اعتراف صهیونیست‌ها به شکست

 یک سال از عملیات محیرالعقول طوفان الاقصی گذشته و تلاش‌های رژیم صهیونیستی (با استفاده از همه ظرفیت امپراتوری رسانه‌ای غرب) برای جابه‌جایی برنده و بازنده بی‌حاصل بوده و عملاً به در بسته خورده و نتیجه عکس داده است. 
رژیم صهیونیستی در اوج عصبانیت و وحشی‌گری هر روز برای خروج از تله محور مقاومت، دیوانه‌وار مناطق مسکونی را در غزه، بیروت و دمشق بمباران می‌کند، اما نه تنها نمی‌تواند راهی برای فرار از تله شکست پیدا کند، بلکه هر روز بر موج نفرت افکار عمومی جهان علیه رژیم سفاک و اشغالگر افزوده می‌شود و آثار ناشی از مرگ انتظاری را تجربه می‌کند. 
حقیقت این است که به فرمایش رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی «عملیات طوفان الاقصی ۷۰ سال رژیم صهیونیستی را به عقب برگرداند». عملیات طوفان الاقصی تغییر وضعیت مقاومت فلسطین از حالت پدافند و دفاع به میدان آفند و حمله (در چارچوب قوانین و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد) بود و این تغییر وضعیت به معنی زیر پا گذاشتن (تقریباً) تمام خطوط قرمز اشغالگران صهیونیست و زیر پا گذاشتن دکترین چهار وجهی بن گوریون و آغازی بر پایان عمر رژیم اشغالگر است. 
رژیم صهیونیستی از همان روز‌های آغازین نبرد طوفان الاقصی (که شیرازه امور از دستشان خارج شده بود و اگر امریکا وارد میدان نمی‌شد، چه بسا که شاید جهان شاهد سقوط و فروپاشی صهیونیست‌ها می‌شد) خود را شکست خورده میدان نبرد می‌دانستند. در آن روز‌های اولیه یورش وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، دو گزاره و دو دیدگاه از سوی سران رژیم صهیونیستی بیش از همه مواضع و اظهارنظر‌ها جلب توجه کرد:


بنی‌گانتس (وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی) تنها ۲۰ روز پس از آغاز حمله به غزه ضمن اعتراف رسمی به قدرت حماس گفت: «هیچ علاقه‌ای به گسترش دامنه جنگ نداریم. ولی جنگی طولانی در پیش داریم (که در آن جنگ) یا ما می‌مانیم یا حماس». 
در همین حال نتانیاهو، نخست وزیر رژیم کودک‌کش نیز در اظهاراتی موازی با وزیر دفاع خود گفت: «جنگ غزه سخت و طولانی خواهد بود». این دو جمله کوتاه به این معنی بود که صهیونیست‌ها پذیرفته‌اند که حماس یک نیروی ورزیده و بلکه یک تفکر ریشه دوانده در سرزمین فلسطین است که اولاً قدرت تحمیل اراده و طولانی کردن جنگ را دارد و ثانیاً به زعم صهیونیست‌ها ممکن است پیروز جنگ هم باشد. 
یک سال پیش در هجدهم مهرماه ۱۴۰۲ تن‌ها سه روز پس از طوفان الاقصی و آغاز حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیرو‌های مسلح با نگاهی ژرف و دقیق فرمودند: «در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی (و هم از لحاظ اخلاقی) یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من می‌گویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست». اینک نتیجه و حاصل یک سال تلاش وحشیانه صهیونیست‌ها در منطقه چیزی نیست جز:
۱ـ شکست سنگین در تحقق اهداف سه‌گانه اعلام شده. 
۲ـ تبدیل جنگ «فلسطینی/اسرائیلی» به جنگ چندجبهه‌ای محور مقاومت با صهیونیست‌ها. 
۳ـ تلفات بسیار سنگین و بی‌سابقه انسانی (کشته‌ها، مجروحان و معلولان) اشغال‌گران در طول ۷۵ سال گذشته. 
۴ـ گسترش بحران‌های روحی، روانی و امنیتی در بین ساکنان سرزمین‌های اشغالی. 
۵ـ نابودی دکترین بن گوریون و افتضاح وحشتناک رژیم در حوزه تأمین امنیت هوایی موسوم به گنبد آهنین. 
۶ـ مرگ انتظاری و انتقال ترس و وحشت به ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی. 
۷ـ تحمیل هزینه‌های فوق سنگین نظامی و امنیتی به رژیم. 
۸ـ فروپاشی اقتصادی اشغالگران به ویژه اقتصاد توریسم و فروش تسلیحات نظامی. 
۹ـ بالاگرفتن اختلافات و شکاف‌های سنگین سیاسی در حاکمیت رژیم صهیونیستی. 
۱۰ـ خنثی شدن تلاش‌های ماشین رسانه‌ای غرب و مخدوش و لجن مال شدن چهره رژیم در افکار عمومی جهان. 
۱۱ـ محکومیت سران رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری برای اولین بار.
۱۲ـ بازشدن پای ایران به معرکه جنگ و تسریع در فروپاشی رژیم. 
۱۳ـ مشکلات عظیم تخلیه شهرک‌های شمالی و آوارشدن صد‌ها هزار نفر بر سر سران رژیم. 
۱۴ـ ایجاد شکاف و بی‌انگیزگی در دولت‌های غربی در حمایت از رژیم. 
۱۵ـ سرایت و گسترش مقاومت غزه و حماس به سرتاسر فلسطین و پیدایش موج جدید از مقاومت در بین همه فلسطینیان. 
آثار و نتایج تلخ عملیات طوفان الاقصی برای اشغالگران صهیونیست یادآور سخنان حضرت امام خمینی (ره) در باره پایان جنگ تحمیلی است که فرموده بودند: صدام باید یک‌‎ ‏سیلی دیگری بخورد و برود سراغ کارش، یا خودکشی کند یا فرار کند. اینک سران رژیم صهیونیستی نیز هیچ راهی جز خودکشی و نابودی یا تخلیه و فرار از سرزمین‌های اشغالی فراروی خود نمی‌بینند.