگر کشور‌ها ترک کرده‌اند.